evren -çorap
evreni ten renginde bayan çorabına benzetirim. hani ilmeği kaçtığında bir daha giyilemeyecek olan. kaldırılıp çöpe atılan cinsinden olan çorap. dikkatli giyilmeli o yüzden. daha uzun süre kullanılaır olması korunmasına bağlı.
evrende var olan her şey ilmekleri gibi çorabın. biz insanlar ise hem çorabın ilmeklerinden bir kaçı hemde ilmeği kaçıran ya da yırtan pıtıraklar.
en küçük zerreden tutunda en büyük küresine kadar her şeyi ile ahenk ve düzen içinde ki evren, düşmanı sadece insan. dengeyi bozan ve anlayamayan insan. aklın ne işe yaradığını anlayamıyorum bazen. akılsızlıkla hor gördüğümüz bir çok hayvan bile doğadaki bu dengeye uyarken, ahengin bir parçası olmakla güzelleşirken, aklıyla gurur duyan insan yaptıklarıyla çirkinleşmekte. en yırtıcı hayvan bile acıkmadığı ve canı tehlikeye düşmedikçe saldırganlaşmazken, güya daha huzurlu yaşama bahanesiyle masum insanların kanını döken, parasını ve malını çoğaltmak uğruna binlerce insanın hakkına tecavüz eden, bu tip insanlara yardım ederek ruhlarını köleleştiren insanların saldırganlığını hangi akıl anlayabilir bilmiyorum.
sınırlar niçin var?
gezebilmek için vizeye ne gerek var?
bankaya ne gerek var?
ayrılığa ne gerek var?
çok yemeye ne gerek var?
savaş niçin?
fabrikalarda duman zehirliyse fabrika niçin?
teknoloji insanlığa zarar veriyorsa niçin..?
silahlar neden üretilir?
....
....
bir türlü almıyor aklım.
dünya nüfusu değil 7 milyar 70 milyar olsa yine yeter hepimize.
yüreklerde sevgi olsun. vicdanlarda da göz. barış içinde huzurlu yaşamanın yolunu bulamıyorsa akıl neden var?
ilmek ilmek kaçırdığımız evreni çöpe atar gibi kıyametini hazırlayıp o gün ne zaman gelir diye beklemek neden?
sabah güneşle uyanan gözlerimiz aynada kendi yüzüne merhaba diyemiyorsa uyanmaya ne gerek var?
sokağa çıktığında güneş gibi bir tebessümle komşuya, arkadaşa, tanıdığa tanımadığa selam ya da günaydın diyemiyorsa sokağa çıkan ayağa ne gerek var?
bir hastaya, bir fukaraya, bir muhtaca uzanmıyorsa yardım eli, ele ne gerek var?
çaresiz kaldığında yardım etmek için duayla da olsa çaresize yardım edemiyorsan ruha ne gerek var?
mutluluğu arayan insan sevgiyle doldurmuyorsa yüreğini kaalbe ne gerek var?
anlamıyorum. anlayan varsa anlatsın ne olur.
aklımımı sıyırtıyorum yoksa...
YORUMLAR
Rahmetli Babam derdi ki, ( bize laf anlatamadığı veya anlayamadığımız yaşlardayızdır mutlaka :)......
Sıtkım sıyrıldı !
Ben de onun bu sözü söylediği yaşlardayım şimdi...Evet sıtkım sıyrıldı artık ...
Bu vurdum duymazlıktan, bu inkarcılıktan, bu edepsizlikten, bu aşırı anlayışsızlıktan....Nutkum tutuldu, sıtkım sıyrıldı ....
Her kelimenin altında bir niyet aramak, aratmak, bu nasıl bir zaman anlamak imkansız...
Yazınızda altını çizdiğiniz öyle güzellikler var ki....ANLAYANA..
Daha güzel anlatılmazdı...
Ben insanım demeye utanır hale geldim...
Saygımla....KUTLARIM
hocam sizin gibi münevver öğretmenler de aklını sıyırırsa bizim gibi insanlar ne yapsın?yazdıklarınızın altına aynen imzamı atarım...bu hayat bize verilen bir borç para...geri ödemesi var..bunu bilir bunu söylerim daima...Allah diyor ki ben sizi diğer canlılardan ayırmak için akıl verdim.o bize verirse rızıktır bu...70 yaşına kadar akıllı 70 inden sonra deliren bir insan gördüm.4 yaşındaki çocuğa maskara olmuştu...hali ne acınasıydı...dilinde hep sitem ve küfür vardı...allah bilir ya içi dışına vurmuştu bence...rabbim bize ne büyük bir rızık vermiş...taşımak bazen çok ağır olsa da...selamlar