Derbede
Abisinin sevdiği kızı alabilmesi için, o kızın abisiyle evlenmek zorunda kalan bir kızın hikayesi.
Bu şekilde takas evliliğine Derbede denir o köyün halk dilinde.
Abisi mutlu olsun diye, Sevdiği kızla evlenebilsin diye, kendini feda eder istemeden.
Ona sorsalar kabul edermiydi acaba kendini feda etmeyi abisi için. Üstelik sevdiği bir adam varken.
Daha 18 yaşında genç bir kızdı. Ve böyle bir evliliğe zorlandı ailesi tarafından. Ve orda evlilik asla geri dönülemez bir yol.
Orda evlenen bir kız asla geri dönemeza ve gelin gittiği evin malı olarak yaşamaya devam eder. Malı dedim. Bu kelimeyi mecazi anlamda söylemedim.
Oğlunun sevdiği kızı alabilmek için, kızını veren bir baba. Kendi sevdiği kızla evlenebilmek için kardeşini gözünü kırpmadan hiç düşünmeden feda eden bir ağabey.
Annesine gelince, oda bir kadın ve orda kadınlara asla fikri sorulmaz.
İŞte böyle bir evlilik yaptı kızımız. kızımız diyorum çünkü bu ülkenin kızlarının, kadınlarının yaşamak zorunda kaldığı törenin ve halk kanunlarının kurbanlarına bir örnektir bu kızımız.
Hergün şiddet görmekte. İtilip kakılmakta. Acaba değermiydi bunları çekmeye abisinin mutluluğu için. Ona sorsalar kabul edermiydi acaba.
Bir gece dayanamadı bu acıya, ve evden kaçtı babasının evine doğru yol aldı.
Babası kapıda karşıladı kızını. Ne dese beğenirsiniz.
" Kızım neden böyle bişey yaptın. sen gelirsen gelinimde gitmek zorunda kalır. Abinin mutluluğunu bozmaya hakkın yok.
hadi şimdi doğru kocanın yanına. Ve bir daha da böyle bi halta kalkışma."
Der ve kocasına haber verilir kızımızı alıp işkence evine götürülmesi için.
Ve bir gün kızımız bu acılara dayanamaz. Her Allah’ın günü dayak, şiddet. Yüzü gözü tanınmaz haldeydi, artık. Bu acıya dayanamaz artık.
Ve intihar sonucu hayatını kaybeder. Evet intihar eder ve ölür.
Yıllarca o köyde, Allah’ın verdiği cana ihanet eden, intihar eden bir günahkar olarak anıldı durdu.
Abiside sevdiği kızla bir ömür boyu mutlu yaşadı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.