- 55350 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ALÇAK GÖNÜLLÜLÜK
Alçak gönüllülük ne demektir?
Alçak gönüllülük tam anlamıyla kibir ve gururun karşıtıdır..Yetersizlik,korkaklık ve güvensizlik değildir..İnsanın kendini küçük görerek alçaltması da değildir..İnsanın
kendi değerlerini,yeteneklerini,olumlu ve olumsuz yanlarını iyice bilerek;kendini olduğundan başka türlü görmemesi ve göstermeye kalkışmamasıdır..
Alçak gönüllülük,benlik tutkusundan kurtulmayı bilmek,gösterişe değil öze önem
vermek,gereksizcesine övünmemek,övülmeyi de beklememektir..İnsanın gerçekten
alçak gönüllü olabilmesi için önce kendine karşı dürüst olması sonra da karşısındakilere karşı dürüst olması gerekir..Alçak gönüllü kişiler aynı zamanda mütavazi kişilerdir..
Şimdi biraz kendimizden bahsedelim..Acaba ne kadar alçak gönüllüyüz..Kibirimiz veya
gururmuz alçak gönüllüğümüzü bastırıyor mu?Alçak gönüllü olmak ne kaybettirir..
Hepimiz alçak gönüllüğün anlamını biliriz ama uygulamada varmıyız...Akşam yatarken çocuğumuzla çocuk olabiliyor muyuz?Ya da evimize misafir gelen cadı kaynanamızı ne kadar tebessüm edebiliyoruz..?Her hareketine ne kadar hoş karşılayabiliyoruz...
Sabah yolda gördüğümüz her hangi birisine gülümsemek çok mu zor?Yürüyen yaşlı
birini yardım etmek,gönlünü almak çok mu zor..?Çok zengin olmak birisine yardım etmemizi,gönlünü almamızı engel mi?Çok güzel olmak karşımızdaki insanın karşısında böbürlenmemizi mi gerektirir..Alçak gönüllü olmakla,birilerini yardım etmekle ne kaybederiz...Kendi çıkarımız için mi yardım etmeli birilerine? Niye içimizde hırs var?
Niye bir fazla olmak için birilerine ezmek var?Kim bu dünyada baki kalacak?Birilerini memnun edince en az onlar kadar memnun olacağımızı neden düşünemiyoruz? Belki içimizde bir sürü alçak gönüllü kişiler var...Kendisini yüksek görmeyen mütavazi kişiler var..Asla sözüm onlara değil..Bir insanın yüzüne tebessüm gelmesi ve bunun sebebi biz isek bundan başka mutluluk olabilir mi?
Tevazu göstermek,mütavazi olmak hiç bir şey kaybettirmez diye düşünüyorum..
Alçak gönüllük adına yazılmış güzel sözlere bakalım...
Övülmek İsterseniz,Alçak Gönüllülüğü Yem Olarak Kullanabilirsiniz. ( CHESTERFİELD )
Gerçekten Alçak Gönüllü Olan Bir İnsan, Kendisinden Hiç Söz Etmeyen İnsandır.
( LA BRUYERE )
İnsan Gururu Yüzünden De Alçak Gönüllü Olabilir. ( MANTAİGNE )
İnsan Yüzü Kızaran Hayvandır. ( MARK TWAİN )
Bir Adamın Gerçekten Büyük Olup Olmadığını, Onun Alçak Gönüllülüğünden Anlayabilirsiniz. ( ANONİM )
Senden İyilere Yerini Vermesini Bil. ( KEBLE )
Alçak gönüllülük , gururun perhizidir. Voltaire
Alçak gönüllü insan, kendini hiç söz konusu etmez. La Bruyere
Alçak gönüllülük, kendi gerçek değerini anlamaktır. Anatole France
Kendi kendine alçalmayan kimse, başkası yanında yükselemez. Sevri
Sizin mağfiret edileceğiniz en büyük ibadetlerin başında tevazu gelir. Hz.Ali r.a.
Tevazu içinde yürüdüğüm içindir ki, önümde bütün yollar açılıyor. Goethe
Tevazu; ister cahilden, ister çocuktan olsun, hakkı duyduğun vakit, ona boyun büküp onu kabul etmendir. F.bin Iyaz
Zafere ilave edilecek yegane süs tevazudur. Duclos
Eminim bir sürü güzel sözler vardır...
sıdıka
YORUMLAR
Sizin mağfiret edileceğiniz en büyük ibadetlerin başında tevazu gelir. Hz.Ali r.a.
Ne kadar doğru ve aydınlatıcı bir söz.
Kibir ile yapılan ibadaetlerin kazancının olmayacağı hakkındaki hadisleride hatırladığımızda her şey yerine oturuyor.
Tevazu büyük bir zenginlik gerçekten