- 657 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ATLI KARINCA DÖNÜYOR
Şevket Bey kaybetmişti işte. Odasındaki özel eşyalarını küçük bir karton kutuya koyarken hayli duygusaldı. İşte on yılın sonunda, bu son seçimleri kaybetmişti ve artık köşesine çekilme zamanı gelmişti. Odada yalnızdı. Kimsenin yüzüne bakamıyordu. Sekreteri bu son toparlanmada ona yardım etmek istemişti.. istemedi yardımını. Kendini suçlu hissediyor, utanıyordu.
Oysa ne iyi niyetle başlamıştı icraatlarının bu sonuncusuna. On yıl bu küçük beldeye şöyle ya da böyle hizmet vermişti Şevket Bey. Babası, amcası, amcasının oğlu.. Bu soyadı taşıyan nerdeyse son elli yılda o beldede belediye başkanı olmuştu.Son on yıl da kendi dönemine aitti. Bir beş yıl daha başkanlık yapmak istemişti. Ama olmadı.
* * *
Belediyenin küçük parkında son olarak, seçim öncesi çocukların eğlendikleri çocuk parkını elden geçirtmişti başkan. Seçim öncesi hem iyi bir makyaj olurdu. On yılda pek de önemli, dişe dokunur hizmette bulunamasa da; bu girişim belki son bir hamleyle birkaç yüz oyu kazandırabilirdi...
Üç yetişkin çocuğundan sonra Allah küçük Esra’yı onlara bağışlamıştı. Evet başkanın üç-dört yaşlarında bir küçücüğü vardı. Pek sevimli hani emekli çocuğu niteliğinde, öyle afacan. Bu park işini biraz da küçüğü için istemişti başkan.
Ancak nereden bilebilirdi muhalefetin bu durumu bu denli seçim yatırımına dönüştüreceğini. Zaten halk bir değişimin olması gerektiğini vurgulayıp duruyordu. ilçe muhalifleri bunu fırsat bilip çok iyi işlemişlerdi insanları..sonuç ortada..kaybetmişti.
* * *
_ Park içindeki çocuk parkını gördün mü ?
_ Taş, tuğla, duvar filan birşeyler yapıyorlar ama..tadilat herhalde.
_ Varolan çocuk parkının etrafını küçük bir duvarla öreceklermiş, sonra kum-taş toprak üzerine beton yapacaklarmış..
_ Ya çocuklar kaydıraktan filan düşünce betonda ne olur ki..
_ Dur dur, tartan mıdır nedir öyle bir kaplamayla kaplayacaklarmış, düşenin dizi acımayacakmış..
_ Hadi canım bu bayağı bir masraf değil mi ?
_ Anlamadın mı yahu seçim yatırımı bu, başkan bir dönem daha istemiyor mu ?
_ Babasını vasiyeti var diyorlar, bu soyadın dışında kimse başkan olmasın, dayanabildiğin kadar dayan, sonra oğlunu yetiştir..benim duyuşum bu, millet öyle diyor.
_ E işte durum meydanda bundan iyi seçim yatırımı mı olur ?
_ Hem kendi küçük kızını da bol bol eğlendirir orada.
_ Hay ağzına sağlık..dinle bak bir de atlı karınca vardır ya hani..
_ E n’olmuş ?
_ İşte onun elektriklisi de olacakmış, uzaktan kumandayla çalışacakmış belediyeden..
_ Şimdi bir o kalmıştı. Bir de buna memur.. hop çocuk oturdu, hadi çalıştır, hop indi durdur.. Nasıl iş bu kardeşim.. belediye, çöpü, kaldırımı, içme suyunu bir yola koysun bakalım.
_ Benim duyuşum bu, artık nasıl yaparlar bilmem ama muhalefetin bunu kullanıp başkanı yıpratacakları kesin.
* * *
Oysa nasıl da mutluydu başkanın küçük kızı..açılışta atlı karıncanın koltuğuna oturduğunda..Kurdela kesilmiş, çoluk çocuk bir kalabalık, lokma dökülmüştü, gelen geçen de sebeblensin diye..iyi bir hayır olmuştu.
Başkanın kızı atlı karıncaya oturunca, başkan kendine verilen uzaktan kumanda aletini çıkarıp keyifle start butonuna basmıştı..işte son model icraatımız..motor yavaş yavaş dönmeye başlamıştı, çocuklar neşe içindeydi, kızı mutluydu.. o an tüm yorgunluğu geçmişti
sanki başkanın. İnşaallah yeni dönemde yeni icraatlarla görevine devam edecekti, bunu umuyordu.
* * *
Seçim öncesi bu hareketlilik küçük ilçede bayağı konuşulur olmuştu.
_ Bu seçim yatırımı son oyun mu sence ?
_ Son çırpınışlar denebilir..muhalefet hop oturup hop kalkıyor..
_ Tabi kullanacak kardeşim, nedir bu masraf..sonra diyorlar ki kızı için yaptırmış herşeyi.
_ Çocuklar bahane, oylar şahane.. sen ona bak.
_ Yok motorlu, uzaktan kumandalı atlı karınca..hem kumandayı başkan kimseye vermiyormuş..
_ Hadi canım başkanın başka işi yok..üst katta parkı gören odasından atlı karıncayı gözetleceyek..
_ Evet tam öyle. çocuklar motorluya binince çat basıyor start butonuna, başlıyor dönmeye, stopa basınca duruyor. Başkan bunun denetimi bende olsun diyesiymiş..
_ Ona da o yakışır zaten, baş olmak kolay mı ? denetimi vermeyeceksin kimseye.
_ Tartan masrafı cabası..bir de taymır mı zaymır mı neyse.. o da varmış, belli bir dakka sonra duruyormuş, başkan butona basmayı unutsa bile...
_ Bunlar hep masraf. Elektriği, bakımı , arızası...
_ Muhalefet bu işin peşini bırakmaz. Görürsün bak bu iş başkanı götürür.
_ " Küçük kızı için hiçbir masraftan kaçmayıp halkın parasını çarçur eden başkan"..bu iş bitmiştir..babasının vasiyetinin miadı dolmuştur..soyad değişecek durum bunu gösteriyor.
* * *
Başkan koltuğunda küçük karton kutuyla, belediyenin bahçesinden çıkışa yönerlirken
dönüp arkasına baktı. Daha iki ay önce büyük bir hevesle yapılıp hizmete giren çocuk bahçesinde iki belediye görevlisi çalışıyordu;
_ Bu motorun bilyaları dağılmış usta.
_ İndireceğiz çaresi yok. Zaten yeni başkan motoru iptal edin , masrafından bıktık.. bir de kim uğraşacak kumandayla filan diyor. Ver bakalım 14-15 anahtarı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.