- 952 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kırılma Noktasında KADIN
Kırılma Noktasında KADIN
O SADECE BİR KADIN
Hayatın kırılma noktasında bir kadın,
Hadi...Değdirinde yansın eliniz.Bu gün pazar,
Yanık elli olmanın erdemini tattınız.
Bir kadın! ...’ DİLİNİ KULLANMAYA GELİYOR ’
Kasıkları kuş yuvası,karnı bahar,
Yaratıcı,o bir deli...O bir hırsız.
Hakkı olan şeyleri ve sonsuzu çalıyor acımasız.
Kendi kokusunu buharlaştırarak,
Yağmuru öğretiyor bulutlara ve bomboş sokaklara! ......
Kırılma Noktasında Kadın!
-İyi bir eş! .....
-İyi bir anne! .....
HAYIR! .....Kadın olmak sadece bu değil,kadın olmak toplumda var olmak ve varlık gösterdiğin yerde içini doldurup varlık gösterebilmektir,ancak ülkemizde olduğu gibi bazı Avrupa ülkeleride dahil olmak üzere tüm dünyada kadınların paylaştığı en önemli sorun kadınının VAROLUŞSAL problemidir.
Bizim ülkemiz gibi ataerkil yaşayan ülkelerdeki KADIN özgürlük sınırını pek aşamadan, erkek eğemenliğini ve erkeklerin egolarını rahatsız etmeden kendilerine açılan açı kadar açılmasını beklenen,üretken,doğurgan,vefakar,cefakar,sevinçlerini yüreğinde,gözyaşlarını ve üzüntülerini cebinde saklayan kadınlar olmalıdır.Erkek etkin toplumlarda istenen ve arzulanan kadın tipi; yani KUTSAL KADIN! yani EV KADINI,yani SUSTURULMUŞ KADIN,yani kısacası SUSKUN KADIN bizden istenen budur.....Genellikle ev kadınlarında daha çok anlam bulan kelime.
Sorunları hiç konuşulup tartışılmazken,durmadan üzerine bir çok kılıflar dikilen,erkeğin bir uzantısı gibi yaşayan kadınlarımız yani BİZ! ....BİZ KİMİZ?
Yasa,yönetmelik,hak,hukuk,örf,adet,gelenek,töre diye bir oraya,bir buraya savrulurken bir çoğumuz gittikçe bireyselleşmeden uzak,hep geride kalma ve görünmez olma ve hatta yok olmayı tercih etme hallerinde olan kadınlarımız,hemcinslerimizin bu halleri ve işte KADININ KIRILMA NOKTASI! ... Bu kabullenişlerinin nedeni güvenli bir yaşam avuntusumudur yoksa evdeki kadının halinden memnuniyetimidir,rızasımıdır ki biz kadınları düşük kılan? Bilmiyorum,daha doğrusu bilemiyorum,sadece düşündükçe boğulduğumu hissediyorum ve düşmek yerine tutunmak istiyorum!
Hayalpres biri olmadığımdanmıdır nedir ileriye ait düşler kuramıyorum,ben kendimi gerçek bir varlık olarak ele alıyorum,herkes gibi,sizin gibi, hatta erkek gibi,hem iyi hem kötü,hem aziz hem günahkar,hem masum hemde davetkar.Kadın veya erkek olmaktaki tek fark, sadece kadının erkeklere göre biraz daha estetik olması ve erkeklerinde bu güzellikleri hoyratça ve sınırsızca sahip olma duygularıdır bizi erkeklerden ayrıştıran.....
Günümüzde modern,kendini her alanda ispat etmiş,üretkenliğe katılmış,anne olmuş,eş olmuş,ekenomik,bilim ve siyasi platformda önemli kararlara imza atmış,hayatın içinde yer almış, var olmanın içini doldurmuş kadınca bir duruşu olan ilkeli,kararlı,özgür kadınlarımızın ayağına bile sokakların sahibi erkekler tarafından nerdeyse çelme takılarak düşürülmek isteniyor çünki sokaklar onların olduğu gibi,karar mekanizmaları da onların,parasal kaynakların başında da malesef yine onlar,yani erkekler.Bu durum sadece bizim ülkemizde yaşanan bir durum değil elbette,Birleşmiş Milletler bünyesinde yapılan bir araştırmada dünyadaki işlerin % 90’nı kadınlar tarafından yapılıyor ancak buna karşılık,mülki-i yetkinin %25’i kadınlara ait, varın gerisini siz düşünün,ister isyan edin istemezseniz de kabullenin yada sorgulayın.
17 şubat 1926 da çıkan ilk Türk Milli Kanununun çıkmasıyla,tek eşliliğe geçilmiş ve kadının bir mal gibi satılması yasaklanarak, insanca ve uygarca yaşaması hakkı tanınmıştır.O günden beri geldiğimiz nokta malesef ortada,kitap arasında kalan yasalar ve bizlerin kendi dünyamızda yazmadığımız ama uyguladığımız kendi yasalarımız ve sadece kitap ayracı olmak isteyen sessiz kadınlarımız durumun keyfinimi sürüyorlar acaba sessizce durmayı tercih ediyorlarken.Konuyu bu bağlamda ele alacak olursak demekki tek rakibimiz erkek egemen bir toplum veya sistem değil,birde buna pirim sağlayan rakip kadınlarımızın olduğu gerçeğidir.Sömürgeleşmenin tek yolu ÖZGÜVENİ YOK ETMEK,KİŞİYİ KÖKSÜZ BIRAKMAK VE AÇLIKLA TERBİYE ETMEKTİR,toplumda bunlara mahkum edilen kadın ya susmayı ve kaderciliği tercih etmekte,ya mücadele uğruna yok olup gitmekte yada yoldan çıkıp, birçok şeyini satarak sonucunu bile bile sunmaktadır yine kendisini bu duruma getirenlere!
Sözde aydınlarımız ise tiraj uğruna, trajikomik bir yaklaşımla her dönemin politikasına uygun söylemler yaparak kavram kargaşası yaratmaktadırlar,malesef en acıtanıda budur!
Kadın olarak ilkelerimizden ödün vermeden,kadınlığımızı yüreğimizde ve ruhumuzda taşıyarak sahip olduğumuz bu yüce cinsiyet şansımızla ve kadınlık onurumuzla bir Cumhuriyet Kadını olarak diyorum ki; ATATÜRK bizim,CUMHURİYET bizim,LAİKLİK bizim, VATAN bizim, baş örtüsü bizim,pantolon bizim,etek bizim,erkekler bizim,evlatlar bizim,cennet bizim ayaklarımızın altında,HER ŞEY BİZİM,yemin ederim kiiiii bizim,sadece farkında değiliz,BİZ VARIZ BİZ......biz kadınız,köy köy,memleket memleket,sokak sokak,tek yumruk, yürek yürek.....
Varsın yazmasın yokluğunun yoksulluğu kitaplarda.Kadın anadır taşır rahminde bebesini,sütüyle besler damla damla,kadın canandır koynunda yatırır sevdiceğini,kadın ırgattır tarlada dökerken terini,kadın yaşamdır paylaşırken ekmeğini,kadın lügattır anlarken bedenini,kadın aşktır dağlarken yüreğini,kadın su’dur söndürürken ateşini,candır canandır,kadın vatandır, ANAVATANDIR,KADIN ONURDUR,LÜTFEN SAHİP ÇIKALIM onursuz yaşamamak adına eğer varsa, kaldıysa tut elimden birlikte yürüyelim sonsuza onurla ve gururla ve KADINCA! .....
hande
YORUMLAR
BİLEMEDİNİZ ADIM KADINDI BENİM
Siz giydirdiniz tenime bu emanet elbiseleri
Oysa hala avuçlarımda gelin kınalarım vardı benim.
içimde ki tüm masum bebeklerime, biçtiniz kefenleri
Küçücük bir bakirenin tüm mavi düşlerini yaktınız cehennemlerde
Sol yanımda nicesinden daha delikanlı bir yürek vardı sevgiydi adı,
Mavi bir buluttum oysa,bir güz yangınında savrulan bir yaprakdım.
İçinde sakladığım,yağmaya doyamadığım topraklarım vardı.
Bilemediniz adım kadındı benim.....
Kadın.. tam beş harfli bir kelimeyle dikenli teller ördünüz şehirlerime,
Bir ölüm orucuna mahkum ettim dudaklarımı sayenizde.
Lal ettiklerimde gizliydim söylemedim,kıyamadım,sizin bana kıydığınız gibi
Ağır ödedim ben hayatın bedelini,ödeştim arkasındaydım günahlarımın
Tenimde bir mahşer yangını,koynumda ayrılıkları yatırdım,
Göremediniz,bilemediniz,sızladım kağıt kesiği yalnızlıklarımda,
Mühür vurdum yarınlarıma kirlenmesin diye ellerinizden
Bilemediniz adım kadındı benim....
Geceye inat, beyaz tuttum ama ak duvaklı düşlerimi,
Hiç çıkarmadım allı,pullu tokalarımı,süslü kocaman küpelerimi
Kırmızı ama en kırmızından sürdüm, rujlarımı dudaklarıma yine,
Bazen zor yürüsemde, hiç yıkılmadım mor çiçekli topuklu terliklerimden
Düştüm düştüm bazen ama hiç yıkılmadım sizede tutunmadım,
Zaten sizde hiç tutmadınız ki ellerimden.
Bilemediniz adım kadındı benim....
Kızgın çöllerde bir deryaydım,bir vuslattım ötelerde unutulan,
Kışlarımı yaza döndürmeye çalışan bir ürkek ceylandım.
Kanadım,savruldum ama bir gecelik boyalı aşklarda hıç heves olmadım.
Baharlarımı nerelerde öldürdünüz?
Nerelerde gömdünüz el değmemiş hayallerimi?
Nasıl siyaha buladınız tüm gökkuşağı renklerimi?
Hiç bakmadım kimsenın helaline,dokunmadım ellerim yanar diye sizler gibi
Tacımdı başımda duran onurum,tahtımdı uğruna ömür verdiğim namusum.
Bilemediniz adım kadındı benim....
Bu hüzünlü alın yazısında sizler verdiniz infazımı,kırdınız kalemimi,
Ama sevişmedim, sevmeden asla sizler gibi,sevdam demediğimi sarmadım.
Bir kozanın içinde daha açılmadan gözlerimi kör ettiniz.
Üç günlük kelebek ömrümde özgürlüklerim vardı çok gördünüz.
Bir romanın son sayfasına geldiğimde kırdınız tüm serçelerimin kanatlarını,
Yasaklarla,tuzaklarda,ihanetlerde soldurdunuz tüm su çiçeklerimi
Avaz avaz çığlıklarım vardı,Leylaları, Aslıları kıskandıracak yüce bir aşkım.
Bilemediniz adım kadındı benim....
Paslı zincirlerle, prangalara mahkum ettiniz tüm arzularımı,
Kendime ettiğim ahlar beddualarda,küstürdünüz tenimi cemrelere
Oysa yazılmamış şiirlerim vardı benim, yakılmamış mektuplarım,
Hepinizdeydim bilemediniz, hepinizde vardım göremediniz anaydım ben.
Kimlerin için ayakta kaldım anlamadınız, içimde kasırgalar koparken
Hüzünlü bir beste yaptınız gözyaşlarımdan bilemediniz nelere yağdıklarını
Sormadınız,saçlarıma düşen akların hesabını tel tel soldurdunuz.
Sadece kızıl rengi saçlarımı düşlerken aklınızdaydım sadece.
Bilemediniz adım kadındı benim...
Güçlüydüm,candım,canandım ama merhametliydim,işte bu yüzden korkak gördünüz.
Alnımda lekeler yoktu,kimseye verilecek tek hesabımda Allahtan başka,
Göğsüme baktı gözleriniz altında yatan o aslanlar gibi yüreği göremediniz.
Dişiydim değilmi? En cicisinden, en dişisinden,en süslüsünden,
Ama dişiliğim değil, kişiliğimdi beni ben yapan,insan yapan kadın yapan,
Benim için yaşa dediniz,aldığım nefeslerin hesabını bile size verdim.
Ama hiç bilemediniz yalnızca siz değildiniz sırtımda kaç bıçak yarası var göremediniz.
Sizler beni kaç defa öldürdünüz? Hanginizin susuşuydu sevdam derken öldüren,
Canım derken, hanginiz üzerime son toprağı serptiniz?
GÜZEL YÜREKLİ ARKADAŞIM YORUMUMA BİR ŞİİRİMLE BAŞLADIM MUHTEŞEMDI GÜZEL YAZIN SATIR SATIR OKUDUM
KADINIZ EN CICISINDEN ANAYIZ VE HAKLIYIZ..
GÜZEL GÜLÜŞLERDE VE DÜŞLERDE HAK ETTİĞİMİZ GÜZEL YERLERDE
HEP BERABER EL ELE YÜRÜMEK DİLEĞİYLE
KUTLARIM SEVGİYLE KAL................
Kadına hak ettiği yeri vermek için İslam Dini iyi anlaşılması gerekir. Kadın ve erkek eşitliği anlayışının getirdiği sonuçlar gerçekten bir dramdır. Kadın ve erkek eşitliği yerine kadın ve erkek arasında adalet kavramı üzerinde durulsaydı daha doğru ve gerçekci sonuçlar alınırdı. Çünki kadın erkekle eşit olduğunu ispat için yanlış zeminlerde erkeklerle mücadele etti ve emekleri boşa gitti.Netice itibariyle toplumun eğitimi meselesidir.
Tebrikler duyarlılığınızı kutlarım