- 1682 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
OLUMLU DÜŞÜNCE VE GÜVEN…(İNCELEME, ARAŞTIRMA) Araştırma Yazılarım.
İNCELEME, ARAŞTIRMA
Olumlu düşünmenin gücüyle insanlar, bilinçaltına önceden yerleşip, olumsuz sonuçlara sebep olan her türlü umutsuzluğu yenebilirler. Bu da onları başarısız insan olmaktan kurtarır. Başarılı yapar.
Geçen gün elime bir kitap geçti. Kitaplığımda bir kitap ararken buldum. “NORMAN VİNCENT PEALE’ nin kitabı… “Olumlu Düşünmenin Gücü” Geliştiren kitaplar dizisinden. Bana ilginç geldi. Baş tarafından birkaç yaprak açıp okudum. Gerçekten sürükleyici, ilginç bir kitaptı. Benim gazete köşemde yıllarca sık sık ele alıp, okuyucularıma aktarmaya çalıştığım bazı konuları ele alıyordu. İnsanlara, “Kendinize Güvenin” diyordu…
Kişilerin kendine olan güvenini yitirmesiyle, hayatlarının nasıl zindan olduğunu, başarının sırrının bu kendine güvenin anahtarında saklı olduğunu, bilimsel yoluyla açıklıyordu. Bunun sözlü olarak insanların kendine telkin etmeleri ile güçlendiğini, dile getiriyordu.
Yazar kitabının girişinde, hemen bu konuya değinip, şu sözlerle başlangıç yapıyordu:
“ … Kendinize güvenin! Sahip olduğunuz yeteneklere inanın! Kendi gücünüze inanmadıkça başarılı ve mutlu olamazsınız. Oysa aşağılık ve yetersizlik duygusu ümitlerinizin kırılmasına yol açar fakat kendinize güvenirseniz başarıya ulaşırsınız. Bu davranış tarzı çok önemli olduğu için kitabın başlıkları üzerine yazılmıştır.” Kitabın yazarı bu kitapta hep ağırlıklı bir biçimde kendi yaşamından örneklerle konuları anlatıyor. Kitabın bir yerinde, yine kendi hayatından şöyle bir örnek vermiş:
“…Günlük yaşamdaki bir sürü işiniz arasında kendinize güvenme fikrini bilincinizde devamlı canlı tutmanız gerekir. Şimdi size bunu başaran bir adamın hikâyesini anlatayım. Bu arkadaşım soğuk bir kış sabahı beni MİDWESTERN şehrindeki bir otelden arabasıyla aldı ve konferans vereceğim, otuz beş kilometre kadar uzaktaki başka bir şehre götürdü. Yol kaygandı ve arkadaşım benim alıştığımdan daha hızlı araba kullanıyordu.” Kendisine; ( acele etmesine gerek olmadığını, vaktimizin bol olduğunu hatırlattım.) “Arabayı biraz hızlı kullanıyorum diye üzülmeyin”, dedi. “
Eskiden her şeyden korkardım. Otomobille veya uçakla seyahat etmekten korkardım, ailemden biri yolculuğa çıkınca, geri gelinceye kadar tedirgin olurdum. Daima kötü bir şey olacakmış duygusuyla yaşardım. Bu da benim yaşamımı mahvediyordu. Aşağılık, karmaşık duygularla kıvranıyordum. Kendime hiç güvenim yoktu. Kafamdaki olumsuz düşünceler iş hayatıma da yansıyor, başarılı olamıyordum. Sonra bütün bu güvensizlik duygularımı yok eden bir plan yaptım. Şimdi kendine güvenen bir insan oldum ve bütün yaşamım olumlu yönde değişti” dedi.
“… Bu şahane bir plandı. Bana arabanın ön panelinin alt tarafına takmış olduğu iki kartı gösterdi. Bu kartlardan birinde; “Eğer biz inançlıysak hiçbir şey olanaksız değildir “ diye yazıyordu. Bu bilge bir insanın sözüydü. Sonra bu kartı kipse takıp yerine koydu ve diğer kartı okudu; “ Yaradan bizimleyse hiç kimse bir şey yapamaz.” Bu kartta yazılı olanlar da bilge bir adama aitti. Sonra bana: “Ben arabayla yolculuk yapan bir satış elemanıyım” dedi. “ Her gün arabayla değişik müşterilerimi ziyaret etmek zorundayım. Araba kullanırken bir insanın aklına her türlü düşüncenin geldiğini keşfettim. İnsan olumsuz düşünmeye alışmışsa, kafasına devamlı olumsuz fikirler gelecek ve yaşamını zehir edecektir. Eskiden ben bu durumdaydım. Müşterilerime giderken içi korkuyla dolu, tedirgin bir insandım. Bu durumun iş hayatıma da yansıdı. Satışlarım düştü. Fakat yolculuk yaparken bu kartları kullanmaya başladım ve o sözleri devamlı tekrar ettim. Böylece daha farklı bir biçimde düşünmeye başladım. Güvensizlik duygum silindi gitti. Korku ve güvensizlik duygusunun yerine, inanç ve cesaret hâkim oldu. Uyguladığım bu yöntem sayesinde gerçekten değiştim. Tabii iş hayatımı da olumlu yönde etkiledi bu durum. Çünkü müşterime giderken kafam artık korkuyla tedirginlikle dolmuyor, onun yerine rahatlıkla müşterime ürünü nasıl satabileceğimi düşünebiliyorum.” Dedi.
Bu kişinin uyguladığı plan çok akıllıcaydı. Kafasını yapacağı işlerle ve Yaradan’ın destek sağlayacağı inancıyla doldurarak, düşünce tarzını gerçekten çok olumlu yönde değiştirtmiş, güvensizlik duygusunu ortadan kaldırmıştı. Böylece içinde bastırılmış durumda, gizlice duran gerçek gücü ortaya çıkmış oluyordu. Buradan şu anlaşılır. Güvensizlik veya güven duygusuna sahip olmak bizim elimizdedir. Ve bunlar düşünme sonucu ortaya çıkar. Olumsuz düşünmek sonucunda olumsuzluğu getirir. Böylece sonunda olumsuzluklardan güvensizlik duygusu oluşur.
İşin bir başka kötü yönü; bu olumsuz fikirler kafamızda bulunduğu sürece, sonunda korktuğumuz her şeyin başımıza gelmesidir.
Bunun kurtuluş yolu ise; örnek satış elemanında olduğu gibi kendimize cesaret ve güven duygusu aşılayan kartları arabasına koyup, o yazıları zaman zaman okuyarak kafanızdaki güvensizlik ve korku dolu fikirleri atacak yöntemler bulmanızdır. İnsanın yaradılışında beraberinde getirdiği yetenekler, kişiye özel üstünlükler, size bunları bulmakta yardımcı olacaktır. Biraz buna zaman ayırmanız, çözüm için biraz düşünmeniz yetecektir sanırım. Mesele içinizdeki korkulardan ve güvensizlik duygularından kurtulmanızdır. Başarmanız mutlaktır. Ancak, bunu sağlamanın yollarını kendi kendinize bulmak, bu alanda size uygun sistemleri oluşturup uygulamanız yeterli gelebilir. Kendinize güvenin, olumsuz düşüncelerden kurtulun. Olumlu sonuçları, sizi bekliyor bulacaksınız. Yanı başında da başarıları göreceksiniz.
02. 10. 2008
Suat TUTAK
YORUMLAR
Kimisi saf duygularla, bilinene doğru yol alaır
kimisi de kurnaz duygularla bilinmeyene
efendilikle alakası olmayanın, efendi gibi ağırlandığı toplumda
horgörenin saygıya değer bulunduğu, bir ortamda, insanın azmi ve gücü darbe yiyor. İradeliyken iradesiz duruma düşüyor.
sen sana güvenebilirsin ama, her köşe başında bir engel, bir takos karşına çıkıyorsa, karamsar olmamak elde değil
insanız ve duygusalız
ister istemez inciniyor hayal kırıklığına uğruyoruz
hayat zor
hayat heryerde, herkese çok zor
....zoraki boyun eğdirenlerin arasında yaşamak daha da çok zor....
insan en güzel en sonsuz şekilde kendisini nasıl koruyabilir, doğuştan çarpık fikirlilerin arasında,
insan yürüyüşünden bellidir, deyimi artık geçersiz
şimdi adımlar sessiz sessiz atılıyor,
yine de insan hayatındaki her olgu için, yaradana sığınmamalı, biraz da kendisi güzeli ve iyiyi yaratmalı, çünkü mücadele etmeyi bilmeyenler, hazıra konmak isteyenler daha çok yaradana sığınıyor gibi, kendine güvenip başarıyı yakalama yerine, yaradanın yardımıyla daha kolay yakalayacağını düşünüyor
öyle ya
yaradan akıl fikir vermiş, sen de kullanmasını bilmiyor, yeniliyorsan, yaradan sana ne yapsın...
saygılar