- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR İNSAN
Bir İnsan olarak yaşamanın hakkikatı bizleri bu insanlık dünyasına bağşeden Yüceler yücesi Canabi ALLAH’tır. Bu ifadeyle insan olmak ve insanca yaşamak çok önemli tabiki. Ama insanlık gereğide insanca sevmeli ve değer verilmeli.Bizleri biz yapan insanlık o zaman çok değerli bir olgu, bu olgu içerisinde kim olursa veya kimler olursa olsun sevmeli ve sevilmeliyiz.
Ülkemin bir neferi olarak veya bir insan olarak yaşamaya ve yaşatılmaya hakkı olduğunu belitmek isterim.Kimsenin kimseye hayatına son vermeye hakkı olmadığı gibi bizlere yaşama ruhunu veren Allah her hakkı ve kısmeti alın yazımızda yazmıştır elbete.Buna istinaden yaradandan ötürü sevmeli, değer vermeliyiz.
Biz , siz değil bir bütün olarak konuya bakmalı ona görede değerlendirmeliyiz.Oralı veya buralı değil bir tek vatan özlemiyle bakmalı ona göre sahiplenmeliyiz.
Bir insan Dünya ya 9 ayda geliyorsa bunun bir hikmetti var elbete, o yüzden anlamalı kıymetini bilmeli değerini.Dünyanın oluşunun bir diğer hikmetide Allah’ın sevgili kulu olan Resul-i Ekrem Efendimiz Sallallâhu Aleyhi Vesellem Hazretlerini yüzü suyu hürmetine bu kainatı yaratmıştır.Evet bu denli değerli olan bir insan için yaratılan bu kainat bizler içinde değerli olmalı .Çünkü Peygamberimizden dolayı gelen bir değer var bizlere, onun nuru var yüzümüzde.
İnsanı insanca sevmeli ve sevilmeliyiz.İşte bu anlamla neden bu çekişme neden bu anlaşılması zor safsatalar. İnsanlık gereği yapmamız gereken görevlerimizi yerine getirirsek Allah’ın izniyle mutlu ve Mürefeh birer insan ve Ülke olacaz İnşallah.Ama biz siz veya Doğulu, Batılı, Kuzeyli, Güneyli değil bir tüm olarak ele almak ve değerlendirmek gerek.
Bu gün ülkemizin öbür ucndan diğer bir ucuna gidildiğinde gerekli misafir perverliği bir birimize gösterir ve değerlendirirsek Atalarımızın değimiyle "BİR FİNCAN KAHVENİN KIRIK YIL HATIRI VAR"Deyimi yerinde ve anlamında olur.Biz bir insanız ,İnsan gibi yaşamalıyız,İnsan olarak kendi kaderimizle baş başa bırakılmalıyız.Selamların en güzeliyle selamlarım.Allaha emanet olun.SAYGILARIMLA.
BİR İNSAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.