- 1002 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İLİMSİZ OLMAZ!..
Bir toplum büyüyecekse, ilimde, teknikte, sanayide, ahlakta, ekonomide insanlığa faydalı eserler armağan edecekse; mutlaka ilim sahibi insanlara ihtiyaç duyacak, bu konuya ilgi duyan sanatkârı, yazarı, düşünürü çoğaltacaktır. İlim sahibi insanları korumayan, ilme gereken ilgi ve alakayı göstermeyen milletler; uzun ömürlü olamazlar ve ileriye yönelik hamleleri gerçekleştiremezler. Varlıklarını, diriliklerini, birliklerini koruyamazlar.
Eğitimini, öğretimini ilmi esaslar üzerinde temellendiren, insanını ilim öğrenmeye hevesli olarak yetiştiren milletler ve devletler; gelişmenin ve ilerlemenin altın basamaklarını hızla tırmanır.
Bilimsel düşünce disipliniyle insanların donatan birçok kalkınmış devlet ve millet buna örnek gösterilebilir.
Demek ki; ilmin metotlarını, düşünme biçimini ve bildirdiği ölçülerini iyi kavramak zorundayız. Gelişmenin, ilerlemenin, kendini aşmanın yolunun gerçek manada ilimden ve ilme uygun çalışmaktan geçtiğini, her türlü eğitimin temelinin ilme uygunluk olması gerektiği, bilimsel temellere dayanmayan eğitim ve öğretimin anlamsız ve faydasız olduğunu anlamak zorundayız.
Unutmayalım, düşüncelerimizi, hareketlerimizi, çalışmalarımızı, gayretlerimizi bilimsel temellere dayandırmadan bir adım bile ilerleyemeyiz, dünyanın bize karanlık ve yabancı kalmasını engelleyemeyiz. Ürperti, mutsuzluk, umutsuzluk, kusur, kuşku ve kırgınlıkların çoğalmasını durduramayız. Yorulmaktan ve yokuşlarda kalmaktan kurtulamayız.
DURDU ŞAHİN
YORUMLAR
ilmin metotlarını, düşünme biçimini ve bildirdiği ölçülerini iyi kavramak zorundayız. Gelişmenin, ilerlemenin, kendini aşmanın yolunun gerçek manada ilimden ve ilme uygun çalışmaktan geçtiğini, her türlü eğitimin temelinin ilme uygunluk olması gerektiği, bilimsel temellere dayanmayan eğitim ve öğretimin anlamsız ve faydasız olduğunu anlamak zorundayız.
evet, aynen öyle.
Sevgili Durdu Şahin bey;
İlimsiz gelişme ee yücelmenin olmayacağını anladağımız gün ülkemiz ivme kazanarak gelişecektir.Hemde her anlamda , aksi halde ham hayal kurmanın mantığı da yoktur. Yazınız en acı gerçeğimize parmak basmış teşekkürler.
İlminiz ve kaleminiz daim olsun. selamlar.