Hamdiye- 2 / Bu isyan değil ,kabullenememek değil ...
’’ Allah iman edenlerin velisidir;
(koruyup, kollayıcısı, her ihtiyaçlarını karşılayıcısı)
onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır:’
Tarih:21 Kasım 2008 Cuma 21:04:52
Özde biriz
Sevgili hocam, bana kızım demenizden mutluluk duydum sağ olun, Allah razı olsun. Mesajınızı gözyaşları içerisinde okudum bende sizin çocuğunuzu kendi evladım kabul ediyor yanaklarından öpüyorum, eşinize selamlarımı iletin lütfen. Canım hocam, kızımı sizin için öpeceğim oğlum ise Balıkesir’de iki yıllık yüksek okul okuyor, nasipse kurban bayramında gelecek. Oğlum orta sona kadar güzel okudu, lisede başarısız oldu bir sene sınıfta kaldı okulu zor bitirdi. Sorunundan dolayı psikolojisi bozulmuştu. Okul bittikten sonra iki yıl çeşitli işlerde çalıştı, sonra tekrar okumaya karar verdi fakat şehir dışında okumak istediğini söyledi ve şuan okuyor. Bu yıl ilk senesi. Hocam sizin yazılarınızdan birinde bir zikir vermiştiniz, geçen cuma akşam namazından sonra başladım bu cuma akşam namazına doğru size ulaşmayı başardım. Bu siteye size mesaj yazabilmek için üye oldum, ben bilgisayar kullanmayı pek bilmiyorum. Hasan belek isminde bir zatin, sağ ayak zikri yazısını araştırdım, size ait olduğunu anlayarak bu siteye ulaştım. Hasan Belek’i ise Yorumsuz blog tan biliyordum.
Sevgili hocam, maneviyatta bazen öyle yükseliyorum ki her şeye "Tek" in nazarıyla bakıyorum ve her şeyi yerli yerinde görüyorum, Ahmet Hulusi’nin dediği gibi "oları ateş içerisinde görürsün ama onlar selamettedirler" i yaşıyorum, iş evlat imtihanına gelince küt! Diye yere çakılıyorum.
Bu isyan değil, kabullenememek değil, ben insanların, bir şey söylemeseler bile bakışlarındaki alaycı tavrı kaldıramıyorum.
Hocam size şunu sormak istiyorum, bir insan düşünün bataklığa saplanmış elinizi uzatıyorsunuz, kurtarmak istiyorsunuz reddediyor, ikna olmasını bekliyorsunuz, olmuyor. Halini kabul etmiyor. Onu kurtarayım derken, onun yanında olduğunuz için sizi de bataklığa çekiyor.
Hocam bu, benim eşimle olan durumum. Eşim alkolik ama kabul etmiyor, alkol yüzünden hiç bir sorunumuzu halledemiyoruz tam tersi gittikçe maddi manevi batıyoruz. Ne yapacağımı bilemiyorum.
Dediğim gibi hocam benim sorunlarım çok. Bu akşamlık bu kadar yeter. Arayana aradığını bulduran Allah’a hamd olsun. Allah sizden razı olsun.
Selam üzerinize olsun efendim.
Tarih:21 Kasım 2008 Cuma 23:30:32
Selam üzerinize olsun
Hocam Allah razı olsun, söylediklerinizi yapabilmen için duanıza ihtiyacım var. Benim için den çıkamadığım bir durum var annemle ilgili bu konuda bana çok dua edin.
Hocam eşim geldiği için ara vermek durumundayım yarın inşallah detaylı yazarım lütfen bana çok dua edin söz verip yalancı olmak istemiyorum. Allah razı olsun, sizi çok seviyorum, hayırlı geceler.
Tarih:22 Kasım 2008 Cumartesi 12:28:10
RE:
MERHABA Hamdiye,
Namazlardan sonra en az dokuz defa
’ subhanallahü ve bihamdihi,subhanallahül azıym,estağfirullah’ oku,
Sonra üç defadan az olmamak şartıyle
’Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala âli seyyidina muhammed ’oku.
Bu selavatı şerifeyi günde yüz, ikiyüz kere okursan daha çabuk rahata erersin. Ancak ben en az, duadan önce ve sonra üçer kere okumanı şart koşuyorum. İki salâvat arasına yapılan dualar reddolunmaz.
Sonra o ayeti, yani
’ Allahü veliyyüllezine amenü,yühricühüm,minezzulümati ilennur’
Allah iman edenlerin velisi(koruyup, kollayıcısı, her ihtiyaçlarını karşılayıcısıdır)onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır.(her sıkıntılarını giderir, huzur ve güvene ulaştırır), hiç olmazsa 99 luk bir tesbih sayısınca oku. Ardından üç salâvat daha okuyarak tamamla. En sonunda ’la ilahe illallahü vahdehu la şerike leh lehülmülkü velehül hamdü ve hüve ala külli şey’in kadir ’ diyerek bitir. Ardından istediğin şekilde dua edebilirsin.
Herhangi bir sebeple azla yetineceksen, vakit sorunu varsa 33 kere okur, rahatladığında diğer vakitte eksiğini tamamlarsın. Bunu en az kırbir gün okumalı sonra yenisini istemelisin.
Başka bir arkadaşın adet günleri için sorduğu soruya verdiğim cevabı san göndereceğim. Onu da okur, ona göre devam edersin.
Allah yardımcın olsun.
Dualarım seninle, zikrinin kabul edilmesi için intizarda olacağım.
Yardım Allah’tandır. Onun dostları korkusuzdurlar. Hüzün bile duymazlar. Allah seni yapacağın ibadetlerinle dostlarından olarak kaydetsin.
Namazlarını tam vaktinde kıl... Hiçbir şey seni bundan alıkoyamasın. Namazın kazaya bırakılması diye bir şey yoktur. Meğerki kılmana engel bir şey olsun... Sabah namazı en değerli namazdır, şahitlidir. Yani hem gece melekleri hem gündüz melekleri nöbet değişiminde namazına şahit olurlar ve çifte dua ile senin için Allah’a yalvarırlar. Bunca nankör gaflet içinde uyurken bu kulun senin merhametini diliyor, onu affet ve ibadetini kabul et diye yalvarırlar. Seni o namazdan alıkoyan şeytanı defet ve vaktinde kılmaya çalış. Kaçırırsan uyanır uyanmaz hemen yerine getir.
O namaz vakitleri gelişigüzel tayin edilmiş vakitler değil. Hiç biri kaçırılmamalıdır. Arşa yükselen bir merdiven gibi düşün... Kaçırdığında tealide yani yücelmede kopukluk olur. Düşüp yeniden çıkan gibi olursun... Özellikle bir zikir ile istediğin bir şey varsa koparmadan devam etmelisin.
Her güzellik bir emeğin ürünüdür. Dünya cennetini, ahiret kurtuluşunu isteyen yaratanıyla sürekli iletişim halinde olmalıdır. Bunun yolu ve disiplini namazdır.
Haydi... Allah yardımcın olsun.
Sağ ve sağlıklı kal.