- 929 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGÜRLÜK
‘’Kişisel özgürlük kendi özgüvenini yakalamak kendine yaşam alanı oluşturmak, bireysel çıkışlarla kendini kurtarmak’’, gerçek özgürlüğün belirtisi değildir. Bu sadece kalabalık kitleler içinde kendini ifade etme, farkındalığını koymadır. Kaldı ki yalnızlıkları örer bireysel çıkarlar.
Özgürlük; ekonomik , siyasal, kültürel olarak toplumların ve bireylerin kendilerini ifade etme, yaşama geçirme ve sürdürmenin tanımıdır.
Üstünlük, özgürlükte yoktur. Hak hukuk ararken, başkasının (larının) hakkını gasbetmek, birilerinin sırtından yükselmek te ...
İnançlara saygı barındırır içinde özgürlük.
Tırnak içinde belirttiğimiz nokta, tıpkı aç canlı varlıklar karşısında kendini beslemek gibidir.
Olacaksa özgürlük toplumsal anlamda yakalanıp kişisellikte de taçlandırılır.
Çünkü insan denen tür, beşeri ilişkilerle vardır. Varlığını sağlıklı sürdürebilme bu ilişkiler ağının pozitif işlemesine bağlıdır.
Ve toplumsal anlamda ki özgürlük, bireysel özgürlüğü getirir.
deren bulut
YORUMLAR
görüşünüze saygı duyuyorum ama katılmıyorum..özgürlükten neyi kast ettiğinde tam anlaşılmıyor..dünyada hala faşist yönetim kominist yönetim diye bir şeymi var..varsa biz uzaydamı yaşıyoruz.neden haberimiz yok.ben de benim ülkemin kadınlarının özgür olduğuna inanıyorum..sevgiyle kal
Bu ülkede özgürlük yok.Neden mi?İşte yanıtı :
Seçme,seçilme hakkı yok (sade parası olana)
Senede bir yıl Cumhuriyet kutlanır.Parası olanın Cumhuriyeti yani.
Beş yıldızlı oteller yapılır (parası olanlara)
Sahiller otellere kapatılır.Özgür vatandaş denize girmesin diye.
Seyahat engelimiz vardır çünkü pasaport alma paramız yok.Ancak bu memlekette yaşar,ölürüz.
Düşünce özgürlüğü yok ( hemen damgalanırsın,fişlenirsin ya da içeri tıkılırsın)
Karadeniz'de kadın çalışır,erkek kahvede otururmuş (gelenek buymuş,şimdi bakanlık bu uygulamayı değiştiriyormuş)
İslamiyette kadına miras hakkı üçte birdir.İran'da recm saaaaadece! kadına uygulanır.Erkeğe değil.