BİR MİLLET UYUYOR
"Bir Millet Uyuyor" Din sömürüsü altında bir hoca kuran böyle yazıyor deyince akan sular duruyor,bilim unutuluyor.Artık okullarda bile biyolojide dini içerikli terimler mevcut.Oysa biyoloji dersi başka din bilibisi başka.Sonrasında din dersi saçmalığı yerine "dinler dersi" adı altında geniş kapsamlı tüm dinler tanıtılmalı bence.
Ramazan ayı gelince üç beş davulcu parsa toplayacak diye gece yarıları "düm teka düm tek!" sesleriyle hastasıyla,bebeğyle sahurda rahatsız edilmekte kimse belediyelere şikayet edilmemekte.
Eskiden ezan minarede sesli ve ahenkli okunurken daha güzeldi. Şimdiyse baskı unsuru olarak kullanılan aporlörden cızırtılı ve cırtlak seslerle kulaklar sağır edilircesine adeta yarış içersinde müezzinler.İnsana saygı kalmamış.Aynı şey seyyar manavlar,tüpçüler için de geçerli.Şimdilerde parti arabaları konvoy halinde üst üste korna çalarak vatandaş rahatsız edilmekte, belediyeler seyirci,vatandaş da aksine gelen geçen kendi yandaş partisine alkış tutmakta.Bu ne biçim memleket?Bu denli saygısızlık? Birileri gözümüzün içersine baka baka gülerek,alay ederek özgürlüğüüzü elimizden alıyor bizse salakça sırıtmakla kalıyoruz.Ben bu memleketin insanlarını anlıyamıyorum.Doğru dürüst birşey tartışılamıyor bile.Herşey tabu herşey günah,haram bu memlekette.Ama birileri dini istismar ediyor,rant elde ediliyor bu günah değil,haram hiç değil.Siz sadece Allah belasını veriri diyorsanız bu memleket adam olmaz,ancak muz cumhuriyeti olur.
Paranın satın alma özgürlüğüne sınır getirmezseniz,adam kalkar tarım alanlarını parasıyla alır,ağaçları keser yok eder bina diker bunun ticaretini yapar,sizse sattığınız o arazide gün gelir apartman kapıcılığı yaparsınız büyük keyifle.Ya da büyük yalakalıkla gece bekçiliği yaptığınız bir zamanlar o güzelim ormanlık alanı yok eden zat-tı muhterem müteahhidin arabasını ,önünüzü ilikleyerek açarsınız.
Siyasetçiler bizler önüne seçme, seçilme kotası koyar,bunun yerine benim adamıma oy vereceksin der.Mezbahaya giden koyun gibi gider oyunuzu onlara veririz.Aklınıza gelip de bağımsız adaylığınızı koymak ya işinize ya da aklınıza gelmez.Ya da yalakalığınmz buna izin vermez.
Yıllarca bizleri asgari ücrete on iki saat çalıştırarak ölesiye çalıştırırlar işten atarlar diye gıkımız çıkmazken gider on lira için adam öldürürüz.
Bizi futbolla uyuturlar yıllarca.Biz üç kuruşu zor bulurken futbolcular antrenörler milyarları kazanıp köşklerde fink atarken bizse halen yağmur altında bilet kuyruğunda bekleriz.
Evde TV seyrederken bizim yaşantımızla ilgisi bulunmayan,eline bir tornavida alıp vida sıkmamış insanların balon yaşantılarını öve öve bitiremeden anlatırız.
Buna benzer daha nice örnekler ...Ben hala şaşarım. Atatürk bu memlekette bu insanlarla bu devrimi nasıl yaptı diye ?
YORUMLAR
tübitak şimdi de baktı bilim dışı bir kurul olarak ilan ediliyor, açıklama çabasına girdi durumu. hatta bir sayısını da darwin'e ayıracakmış! bir kaç yıldır bu kurumdaki bilim-dışı kadrolaşma zaten herkes tarafından biliniyor. hem de en bilimsel olması gereken kurumda!
ionia tarafından 3/13/2009 5:19:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
kesinlikle haklısınız...
bugün izledim haberlerde: bu yılın, dünya darwin yılı olarak kabul edilmesinden sonra, TÜBİTAK'ın (hani şu bilimsel! araştırmalar kurulunun) dergisi -yıllarca takip ettiğim- BİLİM TEKNİK DERGİSİnin kapağına darwini almış, genel yayın yönetmeni bayan. kapak , kurul tarafından farkedilince ,içeriğiyle birlikte apar topar değiştirilip, genel yayın yönetmeni de görevinden uzaklaştırılmış! (eski tübitak genel müdürü, kadrolaşmaya dikkat çkiyordu.)
insan dehşete üşüyor!
tiksiniyor, böylesi bir yobazlıktan!
ne yazık ki, bu ülkede çocuklarımızın geleceğini çok karanlık görüyorum.
not: yazdıklarınıza katılsam da, eleştiri yapan birini engellemeniz, hiç hoş olmamış... bırakın, isteyen, istediğini desin.