- 766 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kendim Olmayı Seçiyorum.
Uzun zamandır farkındayım bu durumun.İçinde başrol biçtiğim iki seçenek vardı önümde.Birini sürgit yaşıyordum tam 40 yıldır,diğeri taze bir sürgündü yeşermeyi bekleyen.Ezip yok edecek yada bir seçenek olmaktan çıkaracaktım bu taze sürgünü.Fakat bunu yapmak için önce ölmem gerekiyordu.Korkmayın hemen;ölüm sadece bedenen yaşanan bir an değildir.Kim bilir kaç kez ölür ve yeniden doğarız gün boyu fakat nedense sürdüremeyiz bu yeniden doğuşu hiçbir zaman.Bazılarımızsa dalar eski yaşanmamışlıklara ve onları yaşar gizli akıttığı yaşlarında.Acının şekil değiştirmiş bir haliyle eziyet dolu yaşamın sürmesinden başka bir durum değildir bu da.
Beni ben yaptığını sandığım ne varsa ölümümle yok olacak.Bir ben düşleyeceğim ve onu gerçek yapacağım.İnanıyorum ki gerçek olanlar düşlediklerimizdir.Somut kabul ettiğimiz ne varsa görünür olan düşlerin dünyaya salınıp gerçek yapılmasıdır.Önceden olmayan kendi kurduklarımızdır.Soyut içinde böyledir durum.Ve şimdi yeniden doğmalıyım ki ne varsa eskiye dair soyut yada somut ölümümle kalmalı eskide.beni hüzün ve karamsar donatan, yaşanmamışlıklara tuzak ne varsa bırakıp gelmeliyim yeni doğuşuma.
Düşlerimin yansımasıdır gerçeklerim iyi bilirim.Bu sebeple hiç kimseye kızgın değilim.Ben istemeden olamazdı tüm bunlar.Ne düşlediysem onu aldım ve farkımda olunsun diye acıttım kendimi.Yalnızlığa ittim,ıssız adalara terk ettim sevdalarımı.Şimdi ne yüzle hesap sorabilirim yaşamdan,gidenlerden yada çağrılıp da gelmeyenlerden.Ne yüzle hesap sorabilirim ; açlık dan ölen çocuklardan,savaşlardan ,yoksulluklardan kısaca kendi yarattığım bu iğrenç ve kör dünyada olanlardan.Nasıl hesap sorarım; geçici rahatlık veren gözyaşlarımdan.
Artık ölmeliyim.Düşkünlük ve acı hali neye yarar her gün aynı suda yıkanmaktan başka.Önce ben değişmeliyim doğa için , önce ben değişmeliyim insan için.Ancak o zaman farklı sulara yelken açacak onlar da ; işte bu değişim için ölmeliyim.Yaşadığım her olayın tek sorumlusu benim.Ne çok kırdım ve mahvettim kendimi yargılanmalarla.Utandım,tiksindim,nefret ettim.Kin doldurdum sevgiden boşalttığım kuyularıma.Sahtekarca kendimi mağdur diğerlerini barbar ilan ettim.Görüyor şimdi apaçık gözlerim; ne istedimse onu verdi oyuncularım.Bilinçli istedim tabi her şeyi.Bilinç dediğimiz bilmek ve bilmemekten oluşur.Bilinç dediğim benden başka ne ki?
Kaderi gerekçe göstermek tüm olanlara ancak sahtekarlık olur.Seçme ve düşünme yeteneği verilen her insan bir başına kurar kaderi.Kader yapacaklarımız değil;yaptıklarımızı yazar sadece.Yazılmış olan önceki ‘benlerin’ yaptığı eylemler ve düşünceleridir.Ve yeniden doğuş öncesi bir mütalaadır yaşanan sonsuz göklerde.İşte kader benim için not alır yaptıklarımı,sonraki doğuşuma hazırlanmam için verir tekrar bana;bak yaptıklarına diye. Kaderi tüm olanlara sebep ilan etmek yüzsüzlüktür.Artık gönül rahatlığı içinde diyebilirim ki ‘kaderimin kaptanıyım’.Bilinç ‘bendir’ kader ‘yazılmış olan değil,yazılacak olan’
Artık yeni gerçekler kuracağım ve bunları yazacak kader yeni doğuşlara.İnsanca yaşamın çizgisi değişti.Size daha gelişmiş yeni bir tür yaşam müjdeliyorum.Tarihi yeniden yazacağız ve yaşamı da sil baştan kuracağız.Bildiğiniz ne varsa eskiye dair gömün toprağa onları.Size özgürlüğü sunuyorum.Ne varsa bilinen eskiye dair yakın ve yok edin.Artık yeniden doğma zamanı.Artık kendim olma zamanı.
Alışkanlıklarımızın ne olması gerektiği söylenmeyecek,değerlerimiz yeniden kurulacak,bilinen ahlak olmayacak,doğal olarak yaşanmamışlık dolu sevdalarda.İnsan olacağım kısaca,yeni ve gelişmiş insan.Sönük ,iğrençlik dolu,açlık ve yokluk sevdalar açan eski dünyada olmayacak.Yaşanılır bir göğe açılacak gözlerimiz. ‘Bir’e açılan yollar yapacağım sizlere.Ve bekleyeceğim gelecek olanları.Gelenlerle ‘bir’ olacağız; özgürlüğü sunuyorum sizlere.
Geceyi hüzne boğan kentin karanlıkları akıtmasın artık gözyaşlarınızı.Bundan böyle gecenin karanlığı sevdanızın dingin saatleri olacak.Yaşanmamışlıklarınız ve bildiğiniz ne varsa eskiye dair baş aşağı edin öyle gelin yeni dünyaya.Ölerek kurduğum yeni doğuşa.Bu yeni doğumla size mutlu olmayı vaat ediyorum.İnanın ve gelin.
Yeni bir insan müjdeliyorum.Cennet kokan yeni doğmuş bebeği sunuyorum.Artık korkularımızı kurmayacağız.
Yeni bir ben doğuyor.Her insanı bir arada ‘ bir insan ‘ yapmaya hazır.
KENDİM OLMAYI SEÇİYORUM.
YORUMLAR
Çok güzel harika diyorum, yazınızda kendimi buldum şair. Evet bende ölmeye karar verdim. Hayata yeniden başladım, yazılarıma, şiirlerime yeniden başladım, kendim için yaşaya cağım başladım, başaracağım, başaracaksın, başaracaksınız.
EMİNE45 tarafından 6/14/2009 7:53:43 PM zamanında düzenlenmiştir.