- 707 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMAN KAYMALARI (2)
SAHNE 2
DEKOR: (Aynı. Duvar saati 8.25’i göstermektedir.)
ECZACI: (Sırtında palto, elinde şemsiyeyle gelir. Kapıyı açıp içeri girer. Paltoyu ve şemsiyeyi askılığa asar, paltonun iç cebinden çıkardığı katlanmış bir gazeteyi sehpaya koyar, yazarkasayı açar, tezgâhın üzerini bir bezle siler, kapıdaki nöbetçi eczane listesini indirir. Koltuğa oturup gazete okur.) Süleyman Demirel taburcu oldu...(kendi kendine) Duyduk duyduk..(Okumaya devam eder.) l7 yaşında bir genç intihar etti. (Kendi kendine söylenir.) İntihar, ölüm, kaza haberlerini ilk sayfaya koymazsanız olmaz sanki! Ulan sizin yaptığınız gazetecilik mi be? Sabahın köründe açıyoruz gazetemizi, moralimizi bozuyorsunuz. Hasbinallah..(Tekrar okur.) Kenan Çelik adlı on yedi yaşında bir genç Setbaşı köprüsünün altında ölü bulundu. Cesedin yanında bulunan bir mektup ve içi boş dermatragon hapı kutusu vakanın intihar olabileceği kuşkusunu uyandırdı. (Şaşkınlıkla irkilir.) Ne , dermatragon mu? (Gazeteyi sessizce tekrar okur. Sıkıntıyla kalkıp volta atar.) Bu çocuk sen olamazsın değil mi? Adını da sormadım... Fiş kesmedim, reçete de yok... (Telâşla dermatragon kutularını kontrol eder.) Hepsinde de eczanenin patenti var. Allah kahretsin!..Bu çocuk, o çocuk olamaz. Neler saçmalıyorum ben? Bu şehirde iki milyon kişi yaşıyor. On yedi-on sekiz yaşında on binlerce genç var. Bunların binlercesi hap kullanıyor. O değildir, o değildir. (Uzaktan kumandayla televizyonu açar. Haberler verilmektedir.)
SPİKER: Bursa’nın tek haber kanalı Bursa Gündem hayırlı sabahlar diler... Günün ilk haber bültenine üzücü, bir o kadar da düşündürücü bir haberle başlıyoruz sayın izleyiciler. Kenan Çelik adlı on yedi yaşında bir genç Setbaşı köprüsünün altında ölü olarak bulundu. Cesedin yanında bulunan içi boş uyku hapı kutusu ve bir mektup (Kenan’ın vesikalık fotoğrafı ekranda görünür.) polisler tarafından incelemeye alındı.
ECZACI: (Kenan’ın fotoğrafını görünce televizyonu kapayıp haykırır.) Kahretsin!... (Sıkıntıyla dolaşarak.) Ne yapıcam şimdi? Tanrım, ben ne yaptım? Katil oldum, katil oldum ben...(Cüzdanından yirmi milyon çıkarır.) Parası da burada. (Parayı elinde buruşturup tezgâhın arkasına atar.) Rüşvet, rüşvet aldım . Çocuğu hiç düşünmeden viski parası çıktı diye sevindim... Beni affet tanrım. Gırtlağıma kadar çirkefe bulaştım. Affet beni tanrım!... (Aynaya bakıp kendisini suçlayarak.) Katil, katil; katilsin sen! (Olduğu yere yığılır.)
( Perde iner) (Devamı var)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.