- 1457 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
POLİTİKA MI? SİYASET Mİ?
Muharrem Ceylan...
Araştırmacı-Yazar....
[email protected]
Birbirine çok yakın gibi görünen bu iki kelime çok farklı anlamlar taşımakta..
Politika eski Yunan kültüründen gelmekte Latince bir kelime, anlamı çok yüz demek..
Poli:çok....
Tika: yüz bazıları söz olduğunu söyler...
Atalarımız çok güzel söylemiş, fazla sözde yalan çoktur diye..
Siyaset bana göre politikadan daha asil, erdem dolu bir kelime..
İnsanı yönetim biçimi,devlet idare etme sanatı..
Ulusların tarihlerine bakınız hep iyi siyaset adamlarının bulunduğu zaman diliminde yücelmiş ve yükselmişlerdir..
Bu günlerde etrafınıza çok dikkatli bakarsanız bu iki kelimenin farkını hemen anlarsınız..
Siyasetçiler ve politikacılar...
Biri ülkesini geliştirme ve kalkındırma gayretindeyken;diğeri laf bezirganlığı ile, ya makam yada ikbal peşindedir..
Yunanlı düşünür,Epikür ne kadar anlamlı söylüyor..*Dünyada rahat yaşamak istersen siyasetle uğraşma,
ama en büyük mutluluk, haklıya hakkını vermekle sağlanır..
Buda siyasetle mümkündür.*
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin halk tarafından kabulünden sonra Türk siyaseti de iki kutuplu hale
geldi..Tıpkı ABD deki gibi bir tarafta Cumhuriyetçiler diğer tarafta Demokratlar..
Bizde de Cumhur İttifakı ile
Millet İttifakı...
Ak Parti, MHP, BBP bir tarafta..
CHP, İP, SP diğer tarafta....
HDP mi onunda yerini de siz bulun....
Haydi hayırlısı.. Bu güne kadar hiç yaşamadığımız bir Mahalli Seçimi yaşayacağız..
Samsun da da seçim yarışı bu şekilde sürecek.. Bir tarafta Cumhur İttifakı diğer tarafta Millet İttifakı..
Önemli olan ebedi kardeşliğimize bir halal gelmemesi..
Biliyorsunuz Siyasi Partiler her ne kadar demokrasinin
vaz geçilmeyen unsurlarıysa da nihayetinde hepsi birer alt kimlik..
Üst kimliğimiz herşeyin üzerinde:Milli ve Manevi Değerlerimiz....
Siyaset bilimciler Yerel Yönetimleri demokrasilerin beşiği olarak tarif ediyor...
Bu seçimde mahalle muhtarlarımızı, azaları . Büyükşehir Belediye Başkanı ve Meclis Üyelerini.. İlçe Belediye
Başkanlarını ve Meclis Üyelerini.. Büyükşehir olmayan illerde de İl Genel Meclis
Üyelerini seçeceğiz... Seçmen kılı kırk yararak oyunu sandığa atacak....
Fark edemediniz mi?
Lütfen daha dikkatli bakın...
Yanıbaşımızda olanlara...
Evet, evet dikkatle bakın...
Politikacı ile siyasetçiyi hemen ayıracaksınız...
DRAMALI55
YORUMLAR
SAYIN SİTEDAŞLAR!
ASALET, KELİMELERİN KÖKÜNDE/KÖKENİNDE ARANMAZ; O KAVRAMI YAŞAYAN/YAŞATAN YÜREKLERDE VE BEYİNLERDE ARANIR. İSTER SİYASET BİLİMCİ, İSTERSE POLİTİKACI OLALIM, ASIL OLAN HUSUS DEMAGOJİ YAPMADAN VE TEVİLE SAPMADAN İLLE ÇOKBİLMİŞLİK TASLAMADAN MİSYONUMUZUN GEREĞİNİ DÜRÜSTÇE, TEMİZ VE İÇTENLİKLE YERİNE GETİRMEMİZDİR; BUNUN İÇİN HİÇ DEĞİLSE ÇABA HARCAYALIM. BU DA BENİM NAÇİZ FİKRİM OLUP, HİÇ KİMSEYLE BİR POLEMİĞE GİRMEK GİBİ BİR NİYETİMİN ASLA OLMADIĞINI/OLAMAYACAĞINI BURADA ÖNEMLE VURGULARIM. SAYGIYLA.
Seçil KARAGÖZ
Üniv. (Yab.Dil) E.Öğretim Görevlisi
Türkiye Kuvayi Milliye Mücahitler Derneği Yazarı
Eğitimci tarafından 2/21/2009 6:38:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eğitimci tarafından 2/21/2009 6:39:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
hayır arkadaşım;siyaset kavramı daha olumsuzdur.. Hatta ben de bu konuyu Kürtçe ile ilgili bir yazımda ele aldım. ""Bu ülkedeki yöneticilerin poliikacı değil, siyasetçi olduğuna vurgu yapmıştım"
gel de kelimelerin köküne inelim;en sevdiğim şey...
Siyaset;Arapça kökenli bir kelime."seyis" kelimesinden geliyor. yani terbiye etmekte. Bu durumda siyasetçi terbiye edendir. Başka bir anlamı daha var o da "toplum düzeni için verilen cezalar" anlamına geliyor.Hatta "siyeset gömleği giymek" diye bir tabir var;siyasete atılanın ölüme de atıldığına dair.. Sanırım topkapı Müzesindeydi"siyaset çeşmesi" vardı.. Orda da idamlar yapılıyormuş Osmanlı zamanında..
Politika ise Yunancadır. "Polis" kelimesinden yani "kent" kelimesinden gelir. Anlamı ise en yüce ve en anlamlı beşeri faaaliyet ve insan mutluluğunu gerçekleştirme sanatıdır..
Ben terbiye edilmek değil,mutlu olmak istiyorum. Bu yüzden bu ülkede hiçbr zaman olmamış bir şey istiyorum, politika.
Sayın Sitedaş;
Güzel ve anlamlı paylaşımınız için tebrik ve teşekkür eder; çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Politika, her yerde (ailede, okulda, sokakta, ...) var. Politika bir meslek değildir ancak siyaset (temiz, düzeyli, yapıcı, ...) muhakkak reel meslekler arasında hak ettiği yeri alması gereken bir kavramdır, özellikle ülkemizde.
Bakınız aşağıdaki şiirimde de politika var lakin siyaset asla mevcut değildir.
ADIN, YÜZÜN...
İn misin, cin misin; bilmem, sen nesin...
Eşin menendin yok, sahi sen kimsin...
Bir yerde, bir gökte, bir köprüdesin...
Gizlenme, saklanma, gel, çık ortaya!
Belki de bir cansın, ya da canansın...
İzin ver, derdine yananlar yansın...
Ne ağla, ne de gül; doğal olasın...
Gizlenme, saklanma, gel, çık ortaya!
Varsan, az bir ses ver; belki de yoksun...
Açsan, paylaşalım; belki de toksun...
Yaysan, çok gerilme; belki de oksun...
Gizlenme, saklanma, gel, çık ortaya!
Yüzünü görmeyiz, yüreğin gülsün...
Gül müsün, bilmeyiz; bülbülün ötsün...
Rahat ol, dizeler derdini döksün...
Gizlenme, saklanma, gel, çık ortaya!
27.12.2008
(Güncelleme: 01.02.2009)
Eğitimci tarafından 2/21/2009 9:34:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eğitimci tarafından 2/21/2009 9:35:24 AM zamanında düzenlenmiştir.