UYANAMAYAN İNSANLIK
UYANAMAYAN İNSANLIK
İnsanlar neden uyuyor? Demiştik ülkemin insanı daha çocuk yaşta uyutulmaya başlıyor. Eğer köylerde doğmuş ise bir insan eğitimin kısıtlı olduğu şartlarla yüzleşmeye başlıyor. Eğitim bir yere kadar tabiî ki okuma yazma öğrenene kadar. ondan sonra zaten yaratılan ve dayatılan ekonomik şartlar dolayısıyla daha ileri gidemiyorlar yani bu gerçek büyük bölümü için geçerli ekonomik durumu iyi olanların dışında. Eğer kız ise nasıl olsa bir gün evlenecek diye büyütülüyor erkek ise oda daha farklı büyümüyor aslında oda evlenip çocuk sahibi olacak karısına hükmedecek diye büyüyor. aslında yaşamlarındaki gerçekleri bilmemeye devam ediyorlar şehirde ise çocukken uyutulmaya başlıyor insanlar çocuk gördüğü teknolojinin verdiği etkiyle inanılmaz bir boşlukta yaşamaya başlıyor siz aile olarak nasıl bir eğitim uygularsanız uygulayın daha iki üç yaşında cep telefonu bilgisayar televizyon derken gerçek hayatla olan bağını koparıyor bütün bunlar daha cazip geliyor çocuk gerçek hayatla geç tanışıyor tanıştığında kendini bir çıkmazın içinde buluyor.buda bizi yönetenlerin işine geliyor çünkü neden niye böyle yaşıyoruz diyemeyen bir gençlik doğmuş oluyor ortaya.kötü şartlarda yaşamanın kader olduğuna inanan bir toplum oluşuyor şartlarını düzeltmek için türbelerden medet umar hale geliyorlar.ufacık yardım paraları uğruna kuyruklara dizili veriyorlar ve bunun hesabını sormak yerine neden daha iyi kuyruk oluşturmadıkları sorusunu soruyorlar ve böyle uzayıp gidiyor bu uyuma kuyruğu geç olmadan yaşam gerçeğini görmek için uyana bilir mi? İnsanlar.
gulasorzine
YORUMLAR
Yazını okudum
ele aldığın konuyu bakış açınla bizi boğmadan sıkmadan bir yönüyle gayet iyi anlatmışsın.
Hayatın içerisinde olmak bu olsa gerek...
Hayatın içerisinde olmazsanız bu yazıyı yazmanızada gerek yoktu zaten..
Yaşamın her alanında duyarlık olmak bizi fazlasıyla yorar ama
sonucunda İNSAN GİBİ İNSAN YAPAR.
Güzel ve öz, derinliği olan yazınız için teşekkürederim
zine bu arada adaşız selam kardeşim
yazını çok beyendim inanki bu yürek bu kadar duyarlıysa yaşını bilmem ama bence gelecekte umut var
kardeşim inanki ben çocuklarımı şekirde büyütüm ..
ama isterdimki benim köyümün şartlarında buyusun ..
ne yazıki bu imkansızlaştı..
köyde insanı insan olduğu işin severdi burdaise sanal insanla tanuşıyor onunla dost oluyor hayatı bilmeden düşmeden çamura bulanmadan saygıdam sevgiden söz yerine senet imzalama yla tanışıyor yorulmadan ter dmkmeden gelen emek çabuk gider ..
aslında şimdi anlıyoruz ki okmanın hiç bir faydası yok aslında inasanın mayası neyse odur
kutladım zine
kalemin hiç sus masın...