- 2467 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
8 M A R T
Yılın bir günü,sadece bir gün herkes susmalı.Hiç kimse yazmamalı,konuşmamalı sadece dinlemeli.O gün yaşamın sahipleri konuşmalı,yaşamı var edenler ve yaşamı doğuranlar konuşmalı.Yani kadınlar,sadece kadınlar konuşmalı.
Kendi günlerinde,kendi kazandıkları,emek harcayarak,ağır bedeller ödeyerek,sokaklarda joplanarak,öldüresiye dövülerek kazandıkları kendi günlerinde yani 8 Mart’ta, yani 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Gününde sadece onlar, kadınlar konuşmalı,kadınlar yazmalı,kadınlar anlatmalı.Bir kere de olsa egemen dünya anlayışı susmalı sadece kadınları dinlemeli kadınların yazdıklarını okumalı ve de onlara hak vermelidir.
Bir gün de olsa erkek egemenlikli dünya onların eline geçmeli,onlar egemen olmalı ve onlar konuşmalı.
Neler yaşadıklarını,ne acılar çektiklerini,ne tür baskılara maruz kaldıklarını,yaşadıkları erkek egemenlikli dünyanın hegemonyasında ne tür zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını anlatmalıdırlar.
Kadınlar konuşmalı,nasıl bir dünya hayal ettiklerini anlatmalı,siyaseti,ekonomiyi ve toplumsal sistemleri bir günde olsa onlar yönetmeli onlar yön vermeli ve onlar belirlemelidir.
Hiç böyle bir şey düşündünüz mü? Hayal edebildiniz mi ne tür sonuçlar ortaya çıkacağını? Onların egemenliği altında yaşamın nasıl bir anlam kazanacağını?
Kadınlar konuşmalı,bir günde olsa onların sesine kulak verilmeli ve onlar dinlenmeli.
Ev kadınları konuşmalı,nasıl ücretsiz işçilik yaptıklarını anlatmalı.Nasıl dört duvar arasına haps edildiklerini,tüm insani etkinliklerden -siyasal,kültürel- etkinliklerden mahrum edildiklerini anlatmalı ve işçi kadınlar, fabrikalarda çalışanlar konuşmalı,üniversiteli kadınlar,zengin sosyete kadınlar,süslü kontesler,först laydiler,hayat kadınları,sexs işçileri,satılan kadınlar,yüzüne kezzap dökülen kadınlar,kara çarşaflılar,tarikat haremlerine kapatılanlar konuşmalı,yaşadıklarını anlatmalı.
Memur kadınlar,patron kadınlar,feministler,sağcı kadınlar,solcu kadınlar ve tüm dünya kadınları konuşmalı.
8 Mart’ı eski devrim sloganlarıya,eski barikat ruhuyla aynı çoşku ve heyecanla kutlayanlar,bugünden haberi olmayanlar,bugünü önemsemeyenler,bugünü sokaklarda 8 Mart’ın ruhuna uygun,devrimci söylem ve devrimci eylemlerle kutlayanlar konuşmalı...
En klasik deyimle tüm dünya kadınları birleşin,8 Mart’ın önemi bitmedi,daha erkek egemenlikli dünyada kazanacağınız çok şey var.
Bu topraklarda,yaşadığım ülkede acılı ilk geceden sonra, bekareti yok diye baba evine gönderilen ve namus cinayetleriyle öldürülen genç kızlar var.Kızıyla birlikte kafasına kurşun sıkılan ve yol kenarlarına atılan kadınlar var,sokak ortalarında joplanan,koca dayağıyla öldürülen kadınlar var.
Tüm dünya kadınları 8 Mart’ınız kutlu olsun.
YORUMLAR
Sevgili Ali, böylesi önemli bir günde kadınlar için yazmış olduğun değerli yazından dolayı sana teşekkür ediyorum.
Evet, dediğin gibi kadınlar KONUŞMALI! Susmamalı ki o üzerlerindeki örtü aralansın hatta kalksın. Ben hep söylüyorum, kadınlarımız konuşmalı hatta konuşmasının da ötesinde bir şeyler yapmalı.Ben yazdığım son şiirimde aslında kurban edilmiş bir kadını anlatmıştım. Şiirimin öyküsünü de şiirimi de eklemek istiyorum yorumuma. Şiirimde adı geçen şahıs ( isim başkadır ) benim bir tanıdığım ve bu kızcağız evlendiğinde yirmi yaş civarlarındadır ve bir deliyle evlendirilir ve bu aileler tarafından yapılır ve bu kızcağız yaklaşık onbir sene birlikte yaşar bu deli eşiyle ve sonra erkek ölür ama işin diğer bir ilginç yanı da bu kız evlendiğinde de bakiredir eşi öldüğünde de bakiredir.. Duyduğumda beni çok etkilemişti ve ben de onun üzerine bu şiiri yazdım ;
Kızdı!?..
yirmisinde girince
bir delinin koynuna
koca diye
kızdı Şeyda
hem de öyle bir kızdı ki!
gülmedi o gülen yüzü
bir daha
eşi ölünce
onbir sene sonra
kızdı
çok kızdı!
Şeyda
Sevgilerim çokça can arkadaşım, kadınlar adına güzel ve bir o kadar da anlamlı bir yazıydı.
Ben de 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar günümüzü kutluyorum ve daha fazla konuşan kadınlar görmek umuduyla diyorum...
Guldane Dal tarafından 3/7/2009 12:46:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
'''''8 Mart’ı eski devrim sloganlarıya,eski barikat ruhuyla aynı çoşku ve heyecanla kutlayanlar,bugünden haberi olmayanlar,bugünü önemsemeyenler,bugünü sokaklarda 8 Mart’ın ruhuna uygun,devrimci söylem ve devrimci eylemlerle kutlayanlar konuşmalı...''''''
Yukarıda yazından alıntıyla girdim yorumuma
Bana yazacak bir şey bırakmamışsın.
Yüreğine sağlık
ARSLAN TUĞRUL ÖZER
"Bir gün de olsa erkek egemenlikli dünya onların eline geçmeli,onlar egemen olmalı ve onlar konuşmalı."
Yazının tamamı değinilen konular,saptamalar alkışlanacak kadar güzel ve başarılı...
Kutluyorum ,saygılar...
Yalnızca bir günlük egemenlik çocuk bayramı gibi...
Erkek egemeliğinin de, kadın egemenliğinin de olmadığı... cinsiyet sırasına dizilmeden, derecelendirilmeden,"sadece ve sadece insan olma"onuruyla yaşamın yanyana paylaşıldığı günler umuduyla...