Dünya lık..!
Dünya lık…
Yaşamı idame ettirmek için en elzem olandır..! peki…
Nedir bu dünyalık..
Tabi ki ilk akla gelen para dır… mal dır mülk tür…!
insanın insanca yaşayabilmesi için en elzem olandır.. insanın yaşam ihtiyaçlarını temin için gerekli olandır hayallerine idallerine ulaşması için mutlak gerekendir..! sadece bir araçtır… ve asla da amaç olmamalıdır..!
Teşbihte hata olmaz diye bir ata sözü vardır… şimdi bir an hayalimizi genişletelim…
Mesela Dünya lığı deniz e benzetelim kendimizi de deniz üzerinde bulunan Gemi ye..! Deniz nasıl Gemiyi üzerinde taşıyorsa… Dünyalıkta bizi üzerinde taşıyan bir gemidir…
Ve bir an düşünelim bu geminin gövdesinde minik yada kocaman bir delik… hali ne olur kuşkusuz ki hali denizin dibini boylamak olur..! işte dünyalık ta aynen böyledir.. biz onu ihtiyaçlarımızı temin etmekte kullandığımız müddetce bize hiçbir sürette zarar veremez…!
Ama olaki onun sevgisi Kalbimize gönlümüze düşüncemize hükmetmeye başlarsa… maz ALLAH işte bu o zaman bizim felaketimiz olur.. önce bizde merhameti alır sonra şefkati alır sonra iyilik yapma erdemimizi elimizden alır.. ve kısacası tamamen bize hükmeder duruma gelir ki çok yerinden bir özlü sözü de ifade etmeden geçemiyeceğim…!
Para eğer ayaklarının altındaysa.. o zaman seni yükseltir… yok sen onu başının üstünde tutarsan ağırılığınca seni alçaltır…!
Alçalmayacağımız ve hep yükseklerde olacağımız günlere…
…! Sen hiçbir çocuğun ayakabısının içine ondan habersiz bozuk para attın mı..?
Tavsiye ederim…
Kenan SAYIN 14-şubat-2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.