- 2126 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Değerli üsdadım.Benim haddime değil sizi eleştirmek,yada sizin önünüze geçip yön vermek.Fikirlerinize aynen katılıyorum.Ancak aradaki nüansların çoğr zaman bilgisizlik den kaynaklandığını düşüüyorum.Şöyleki,şiiri yorumlama bir eğitimi yok,yol gösterende olmayınca eğtimisilik zaten başlı başına bir mesele.Ben sesli siirleri sitede önce sizden dinledim.Kulak ayarı ile birazda yeteneğimi birleştirerek yapmaya çalıştım.Bir yldır yorumla uğraşıyorum şurda üç aydır bira diyeceğim yapmaya başladım.Asıl eksik olan bir yan daha varki.Bu gün bile fon müzği bulmak imkansız.Belki mübala olacak ama.Piyasadaki fon mzikleriyle olacak iş değil.Ben fon mzikleri kendim yapıyorum o yüzdende isteyen bütün şiir okuyan kardeşlerimize istedikleri kadar,istedikleri her fonu temin etmeye çalışıyorum.Yok yoktur benim lügatımda.Yeterki bana istediği türküyü yollasın.10 dakika sonra fonu elinde.Bu yüzden seslendirmelerde başarı elde edemiyoruz..
Başarılarınızın devamını diliyor.Gösterdiğiniz duyarlılıktan dolayı teşekkür ederim
Her söylediğiniz doğru .
Mesela ben şiiri okurken içimden çok daha başarılıyım.Ama sesli okumak ayrı bir sanat.
Benim fikrim şiirde müzik olmalı ancak her işte olduğu gibi uyum önemli.
Fikirlerinize katılıyorum.
Yüreğinize sağlık.
İşlerinizde başarılar diliyorum.
Saygılarımla.
Şiir yorumculuğu; özel yetenek, bilgi, beceri ve yoğun emek isteyen ciddi bir iştir hakkını vermek gerekir diye düşünüyorum
herkes şiir okuyamaz şiiri yorumlamak çok önemlidir
her şiir, onu kaleme olan şairin izlerini taşır. Şairin kişiliği, kültür biriki¬mi, dünya görüşü, sanat ve hayat anlayışı şiirin oluşumunda etkilidir. Şairle ilgili bu özellikleri bilmek, şiiri yorumlamamıza yardımcı olur.
Özdemir asaf diyor ki; “bir şiiri anlamasan da olur, ama onu kötü okuma ne olur” bir şiiri iyi okuyup şiirin hakkını verdiğiniz zaman erdem beyazıt’ın ifadesiyle şiirin her bir mısrası tankın paletleri gibi geçer insanın üzerinden. O duyguyu verdiğiniz zaman anlamını bulur. Şiiri bu noktadan yakaladıktan sonra dinleyici de bu şiiri okumaya başlayacaktır. İyi bir şiiri iyi bir yorumdan duyan dinleyici onu mutlaka bulup bir de kendi gözleriyle okumak ister.
sayın azade siz bu işi başaran nadir insanlardan birisiniz.
Muhabbetle saygılar….
Ayşe B Yıldız tarafından 3/9/2009 3:49:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelile akım ve kurala önem verimedir, ancak daha çok şiir yazanın duygusunu şiire yansıtması ve okuyanın da bunu görebilmesi için Öz daha da biinci etki olmalıdr,
Bazen şiir yazanın herşeyi, yine süreç içerisinde insanlarınkavram olara sabit lan yapısının snemesine, yön dğiştirmesine, yada herhangi bir laya bakış açısıa da yardımda bulunmak için şiir yaılabilir.
Yorumcununun şiir yazanın tüm bu düşünmüş olduğukavramları tek tek ele alabilmesi elbette zordur ve şiiri yazanın diliyle şiiri seslenirmesi güçtür.
Şiire ruh veren yazarın kendi şiirini yorumlaması çok mümkün ve başarılı olabilir.
Ancak diğer yorumcuların pek azının şiiri içtenlikle yorumlayabilidiğini, okuyucuya haz verdiğini söylemek mümkündür.
Üstat harika yazıya teşekkür eder, yüreğinize sağlık diyorum. Saygılarımla...
.birisi. tarafından 3/8/2009 11:20:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Dostum
Güzel bir yazıydı önce
yürekten kutluyorum
ben şiir yazma eylemi ile okuma eylemini
birbirinden tamamen ayırmak istiyorum
nedense bildiğim bir çok bestekar kendi şarkısını
bir icracı kadar güzel okuyamaz, şairler de yorumcular kadar
yorumlamak ve yazmak ayrı kabiliyetler ve çok az kişide
bu iki kabiliyet bazen birleşebilir.
ve bir konuya daha değinmek istiyorum. Bazı şiirler yorumlamak için yazılmaz. Ama buna rağmen toplumun hafızasına kazınır.
Son dönemde şiirlerin yorumlanması benim şov şiirleri adını verdiğim şiirlerin yazılmasına ve popularite kazanmasına sebep oldu. Bu tür şiirlerin ne kadar estetik ve doğru şiir olduğu ayrı bir tartışma konusudur. Vita tenekesine güller ekilmesi gibi İbrahim sadri çok güzel yorumlamıştı ama bana
suni gelmişti şiir
resim müzik ses hepsi güzel sanatların içindedir ve birbirini destekler uygun olduğunda çok da güzel olur.
Ben sizin seslendirmelerinizi izledim ve çok da beğendim
ama burada çok önemli bir tespitimi sizinle paylaşmak istiyorum bir katkı açısından.
Farzedelim ki bir şairin alafranga veya batılı tarzda yazmış olduğu bir şiirin seslendirilmesinde çok komik fon müzikleri
dinledim.
karacaoğlanın bir koşmasını kemanla icra edilmiş bir batı müzifi formunda seslendirmek ne kadar komik olursa
batılı tarzda yazılmış eserleri de yanık bir anadolu ezgisini
fon olarak kullanarak seslendirmek çok komik oluyor.
Belki de bu fon müziklerinde büyük bir sıkıntı var. Çünkü
çok az sayıda fon müziği yapılmış
sevgilerimi sunuyorum