KUYRUĞA KAYNAK,SIRADAKİ AVANAK!
Sözlükte "tepki"için;herhangi bir etkiye yanıt olarak doğan söz ya da davranış,diyor.Bir etki oluyor ve biz ,söz ya da davranışla buna karşılık veriyoruz.
Günlük hayatta bakıyoruz.kişisel tepkilerimiz var.Olaylar ve durumlar karşısında çeşit çeşit tepki gösteriyoruz.tepkilerimiz söz de kalmıyor bazen şiddete de dönüşüyor.Toplumsal tepkilerimiz var:Ülkemize karşı olumsuz bir davranışta millet olarak hemen tepkimizi gösteriyoruz.
"Tepki"nereden mi aklıma geldi?Eşim geçen gün hastaneye gitti.Kuyrukta beklerken en önde bulunan kişi önüne bir bayanı -kaynak olarak-alıyor.Eşim tepki gösteriyor,kaynak yapan bayanın sıranın en arkasına geçmesi gerektiğini söylüyor.Kaynak yapan bayan da-tabiri caizse-ağzına geleni söylüyor.Eşim üzülüyor tabii.Akşam durumu bana anlattı.Kuyrukta bekleyen"Hiç kimsenin ağzını dahi açmadığını,onların bu durumuna çok üzüldüğünü belirtti.Ben de kendisine moral verip,duyarsızlığımızdan söz ettim.Bir kaç yıl önce Milli Eğitim Bakanlığı Müfettişlerinin birinden alıp fotokopi ettiğim,kimin yazdığını bilmediğim yazıyı ona okudum.Çok hoşuma gittiği için bu yazıyı sizlerle de paylaşmak istiyorum.
"Diyelim ki Ahmet Bey kuyrukta bekliyor ve kuyruğun ön tarafına biri"kaynak yapıyor."
Ahmet Bey,onu nasıl uyarır?
KLASİK TEPKİ :"Sıraya geç kardeşim."
NEOKLASİK TEPKİ:"Şeker kardeşim sıraya geçiver."
REALİST TEPKİ :"Sıra var."
SÜRREALİST TEPKİ:"Sallandıracaksın bunların ikisini Kızılay`da,bak bir daha yapabiliyorlar mı?"
ROMANTİK TEPKİ:"Beyefendi,galiba sırayı görmediniz."
MODERN TEPKİ:Efendim,insanımız eğitimsiz.Halbuki Avrupa`da...
POSTMODERN TEPKİ:"Sırana geç lan ayı!"
UZLAŞMACI TEPKİ:"Acelesi olmasa öne geçmezdi,üzmeyin garibi..."
DEVRİMCİ TEPKİ:"Altyapı sorunları çözümlenmeden halkımız sıraya geçmez.Devrim olunca herkes hizaya gelecek."
KADERCİ TEPKİ:"İki dakika fazla beklesek kıyamet mi kopar?Kısmetse hepimizin işi görülür."
FELSEFECİ(SEPTİK KUŞKUCU)TEPKİ:"Ön ve arka kavramları
görecelidir.O tarafın ön taraf olduğuna kim karar verdi.Öne geçtiğini zanneden aslında arkaya geçmiş olabilir."
KANTÇI TEPKİ:"Efendim,algılanmayan şeyler yok demektir.Bakmayın o tarafa, adam yok olur."
KÖTÜMSER VAROLUŞÇU TEPKİ:"Herkes bir gün ölecek.Onurlu bir biçimde bekleyin.Bir gün o adam da ölecek."
İYİMSER VAROLUŞÇU TEPKİ:"Sıkmayın canınızı,şu anın tadını çıkarmaya çalışın.Bakın ne güzel hayattasınız ve birileri önünüze geçebiliyor."
HÜMANİST TEPKİ:"İnsanlık bir bütündür.Birimiz hepimiz,hepimiz birimiz için.Dolayısıyla birimiz öne geçince,aslında hepimiz öne geçmiş oluyoruz."
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.