YORUMLAR
"Düşüncesi ne olursa olsun o şiirleriyle içimizin bir yanını temsil etti yıllarca..."
Sayın Secaattin Öztürk
Hangimiz dinlemedik Yusuf Hayaloğlu'nun şiirlerinden bestelenen şarkılarını... Hangimiz okumadık şiirlerini...
Ben en çok isyan ettiğimde dinlerdim "Gidiyorum" şarkısını Ahmet Kaya'nın sesinden...
Başkaldırılarım olduğunda dinlerdim...
O zaman teyplerimiz vardı yani kasetçalar... Ve dinlediğimde sesini yükseltirdim teyibin...
Fikirleri diyoruz ve susuyoruz...
Oysa o bir şair, şiir yazan herkes onu tanımazsa da yüreğindeki sesi duyar, onu anlar ve fikirleri şuymuş buymuş diye yargılamaz... Ne haddimize, biz kimiz ki... bizler değil mi ki aciz kullarız...
Allah rahmet eylesin...
Ailesinin, sevenlerinin ve şiirin başı sağolsun...
Duyarlı, duygulu, vefalı dost
Yusuf Hayaloğlu"nun "Giderim" şiirinin iki kıtasını da buraya ekliyorum ve vefana teşekkür ediyorum...
"Sen zahmet etme yerinden
Gürültü yapmam derinden
Parmaklarım üzerinden
Su gibi akar giderim
Artık sürersin bir sefa
Ne cismin kaldı ne cefa
Şikayet etmem bu defa
Dişimi sıkar giderim"
Yusuf Hayaloğlu
Saygılarımla
Sizi yürekten kutluyorum.
Ben de az önce başsağlığı yazdım aşağı inerken sizin adınıza takıldı gözüm.
Siz olduğunuz gibi sade yine kendinizce çok güzel ifade etmişsiniz.
Ben şiirle çok ilgili değildim adını biliyorum bir kaç kez de dinledim.
Güzel yorumlarını duydum.
Sevenlerine başsağlığı diliyorum.
Selam ve saygılarımla.
koprunun beylerbeyi kavsaginda, assubay duragi'nda indim otobusten
ilerde siyah onluklu bir cocuk,
yanastim, parmakliga cokmus agliyor...
"yarasir mi aglamak?" dedim
"delikanli adamsin sen!.."
"sen", dedi gozlerini yumruguyla silip
"tukenmez kalemini kaybetsen, aglamaz misin?"
Can Yucel
bizde cocuk misali abim
kalem kaybolduktan sonra aglamayi becerebiliyoruz malesef...
onlar hayattayken yetiskin aklimizla hak ettikleri degeri verebilseydik keske yurek iscilerine...
bu sefer kutlamak icin ugradim dost.
saygimla.
Hani benim sevincim nerde
Bilyelerim, topacım
Kiraz ağacında yırtılan gömleğim
Çaldılar çocukluğumu habersiz
Penceresiz kaldım anne
Penceresiz kaldım anne
Uçurtmam tel örgülere takıldı
Hani benim gençliğim nerde
...
Yusuf HAYALOĞLU
Onun kaleminden ve yüreğinden dökülen daha ne çok güzel sözler var...defalarca dinlediğim ve sözlerini ezberlediğim...bugün bile hala dinliyor olduğum...o günkü kadar duygulu ve içten...hiç bıkmadan ve sıkılmadan sözleri hücrelerime kazılı ne çok sözleri var...
Yusuf HAYALOĞLU anısına yazılmış anlamlı ve güzel bir yazı...duyarlı yüreğinizi ve emeğinizi kutluyorum...saygıyla...
Bana,sen Hayaloğlu için yazmasanda olurdu diyebilirsiniz...Onu benden daha iyi anlatabilecek arkadaşlarımız da var...Ben sadece ölen bir şairin ardından kendimce vefa duygumu yazdım...Ki şimdiye kadar bir çok ölüm yazısı yazdım...Bu yüzden beni anlayacağınızı umuyorum...
Düşüncesi ne olursa olsun o şiirleriyle içimizin bir yanını temsil etti yıllarca...
Ölümü zamansız oldu.Her ölüm zamasızdır biraz..Ailesine dostlarına ve tüm şiir severlere başınız sağolsun derken merhuma Allahtan rahmetler dilerim...
Dünya kendi hoş sedalarımızn frekansında haykırdığımız kadar anımsar bizi...Sonsuza kadar kendini ifade edecek çığlıklar bırakan bütün şairlere de selam olsun...
ve nedense
öldükleri zaman aklımıza geliyor
değerlerimiz
...
bu da bizim değişmeyen hatamızdır
...
Yusuf HAYALOĞLU ile tanışmadım yazar olduğunu şiirleri olduğunu ve birkaç şiirinin Ahmet Kaya tarafından okunduğunu biliyordum ben kendisinin kitabını almadım okumadımda şunu biliyorumki bir çoğumuz Hayaloğlunu bu siteden öğrendik kimdir ne iş yapar ha televizyona çıkmıştı birkaç kez ben görmüştüm adam hastahanede tedavi görürken yanlızdı yanında kimse yoktu ölünce dostları arttı. Şu gerçek bir daha ısbatlandıki şair veya sanatcılar öldükten sonra daha meşhur oluyorlar,değerleri o zaman ortaya çıkıyor.Yusuf HAYALOĞLU nun ölümünde siteden kaç kişinin başsağlığı mesajı yazdığını biliyormusunuz bilmiyorsunuz dimi ben biliyorum nedenmi çünkü yazılan bütün mesajların raporu nedense benim mesaj sayfama geldi nedenini bilmiyorum bende başsağlığı mesajı yazmıştım suçmu işledim yoksa her sayfamı açtığımda kırk elli mesaj açıyorum Yusuf Hayaloğlu mesaj yazıldı okumaktan yorulmadım siteden Yusuf Hayaloğluna kimlerin ne yazdığını arşiv yaptım iyide oldu.
duygularımıza tercüman olmuş yazınız...gelişmemiş zeka ve mantığını işletmeyen ülkeler...hep taraf gözüyle irdeler yaşamını..kişi hep taraf olarak elde etmiştir kazandıklarını....kendi gibi düşünmeyene tahamülü bile yoktur konu sanat ve sanatçı olsa bile...
şiirlerin başı sağ olsun...şairin mekanı cennet...
gardasimin insan ve dusunce ayirt etmeden o koca yuregini selamliyorum... her insanimiz Allah'in emanetidir...
Sagolasin gardasim...
birileri gibi; bu halka degisik pencereleden selamlayan sair, yazar, dusunurlerin SELAM DURUSUNA bakip kufredenlerin karsisinda senin o koca yuregini ne cok seviyorum biliyor musun can gardasim? Mesala; halkimiza fikirleri ile olumune kadar buyuk hizmetleri gecmis rahmetli HUSEYIN NIHAL ADSIZ hocamiza, aramizdan yillar once ayrilmasina ragmen arkasindan KUFREDEBILECEK KADAR ASAGILASAN INSAN MUSBETTELERINI gordukce, seninle guru duyuyorum... Iste diyorum, ulku yurekliler budur...
saygi ile egiliyorum o koca yureginin karsisinda cancigerim...
gardasindan yetimce selamlar uzakalrdan...
Yusuf sairimize Allahtan rahmetler dilerken, edebiyat dunyasina ve akrabalarina, dostlarina sabirlar niyaz ediyorum...
cok sevdigim bir ulkudasimda, gectigimiz pazar genc yasinda kansere yenik dustu, hayatini kaybetti gurbet ellerde... Onada buradan rahmetler diliyorum... nur icinde yatsinlar...
Şu Dağlarda Kar Olsaydım Olsaydım
Bir Asi Rüzgar Olsaydım Olsaydım
Arar Bulur Muydun Beni Beni
Sahipsiz Mezar Olsaydım Olsaydım..yusuf hayaloğlu
duyarlı yüreğini selamlarım
Düşüncesi ne olursa olsun o şiirleriyle içimizin bir yanını temsil etti yıllarca...
Dünya kendi hoş sedalarımızn frekansında haykırdığımız kadar anımsar bizi...Sonsuza kadar kendini ifade edecek çığlıklar bırakan bütün şairlere de selam olsun...
bu cumlelerine butun kalbimle katiliyorum dost. sair olup olmadigida cok tartisildi Yusuf Hayaloglunun. varoslarin sairi dendi. sokak kulturunun sairi dendi. matkap gibi siir yaziyor dendi. bicare dendi. daha burda yazamayacagim bir suru kelime sarfedildi kendisi hakkinda. ama bir sey varki unutuldu. herseyden ønce o bir insandi ve duygulariydi kalemden kagida dusen. bence o bir sairdi.
sair sayilmasina su iki misra bile yetiyor cunku;
"bu dünyada yerim yokmuş
keşke bir yalan olsaydım."
Allah Rahmet Eylesin.
saygimla abicim.
''Dünya kendi hoş sedalarımızn frekansında haykırdığımız kadar anımsar bizi...Sonsuza kadar kendini ifade edecek çığlıklar bırakan bütün şairlere de selam olsun...''
Sizin gibi düşünebilen,davranabilen insanlara çok ihtiyacı var bu toplumun değerli yazar ve tabii ki Hayaloğlu gibi, davasını sahiplenebilen cesur yüreklere...
" Sevinmesin ey zalımlar
Öldüğüme benim benim
Yiğit ölmez kolay kolay
Ben ölmedim ki ben ölmedimki
Bakmayın suskunluğuma
Bakmayın durgunluğuma
Bedel verdim her kavgada
Yenilmedim ki"....................SELDA BAĞCAN.....Hani diyorum Bedirhan çok özledi de Suphiyi ondan mı oldu bu kadar erken gidişi?
Çok üzgünüm çok....Seni seviyorum Yusuf Hayaloğlu,yıllar önce Sultanahmet'te Bedirhanla birlikte sizi gördüğüm de ne çok sevinmiştim,selamlaşıp sohbet etmiş olmak ne çok keyifti.
"Saçlarına yıldız düşmüş koparma anne ağlama"yasaklı yılların yasaklanmış şarkısı ve bizler ne çok dinlerdik gizli gizli.Seninle gömülücek gençliğim.
"Ne yeni gün bekleniyor,
Ne yeni umutlar
Bir kervan gibi
Ağır Ağır Gidiyor Güzel İnsanlar"............YUSUF HAYALOĞLU.
Vefaya saygı teşekkürlerimle...
_______duyarli vefakar yüregini kutlarim Secaattin...
-Rabbimdden kendisine bol Rahmet diliyorum, sevenlerinede sabir...
-zamansiz ölüm olmaz Secaattin... sende biliyorsun, her dünyalinin gelis ve gidis tarihi bellidir... o 'an'dan bir saniye ne ileri ne geri sapar...
-ben senin neyi kastettigini anladim ama hakkinda hayirlisi buymus demek... biz bilemeyiz ama Allah bilir...
sevgilerimle...
BU vefalı ve yüksek deerecede insani dugularla dolu yüriğinden öptüm dost şair.Şairler ev sanatçıları dar kalıplara hapsetmek doğru değildir."Şu dağlarda kar olsaydım olsaydım,Arar bulurmuydun beni beni,Sahipsiz mezar olsaydım olsaydım"bakalım mezarına sahip olan olacak mı?Yoksa sahipsiz mi kalacak.Selam ve sevgiler bıraktım sayfanıza.Selamlarımla.