SeVGi üZeRiNe...
-sevgi’dir yaratilis sebebimiz... yasam devami icin ihtiyacimiz... hatta ölüme giden yolda bile sevgi’dir azigimiz...
-cünkü bizleri esirgeyen, bagislayan ve seven Yaraticimiza kavusacagimiz günün adidir SEVGi...
_____
-ne (en) güzel bir yasam tarzi: SEVGi... özünde sevgi, sözünde sevgi, duygularda/ düsüncelerde sevgi...
-toprak, su, ates ve hava’nin haricinde 5. elemettir SEVGi...
-sevgi anlayistir, sevgi fadakarliktir, sevgi merhamettir, sevgi hosgörüdür, sevgi affetmektir, sevgi; karsindaki insanda kendini görmendir..
-eger, sevgiyle yaklasiyorsan sen derdine bile ve bu en güzel sevgi örnegidir ’bence’...
-kalp bos birakmaya gelmez... kalbi sahiplenen her neyse onunla yasar durur ömrü boyunca ve sevgisiz bir yasam ’duygularin felci’ bir yasamdir (bence)
-sevgi, insanin fitratinda benligine/kisiligine nakis gibi islenmistir, öyleyse zor olmasa gerek sevmek... tani kendini, bul icindeki sevgi’yi...
-sevgi yoksa umutta yoktur, sevgi yoksa merhamette yoktur... öyleyse kalbini ve vicdanini dinle ve emek ver hayatin gayesi olan sevgiye...
-her güzel sey gibi sevgide paylastikca cogalir... sevgiyle icice yasanirsa karsindakinede bulasir... seven bir yürek cevresine, elinde bulunandan baska ne verebilir ve buda sende sevgi’dir’, cünkü kisinin fikri neyse elbette zikride o olacaktir...
-egerki, sevgiyle baslarsa günlerin, sevgiyle carparsa yüregin... sevgiyle verilirse kararlar, sevgiyle atilirsa adimlar, elinede sevgi gececektir... ve bu Rabb’inin de bir emridir...
-sen gün boyu sevgiyle bir bütün olmuslugun hazzini yasarsin ve sürekli dahasini istemekte de haklisin... ’kasiginda ne varsa midene o inecektir’ düstüruyla sevgi ile hasir nesir yasarsin...
______
-öyle bir hale gelirsinki sevgi ve sen bir bütün olmussun ve günün birinde fark edersinki her sey sana yabancilasmis, yoksa yabancilasan senmisin diye sorarsin kendine ve insanlardaki sevgisizligi farkedersin sonunda...
-gönlünü ve ellerini acip sevgi dilenirsin Yaradandan... kisi neye önem verirse onu ister sürekli kendisi ile cevresine ve sen sevgi’ye önem veriyorsunki, sevgi dilersin tüm evrene...
-sevgiyi herkese istiyorsun dogal olarakdan ve dahasi herkesi karsiliksiz sevmektesin... kendine arzuladigini baskasinada arzulamalisin ki o zaman ’herkes’ biraz sen olursun ve kimseye yabancilasmazsin...
-ne demis HZ. Muhammedmmed s.a.v.; "kisi kendine istedigini mü’min kardesine de istemedikce iman etmis sayilmaz" burdan yola cikarak sunu diyebilirim acizane,
-en güzel örnek ve degismez model HZ.Muhammedin s.a.v.in yasam tarzi kur’an ahalakidir ve ondan gelen bir tavsiye bizim hakkimizda kötü olabilirmi sizce...
-ne demistik, SEVGi: önce kendinde, sonra cevrene ve dahasi bir halka esliginde tüm evrene ulasacaktir nasip oldugunca...cünkü sevgisiz üsür yürekler, solar cicekler, konusmaz diler...
sevgisiz hasta olur RUH ile BEDEN ve etrafinda bulunan bütün nesneler...
*sevgiyle actin gözünü dünyaya sahnesine... SEVGi ile yasadin her zerrende...
-sevgiyle vereceksin ’sen’ son nefesinide ve kavusacaksin ebedi alemde Rahim olan Allah’in c.c. cemaline ve en Sevgilisine s.a.v. ....
____________SEVGi ile bir bütünlük diliyorum cümlenize... gönülden sevgilerimle...
Sahinde Hülya Kahraman/28.2.2009
YORUMLAR
İnsanoğlunun bedeni yaratılmazdan binlerce yıl evvel, Yüce Rabbimiz ruhları yarattı. Ruhun gıdası olan sevgiyi yarattı, ruh sevgi ile doydu. Sevgisiz bırakılan ruhlar tıpkı ölümlü bedenin ihtiyacı olan su, hava ve yiyecekleri alamayan bedenin ölüşü gibi ruhlarda ızdırap çekerler. Çünkü ruh ölümsüzdür, geçici dünya, yalan dünya diye adlandırdığımız bu dünyada bedene misafir olan ruh, bedenden çıkınca berzah alemine döner ve kıyametle birlikte Sur-u israfil ile birlikte bedene geri döner bedene sorulan sorgu sualden sonra nereyi haketmişse bedenle birlikte oraya döner. Cennet veya cehennem. Allah cehennemden uzak ettiği kullarından eylesin bizleri. Kutlarım kardeşim Sevgiyi anlatan güzel makalenizi. Saygılarımla.