SONSUZ NUR = HZ. MUHAMMED s.a.v.
-MEVLiD dogum zamani demektir... bugün/gece Alemlere rahmet olarak gönderilen HZ. Muhammed Mustafa s.a.v’in dogum günüdür...
-HZ.Muhammed s.a.v. 571 senesinde Rebiül-evvel’ in 12. gecesinde dogmustur ve o’nun gelmesiyle kalpler tek Allah inanci ile ’yeniden’ nurlanmistir...
-rivayetler farkli oldugu icin rakam vermiyecegim, Allah c.c. henüz Dünya’yi yaratmadan seneler öncesine HZ. Muhammed s.a.v.’in nurunu yaratmistir... o’na hitaben günlerin en güzeli ’mevlid kandili’ haftalarin en güzeli ’kutlu dogum haftasi’ olarak bilinir/kutlanir...
-diyer mübarek gecelerde oldugu gibi bu gecede bir cok Camilerde Tesbih Namazi kilinmaktadir... imkani olanlara camiye gitmesini tavsiye edilir cünkü cemaatle kilinan namaz yalniz kilinan namazdan kat kat sevaptir...
-baskalari ne bilir bilmem ama benim bildigim, bugün/gece o’nun aziz ruhunun hatiri icin saygiyla Mevlid dinlemeli ve o’na bolca Salavat-i Serife okunmalidir...
-bugüne kadar o’nun hayatini okumak nasip olmayana, bu gün/gece bir vesilede olabilir... o’ bize essiz hayatiyla degismez bir klavuzdur/modeldir...
-o’nu seven her mü’min özetindende olsun o’nun hayatini bilmelidir, hasir nesir olmalidir...
-herkesce bilinen bir hadise... Efendimiz s.a.v., sünnet’ine uyana ve o’na bolca Selavat getirene Sefaat edecegini bir cok yerde zikretmektedir...
-yüce Allah HZ. Muhammed s.a.v.’i insanligin kurtulusu olarak tüm dünya insanina göndermistir... o’, en SON ve en BÜYÜK Peygamberdir ve Peygamberlerin seyyididir...
____burda bilakis almanlardan ve bazi bilgiden yoksun mileltimizdende duydugum gibi, HZ. Muhammed s.a.v. yalniz müslümanlarin Peygamberi degildir, o’ bütün DüNYA insaninin Peygamberidir...
-bilindigi gibi, önceki Peygamberler belli kavimlere gönderilmisti ama HZ. Muhammed s.a.v. ise tüm insanligin kurtulusu ve ebedi saadeti icin bütün Dünya insani icin görevlendirilmistir...
-o’nun gelmesine yakin insanlar iyice Allah c.c. yolunda sapitmis, haram ile icice yasiyorlardi, dolayisiylada cahillikleri coktu ve o dönem bu yüzden "cahiliye devri" diye anilmaktadir...
-ve HZ. Muhammed s.a.v. "ben güzel ahlaki tamamlamak icin gönderildim" demistir... yani bu ulvi vazife onunla tamamlanmistir/son bulmustur...
-o’nun sünnetine uyana ne mutlu... efendimiz bizlere nasihaten; "sahabeler gökteki yildizlar gibidir, hangisine uyarsaniz kurtulursunuz" diye baska bir müjdeyle yüzümüzü güldürmüstür...
-sahabeler o’nun yaninda bulunan seckin/özel insanlardi ve elbette onlara uyana Cennet hak olur... Rabbim cümle mü’minlere o’nlar gibi yasayip ölümü tadmayi nasip eylesin...
_________bu gece ruhumuz Allah ve Rasulünün askiyla dolsun ve okudugunuz salavati serifler (kur’an) kabul görsün diliyorum...Cümle Mü’minlerin mübarek MEVLiD KANDiLi’ni kutluyor, hayirlara vesile olmasini diliyorum...
selam ve dua ile kalin...
Sahinde Hülya Kahraman / 8.3.2009
YORUMLAR
bugüne kadar o’nun hayatini okumak nasip olmayana, bu gün/gece bir vesilede olabilir... o’ bize essiz hayatiyla degismez bir klavuzdur/modeldir...
Müslümanım diyen,okumasını bilen herkes okumuştur sanırım..Okuması dinlemesi gerekir...
Güzel emek ..Duyarlı yürği kutlarım saygılar
Geç oldu...kusura bakma bazen yetişemiyoruz...
Üstadem..
Ne mutlu o insanaki, inancının bilincindedir,
Ne mutlu o beşereki sığınacak merciinin öz
inancı oluduğu bilincindedir..
Beşeriyetin bu alem vede ebedi alemde kurtarıcısına sarılmanın ehemmiyetini anlayan bir kulun ihlas ve takva
kokusu saçan güzel bir eserini okudum..
Kutlarım sizi vede inancın akaidlerini kavrayan nurlu yüreğinizi TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle..Allaha emanet ol..yudumyunus
ve HZ. Muhammed s.a.v. "ben güzel ahlaki tamamlamak icin gönderildim" demistir... yani bu ulvi vazife onunla tamamlanmistir/son bulmustur...
-o’nun sünnetine uyana ne mutlu... efendimiz bizlere nasihaten; "sahabeler gökteki yildizlar gibidir, hangisine uyarsaniz kurtulursunuz" diye baska bir müjdeyle yüzümüzü güldürmüstür...
-sahabeler o’nun yaninda bulunan seckin/özel insanlardi ve elbette onlara uyana Cennet hak olur... Rabbim cümle mü’minlere o’nlar gibi yasayip ölümü tadmayi nasip eylesin...
_________bu gece ruhumuz Allah ve Rasulünün askiyla dolsun ve okudugunuz salavati serifler (kur’an) kabul görsün diliyorum...
Cümle Mü’minlerin mübarek MEVLiD KANDiLi’ni kutluyor, hayirlara vesile olmasini diliyorum...
selam ve dua ile kalin...
şahanesin
harikasın
cansın can
..
hayırlı kandiller,duayla kal
...