- 446 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Me/deniyet
Me/deniyet
Adam sinirli sinirli şöyle söyleniyordu;
"Hukuk kurallarının ne hakkı vardı ondan üç yılı çalmaya. Üç yıl insan yaşamında çok uzun bir süreydi ve o üç yıllık süreyi artık sevmediği bir kadın ile evliliklerinin yürümeyeceğini hukuka ispat etmek için zayi etmek istemiyordu. Hukuk insan için olmalıydı, insanın yaşamından üç yılı çalmak için değil.” Bütün bu düşüncelerini ve ayrı çatı altında kalma süresinin üç yıldan bir yıla indirilmesini dile getiren bir dilekçe ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine müracaat etti. "
Kimi kime şikayet ediyorsunuz diyeceğim. Neden mi?
Kaynak zaten Batı!
Batı kendi kanunlarını defalarca güncelledi.
Bizde ise kıl kıpırdamıyor.
Katoliklerde boşanmak yasak olduğundan evlilikler eşlerden birisi ölene dek sürer.
Avrupa’da cinayet masası dedektiflerinin soruşturmalarda eşi öldürülen diğer eşe “Katolik misiniz? Sorusunu sorması bu nedenle.
Bunu neden yazdım.
Avrupa’lılar Katolik esinli kanunlarını defalarca güncelledi. Protestanlık Katolikliği protesto edenlerce kuruldu.
Bizde ise buna benzer hükümler yenilenmedi, gerek görülmedi.
Yani boşanmalardaki bu sürüncemenin Katolik esinli olduğu görülebilir. İslam esinli olsa “boş” kelimesiyle iş tamam olacaktı. Kanunların din kaynaklı olması “Laiklik” ilkesine aykırı elbet ama gözden kaçan hususlar da oluyor.
Din kaynaklı olmaması için “ortak akıl” üretilmeli.
İnsanlar istemediği bir eş ile yıllarca zorunlu cinsel birliktelik yaşamaya zorlanamaz.
Yaşamasa ne yapacak sevgili edinecek, toplum hoş karşılar mı?!...
Üstelik geçtiğimiz yıllarda zina suçuna iki yıl ceza verilmesi gündeme gelmişti. Kanunlardaki boşluklar doldurulmadan bu hal ne gibi sonuçlar doğurur bir düşünmeli.
Bir de şu gerçek var; adam bir kadınla evleniyor evlilik uzun sürmüyor , boşanıyorlar. Adamcağız ömür boyu kadına nafaka vermeye mecbur kalıyor. Kadın açısından boşanma sonucu menfaat var erkek için ise belini doğrultamama var. Bu durum biliniyor iken evlilik nasıl cazip olabilir ki?
Bu hal, kadın için de erkek için de işkence değil mi?
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.