DÖRT MEVSiM TECELLi
*Ne güzel bir manzara bu!! Ne güzel bir yaratilis/tecelli böyle? hic düsündünmü kime ve niye?
-Elbette, Allah’in yarattigi her zerre güzeldir... Ve her Tecelliside Kulunadir... tefekkür ederek bakarsakki, her gördügümüz bizi Allah’a götürecektir, yeterki görmesini bilelim...
-Yaradan, her an’ki tecellisi ile yeniden ve yine yaratmakta... bunu dört mevsim boyunca yapmakta ve bunu mecbur olmadigi halde bizim icin yapmakta... nedeni ve nicini icin sizleri ’derin düsünceye’ davet ediyorum...
-Yaradan her mevsimiyle bizlerin hizmetine/görüsüne nice örnekler sunarak mesajlar vermek istemekte...
-KISA ait ayri bir tecellisi var, YAZA ait bir tecellisi var... bitkiye ayri bir tecellisi var... hayvana ayri bir tecellisi var...
-iNSANA; her seyi... ’bitki ve hayvani ve dahasini’ onun emrine sunmakla en büyük tecelliside onadir...
-O’ ne Dünyayi ve icindekilerini bosa yaratmamistir... nede Ahireti ve icindekilerini...
-Acaba biz, verdigi ni’metler icin yeterince O’na sükrediyormuyuz? dahasi var olus sebeplerini düsünüp anliyabiliyormusuz? yada yasarken sahit olduklarimiz hakkinda yeterince Tefekkür ediyormuyuz?
-Yoksa her zaman oldugu gibi síradan seylermis gibimi algiliyoruz gördüklerimizi, yoksa yaratilis sirrimizi arastirmamiz gerekmiyormuydu sizcede? Allah’in ’kendine ihtiyaci yokken’ bize bir mecburiyetimi vardi yoksa?
*
-Kimbilir, belkide Kullugumuzu unutup bosa harcariz hic bir zaman bizimle/bizim olmayan zamanimizi; Dünya isleriyle, Gönül iseriyle v.saire....
-VE niceleri geldi gecti DÜNYA misafirhanesinden ve belkide düsünmeden, sevmeden, gafletten uyanmadan yine göcüverdi Rabinin huzuruna ’utanmadan’...
*
-Yaradan’in tecellilerinden/ni’metlerinden sadece bir kacini burda hatirlamak vede hatirlatmak istiyorum;
-Gündüzün günesiyle, yagmuru ile, gece ayagiyla, bulutuyla... ve bitkileriyle ve insaniyle... yaratanin yarattigi hic bir ZERRE bos ve yersiz degildir...
-KiSiN bol vitamin-C’li ürünler, yazin hararetimizi gidersin diye bol su kaynakli sebzeler meyveler... elbette O’ kulunu tanimakta, Onun ihtiyacini en iyi O’bilmekte...
-Birde bize onca, belkide saymaya ömrümüz ve aklimiz yetmeyecek ni’metleri bizleri hic bir karsilik beklemeden vermekte... ama KUL halen oyalanir durur elinde bulunanlarla sanki ebedimiscesine...
YUNUS EMRE’nin bir sözü geldi aklima "mal sahibi mülk sahibi, hani nerde bunun ilk sahibi... Malda yalan mülkte yalan, al birazda sen oyalan."
-oyasa düsünmüs olsak, her baktigimiz yerde/seyde Yaradan’in ayetleri bulunmaktadir... bir cogumuzun bilgdigi/duydugu 18 bin alem vardir ama bence bu daha fazladir...
-cünkü cevremizde bulununlara bile söyle bir bakinca anlamak zor gelmeyecektirki, her yaratilisda bir alem bulunmaktadir... birde bunu Dünya genelinde düsünür olursak saymak icin ne aklimiz nede ömrümüz yetmeyecektir vesselam...
-Yaratan O’... Yarattiklarindaki Esma-ül Hüsnasi ile yasayan/seyredende O’... bizlerede haddimizi bilip kullugumuzun bilincinde olmak düsüyor... hepimize kolay gele!!
*
-Nasilki Yaradan KIS aylarinda KAR ile mikroplari arindirmaktaysa... kulu icinde; Günahlarindan arinmak icin Tevbe’yi yaratti ve O’ndan pisman olup Tevbe etmesini istemekte, beklemekte ve yalvaran, aglayan kul O’nun pek cok hosuna gitmekte...
Tevbe Kuluna son nefese kadar sunulan bir firsattir... Tevbe arinma vesilesidir... Tevbe yeniden dogmaktir... Rabbine tekrarindan kavusmaktir
-Bu arinma vesilelerinin biride Mübarek CUMA günüdür... bugün mü’minlerin ortak günüdür... bugün günlerin en faziletlisidir...
-Akilli olan, firsati degerlendirir... her zaman ’her ani’ sonmus gibi yasamaliyiz cünkü bir sonrakine kavusamayabiliriz, hani nerde garantimiz?...*dua et kendine... dua et sevdiklerine... dua et mü’min kardesine... dua et tüm evrene...
__________Mü’min’in mü’min kardesine yaptigi DUA kabuldür... o halde bolca dua edin...
DUA; Karanlikta ISIGI... Zayiflikta DiRENCi... Korkuda ÜMiDi... Caresizlikte CAREYi bulma GüCüDüR !!Rahmeti ve bereketi BOL CUMA sizin olsun insallah... Selam ve dua ile kalin...
’DUA ibadetin TA kendisidir’ hadis-i serif
Sahinde Hülya Kahraman/6.3.2009
YORUMLAR
YUNUS EMRE’nin bir sözü geldi aklima "mal sahibi mülk sahibi, hani nerde bunun ilk sahibi... Malda yalan mülkte yalan, al birazda sen oyalan."
*dua et kendine... dua et sevdiklerine... dua et mü’min kardesine... dua et tüm evrene...
__________Mü’min’in mü’min kardesine yaptigi DUA kabuldür... o halde bolca dua edin...
DUA; Karanlikta ISIGI... Zayiflikta DiRENCi... Korkuda ÜMiDi... Caresizlikte CAREYi bulma GüCüDüR !!
Rahmeti ve bereketi BOL CUMA sizin olsun insallah... Selam ve dua ile kalin...
’DUA ibadetin TA kendisidir’ hadis-i serif
Dualarına AMİN diyor,bu güzel yazın ve duyguların için sizleri kutluyorum.
SAYGILARIMLA.
TEFEKKÜR..
DUA...
ŞÜKÜR...
YARADANDAN ÖTÜRÜ YARADILANA KOŞULSUZ SEVGİ...
AFFEDEBİLME (ÖNCE KENDİMİZİ)...
KABULLENME (ÖNCE KENDİMİZİ)...
VE DAHA NELER VAR SÖYLENECEK NELER...
SEN ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN ZATEN...
ALEMLERİN RABBİNE, VAROLMUŞ BÜTÜN ALEMLERE VE SANA SEVGİLER...
TEBRİKLER...
-Nasilki Yaradan KIS aylarinda KAR ile mikroplari arindirmaktaysa... kulu icinde; Günahlarindan arinmak icin Tevbe’yi yaratti ve O’ndan pisman olup Tevbe etmesini istemekte, beklemekte ve yalvaran, aglayan kul O’nun pek cok hosuna gitmekte...
Tevbe Kuluna son nefese kadar sunulan bir firsattir... Tevbe arinma vesilesidir... Tevbe yeniden dogmaktir... Rabbine tekrarindan kavusmaktir
-Bu arinma vesilelerinin biride Mübarek CUMA günüdür... bugün mü’minlerin ortak günüdür... bugün günlerin en faziletlisidir...
-Akilli olan, firsati degerlendirir... her zaman ’her ani’ sonmus gibi yasamaliyiz cünkü bir sonrakine kavusamayabiliriz, hani nerde garantimiz?...
hayırlı cumalar dostum
yine güzel
çok iyi bir yazıya imza atmışsın
...
sonraki röportaj konuğumun sen olduğunu
BİLİYOR MUSUN
?
pek yakında söyleyişimiz olacak
ALLAH İZİN VERİRSE
...
kal sağlıcakla
...