- 1771 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MERSİN VE TARİHİ YERLERİ (MERKEZ)
Mersin, Mersin’in il merkezidir. Çukurova’nın batı ucunda, Toroslar’ın eteğinde kurulmuş, modern limanı, serbest bölgesi, rafinerisi ile sanayi ve ticari bir liman olduğu kadar, tarihi-arkeolojik kalıntıları, son yıllarda hizmete açılmış turistik tesisleri ile de önemli bir turizm merkezidir. Adana Şakirpaşa Havalimanı’ na 65 km. lik bir mesafede asfalt bir yolla bağlıdır. Evliya Çelebi’ye göre Mersin adı; Mersinoğulları aşiretinden gelmektedir. Bir başka görüşe göre de yörede bol miktarda yetişen Murt kelimesinden türemiştir. Antik "Zephyrium" kentinin yerinde yaklaşık 150 yıl önce bir balıkçı köyü olarak kurulmuş olan Mersin, kısa bir zamanda çabucak gelişerek bugünkü dururma gelmiştir. Mersin, istisnasız Türkiye’nin tüm illerinden göç almış bir ilimizdir. Her ırk ve inançtan vatandaşımızın barış içerisinde kardeşçe yaşadığı çok özel bir yerleşim alanıdır.
TARİHİ MEKANLARI:
***Yumuktepe Höyüğü
***Soloi-Soli-Pompeipolis (Viranşehir Örenyeri)
***Sinap Kalesi
***Gözne Kalesi
***Tırmıl Kalesi
***Kızlar Kilisesi-Manastır
***Bezm-i Alem (Valide Sultan Çeşmesi)
***Dikilitaş
***Çukurkeşlik Kaya Kilisesi
***Hebili Kalesi
***Aladağ Köprüsü
***Tetra Frigya
***Hisar Kale
***Başnalar Kalesi
***Çandır Kale
***Kazanlı Topraktepe Yatırı
***Karaduvar (Anchiale)
***Evcili Kalesi
Kaynak: Valilik 75. Yıl ve Mersin, Turizm Müdürlüğü mersin turizm Envanteri ve Mersin, Mersin Kültür Bakanlığı Mersin Müzesi, Silifke Müzesi, Tarsus Müzesi, Anamur Müzesi Örenyerleri kitaplarından yararlanılarak hazırlanan kitaplardan derlenmiş tanıtım amaçlı kitaptan ve internet araştırmalarından yararlanılarak alıntı yapılmıştır.
YORUMLAR
"08 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York kentinde yaklaşık 40.000 dokuma işçisi erkek ve kadın, daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak, polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine 100 bini aşkın kişi katıldı. 26-27 Ağustos 1910 tarihinde Danimarka’nın Kopenhag kentinde 2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında (Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı) Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın “Dünya Kadınlar Günü” olarak kutlanması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi. "
teşekkürler bunu yazdığınız için... çoğu kadın bunu bilmez.
arslan bey'e de teşekkürler: DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ diye düzelttiği için... günümüzde içi boşaltılıp kapitalizme uyarlanmıştır çünkü.
kendisi de yahudi bir aileden gelen marx'ın, avrupadaki yahudilerin sorunlarıyla ilgili söylediği bir söz vardır: "yahudilerin kurtuluşu, insanlığın yahudilikten kurtuluşuyla gerçekleşebilir" der. bu şu demektir, ne zaman ki, insanlar arasında yahudi, katolik, protestan, müslüman...vs. ayrımı kalmayacak, sadece "insan" olacak, o zaman yahudilerin de yahudi olmalarından dolayı yaşadığı sorunlar ortadan kalkacaktır.
şimdi bunu kadınlara da uyarlayabiiriz.
"kadınlar çiçektir.....
onları sevelim koruyalım....
onları dövmeyelim......
analık kutsaldır...........vs." zırvalıklarının sonu gelmeden kadın sorunu da bitmez!
evet marx'ın sözünü kadınlara uyarlamayla ilgili bir örnek: 2.dünya savaşında, bir tek sovyetler birliği'nde, ordu, kadın ve erkeklerden oluşuyordu. kadın-erkek herkes, ülkesine saldıran faşist almanya'ya karşı, topraklarını savunmak için cepheye koşmuştu. sovyet cephesinde savaşanlar artık, kadınlar ya da erkekler değil, İNSANLARdı.
eylul1900 tarafından 3/6/2009 5:18:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
'''''08 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York kentinde yaklaşık 40.000 dokuma işçisi erkek ve kadın, daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak, polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi.'''''
YAZIN İÇİN TEŞEKKÜREDERİM.
Ancak eleştirmeden geçemeyeceğim.
Yukarıda ki satırlar sizin yazınızdan alıntı olup çok güzel değinmişsisniz. Ama teğet geçtiğiniz gerçeği hatırlatmak zorundayım.
Emek mücadelesi veren bu kadınların ve buradan doğan günün bir ayrıcalığı ve özelliği var. Oda EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜDÜR 8 MART.....
Uluslararası KAPİTALİST -EMPERYALİST SİSTEMİN ağzıyla söylemek çok yanlıştır
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Değildir.....
8 MART Dünya EMEKÇİ Kadınlar Günüdür..
''''''Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın “Dünya Kadınlar Günü” olarak kutlanması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi.'''''
Clara Zetkin : Dünya kadınlar günü diye önermemmiştir.
Emekçi Kadınlar Günü diye önermiştir. Ve doğru emek yanlısı kaynaklardan bilgilenilseydi eminim yazınızı eksik ve sistem ağzıyla yazmazdınız.
Eminim 129 kadının kemiği sizlamıştır....
Nitekim sulandırmak için 1975 den sonra B. Milletlerde Dünya Kdınlar Günü diye biz emekçilere ve emek mücadelesi verenlere yutturulmak istenmiştir...
8 Martı DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ olarak kutlamazsak.
büyük hata yaparız.
Sıradanlaştırdığımızda;
Emek düşmanı Ülkeyi yöneten kadın başbakanların,
yine emek düşmanı TÜSİAD başkanının da gününü kutlamış oluruz ki..
O zaman sorarım 129 kadın neden öldü....?
Uyanalım artık oyuna gelmeyelim.
8 MART Dünya Kadınlar Günü değildir.
8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ dür.
Bunun içinde sokağa çıkıp krızin sorumlusu olmayan emekçiler ve emekçi kadınlar Krizin sorumlusu EMPERYALİST bir avuç zenginden hesap sormalıdır.
SAYGILARIMLA yanlışı düzeltmek istedim.