- 881 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN NEYİM
Benim bir ağacım var. Adı “Yalnızlık ağacım” Canım sıkıldığında veya kafama takılan bir şey olduğunda gider altına oturur ve çözüm ararım.
Geçen gün kafama takıldı, ben neyim. Yalnızlık ağacımın altına oturup kendimi tanımaya ve ne olduğumu, bu güne kadar olan hayatımın, bana kazanımlarını önüme döküp, kişiliğimi belirlemeye başladım.
Dünyaya gelişim, Yaratanın tüm insanlar lütfettiği, gibi zeki ve akıllı İnsan sıfatı “İNSAN YANIM”. Böylece renk. Cinsiyet, din ayırımı yapmadan Önce İNSANIM dolayısıyla tüm insanları seviyor ve saygı duyuyorum.
Jeopolitik yapısından hem Avrupa, hem Asya da toprağı bulunan, Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmam “TÜRK YANIM” Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye cumhuriyetini kuran, Türk Halkına TÜRK MİLLETİ denir” Sözündeki TÜRK vatandaşıyım ben. Türkiye’de yaşayan, ben Türküm diyen herkesi seviyorum.
Birde “İNANÇ YANIM “var. Resmi kayıtlarda “ İSLAM “ yazar. Küçüklüğümde, Mahalle ve evlerdeki bazı sohbetlerden “ Sünni- Hanefi “ olduğumu öğrendim. Sadece resmi kayıtlarda değil, Okuyup öğrendiğime ve yaşamım nedeni ile ruhum dada İSLAM yazar. O ruh çok geniştir. İslam’ın kabul ettiği bütün peygamberleri kabul eder. O yetmez inancın bütün hallerini sahiplenirim. Mesela: Bir gün kalkar, Mezhep ayırımı yapmadan, kendimi inananlar arasında bulurum. Bazen de, Allah’la arama aracıları almadan kendi ruhumda kendimle baş başa kalırım. Hiçbir Cemaat ve tarikat sığınmadan yaratanın yarattıklarına hayran “Allah’a” şükrederim.
Tek nüsha, hem aslı hem kopyası bende olan kimliğimin mavi rengi “ ERKEK “ yanımdır. Bu yanım. Sever, sevilir. Yanlış yapar, yanlış yapılır. Terk edemez terk edilir. Acı çeker, acıları içine atar. Hep evet der, hayır’ı yoktur
Okuduğum Askeri okullar, meslek olarak Askerliği seçtiğimin belirtisidir. Türk Silahlı Kuvvetlerinde Teğmen OKGİL diye çağrılacağım. Bu benim “ASKER YANIM.”.Prensipleri olan, kuralcı yanımdır. Kara harp okulunda yapmış olduğum yeminlerle Türkiye Cumhuriyetine bağlı olmam ve onu korumam gerektiğini gösterir
Atatürk’ün “ Laiklik, Vicdan hürriyetidir. Din ile devlet işlerinin ayrı olmasıdır. Dinin kendisine değil, dinin kullanılmasına karşı çıkmaktır. Aklın iman karşısında özgürleştirilmesidir.”diye tarif ettiği ve “Laikliğin, Anayasa ve kanunlara dayanarak, birey ve toplumu dini dayatmalardan koruduğuna” inanan bir “LAİKÇİ “ ve“AKILCI YANIM” da vardır.
Evlendikten sonra “AİLE REİSİ YANIM “ meydana çıkacak. Sevecen, DUYGUSAL, ailesi için canını verecek kadar fedakâr, her şeyi affedecek kadarda sabırlı yanım.
İlk Okul ve Askeri okuldaki öğretmenlerimin bana verdiği Milliyetçi ruhumda, Atalarımın kanları ile kurdukları ve Harp Okulunda, Korumak İçin yemin ettiğim CUMHURİYETÇİ YANIM da var. Cumhuriyet dedimse bugün yozlaştırılmışı değil. 1923 CUMHURİYETİ Yanlısıyım
Muhsin OKGİL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.