- 402 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ONLAR DA SÖKE’NİN GÜZEL İNSANLARI...(Makalelerim)
ESİNTİ
“Hem öğretmen; hem yazar, şair ve şaire...”
Şimdi sizlere Söke’mizde yaşayan hem öğretmen; hem yazar, hem şair ve hem de şaire, iki güzel insandan söz edeceğim... Bu günkü konumuz bu sevgili okuyucularım..
Onların ikisi de, sayıp sevdiğim, değer verdiğim arkadaş, dost ve kalem arkadaşlarım. Bir bakıma da gönüldaşlarım.. Benim, değerlimdir ikisi de... Bir emekli öğretmen yazar-şair Nevzat SEÇEN, diğeri hala öğretmenliğine devam eden, Söke FATİH İLKÖĞRETİM OKULU değerli, saygın öğretmenlerinden sevgili şaire arkadaşım, dostum, gönüldaşım olan sayın İlknur MERSİN..
İkisi de oldukları yerde köşe taşı gibi mazbut, sağlam, hem mesleklerinde, hem de yazar ve şairlikte çok başarılı, geleceğin yıldızı olacak değerler...Benim haklarında bu yazıyı yazdığımdan haberleri yok... Çoktandır, ikisini de göreme-dim. Evde yeni yazılarım ve eserlerimle uğraştığımdan, pek dışarıya çıkamıyo-rum.. Derneğimize de gitmeyi biraz azalttım.. Ara sıra gidip, bulabildiğimle görüşüp geri dönüyorum. Orada da pek fazla kalıp, eğlenmiyorum. Kısa bir hal-hatır tamam.. Eyvallah, deyip ayrılıyorum. O nedenle; çok zamandır, yaklaşık bir haftadır, kendilerini görmedim.. Konuşamadım.
Söke Ekspres Gazetemizin 27 Aralık 2007 tarih Perşembe günlü sayısının 6. sayfasında Nevzat SEÇEN dostumun, “11. Hikmet Okuyar kültür ve sanat ödülü “ adlı yazısını az önce okudum. Şiirinden etkilendim.. Söke’yi ve köyle-rini çok güzel tanıtmış. Hoşuma gitti.. Başarılı ve ödülü hak etmiş bir çalışma... Kendisini kutlar, kucaklar, başarısının devamını dilerim.
Yine; Ekspres Gazetemizin 2 OCAK 2008 tarih, Çarşamba günlü sayısı-nın 7. sayfasının sol köşesinde yer alan İlknur MERSİN, “ Hikmet Okuyar Kültür Sanat Ödülünü aldı ” başlıklı yazıdan onun da, Nevzat SEÇEN gibi aynı yarışmadan ödül aldığını öğreniyorum..
Sayın, değerli ve sevgili şaire dostum, arkadaşım, öğretmenim İlknur MERSİN’ i de gönülden kutlar, tebrik eder, başarılarının devamını dilerim.. Söke’mizin adını kişisel çalışmaları ile yurdun birçok köşesinden duyuruyor, tanıtımında bulunuyorlar.. Bunu başarmak, ödül almak, ses getirmek Söke için, Sökeliler için az şey değildir... Onun zorluklarını, zahmetini ve akıtılan alın terinden sonra almak onuru, gururunu ancak yaşayanlar bilir..
Dostlarım sağ olun, var olun.. Başarılarınız hiç bitmesin, daim olsun.. Bugün, bu tür çalışmalarınızın değerini bilemeyen, küçümseyen, önemsemeyen, dudak bükenler olabilir amma; sakın, yılmayın... Moraliniz bozulmasın. Zaman gelecek sizlerde benim gibi; bu tür ilgisizliklere, alışacaksınız.
1960 yılından buyana ben; o ilgisizlikleri göre göre, yaşayıp da bugünlere geldim. Sizler, yeni başladınız. Gençsiniz... Sabırlı olun. Gün gelecek, elbet bu yorucu, hummalı ve bunaltıcı, zorlu çalışma ürünlerinizin değerini bilecek, sahiplenecek birileri ortaya çıkacak, sizlere dost elini, sorunlarınıza çözüm elini uzatacaktır.. Çalışmaya devam. Lütfen, yılmayınız... Umutsuzluğa düşüp, kalemi elinizden bırakmayınız.. Sakın ha... Öyle bir şey yapmanız; hem sizin gibi yüce hedefleri olan insanların sonu, hem de kültür, sanat ve edebiyatımıza en büyük, en acı, en af edilmez darbe olur... Lütfen; kötü niyetlilere bu zevki, tattırmayın.
Gelecek sizlerin elinde... Bizler artık; son tangoyu, oynuyoruz.. İkinci baharımızı yaşıyoruz.. Artık bizim, zamanımız kalmadı. Sınırlı.. Bakarsınız; bir gün, sert bir rüzgar esiverir.. Ki; ne zaman eseceği, belli olmaz.. Asırlık çınarlar gibi; yaşlı, yorgun dallarının arasında sıkışıp kalmış, bir hazan yaprağına dönü-şen bizleri, yerimizden söküp çıkarır, alaşağı yapıverir... Ve; kendimizi toprakta sürüklenirken, görüveririz.
İşte o zaman; o yaprağı, hoyrat ayaklar çiğnemesin diye alıp, bir kenara koyacak olan, sizlersiniz... Olabilir... Olmayacak şey değil. Hayat sürprizlerle dolu.. Unutmayınız. Gelecek, sizlerin elinde... Çalışmaya devam..
18. 01. 2008
Suat TUTAK
ONLAR DA SÖKE’NİN GÜZEL İNSANLARI...(Makalelerim) Yazısına Yorum Yap
"ONLAR DA SÖKE’NİN GÜZEL İNSANLARI...(Makalelerim)" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.