GÜZELLİKLER İÇİNDEKİ GİZ
GÜZELLİKLER İÇİNDEKİ GİZ
yaşananların pozitiflğinin yüzüne yansıması ve yaşanacak zaman dilimindeki mutluluğun umudu gözünden okunuyor. dolayısıyla;hayat tarzın olan tebessümünüz sadece sizi sevenlere değil ,tüm insanlara pozitif enerji veriyor..bu bakımdan da ne mutlu size.
Şu yazacaklarım , şu an içimden gelenler..duygu ve düşüncelerimin, hatta dilek ve temennilerimin ham şekli…sür- çü lisanlar ve yanlışları bile düzeltmeye zamanım yok..beni anlıyacağını, (hos gerci bu zamana kadar anlamamak icin elinden geleni yaptınya ) umarak başlıyorum ..sen yinede bana bakma ben aklımdakilerden, olmasını istediklarimden dem vuruyorum .. kaldiki ,sen herkesi anlmaya çalışan birisin zaten diye düşünüyorum..
Sen zaten iyilik ve sevgi meleğisin ..bir insanın idealini gerçekleştirmek yada yardımcı olmak bana göre de cenete alınmış bir bilet demektir.dolayısıyla bu meyanda nasıl faydalı olabilnir bilmiyorum.”içinde yaşamasını bilene ,her kadın ,(yaşanır ve yaşanmazlıklarıyla)güzellikleri keşfedilen bir dünya “ dense yada dendiğinde , her kadın için söylenebilnir mi,yada ne kadarı için söylenir,sınırlama yapılırsa neye göre yapılır..…onu da bilmiyorum..
Ama bu sen ve seni tanıyan için daha farklı..çünkü sen zaten her kadın değilsin (hatta sana kadın demek bile bi garibime geliyo..) kaldıki : sen ; içinde yaşadıkça giz ve güzellikleri keşfedilen değil, keşfedildikçe vazgeçilmezlğinde bıkkınlık vermeyen bir dünya,ve o dünya içinde yaşadıkça tad ve haz alınan bir a-bu-hayatsın…
Her şeyin gönlünce gerçekleşmesi, ne kadar halisane temenimse,sağlıklı olmanda o kadar halisane dileklerim arasındadır..(bu dünde ,,bugünde, yarında böyle olacaktır..) bu arada değişeceği kesin olan değisikliğin ne zaman gerceklesecek onuda zaman gösterecek ..degismeyeceğine inandigim tek sey kararliliginda ısrarcı olacağın.. çünkü bunca yıl sonra bile bunun devamini görüyorum ..yine görüyorum ki.icinde bulunduğun özel konum ve kariyerin.bile hızını kesmemiş ,ideallerini erteleme gibi bir gaflete düşmemişin..çünkü bu gaflet rüyası güzel uykuya benzer,hayat gerçeğini görmeyi ya maskeler yada en hafif tabiriyle ,”depresyonik kişiliğe” neden olarak ,yaşamanın en büyük sermayesi olan “umut” yada başka bir deyişle ”idealizmin” ölümüne zemin hazırlamış olurdu herhalde...senin bu konudaki hassasiyetini en iyi bilenlerden biri olduğumu sanarak, ideal ve düşüncelerini gerçekleştirmedeki kararlılığını bildiğim için bir şey diyemiyorum ama .düşüncelerine de beklentileri anlamında saygı duymak gerekir diye düşünmekle beraber , artık eskisi gibi toplum cenderesinde sıkıştırılmıyor..dolayısıyla ,bireysel tercih ve karar. ama,bunları da içine alan ,ancak içine her sıvının konmadığı bir bileşik kaplar mekanizması ..çok yönlü bir değerlendirme sonucu verilmesi gereken bir karar diye düşünürüm hep..
Tüm bunlara rağmen,hayatın sadece nefes almak olmadığını da bilen biri olduğunu , onun için senin hayata dair ideal ve seçeneklerine TSE den daha çok sadece ben değil , seni sevmesini bilen herkesin bunuda bilmesi olmaz olmazlarından olmalı ve de güven esas olmalı.
Dolayısıyla senin de “…espirisindeki mübalağa sanatını da yutmadım. * * toplumdaki kariyeri bunun alameti farikası değil mi.. sen bile ”..yaş ilerledikçe insanın enereji ve isteği azalıyor..” demiyormusun..öylese sana göre düşünecek ve değerlendirecek olursak ben dünden ölmüşümde ağlayanım mı yok “…demek istiyorsun yani.. oysa sen daha iyi bilirsin ki yasanmışlığımla hayat denen var olma savaşının tüm silahlarını kuşanarak üzerime geldiği acımasız mücadelede ** ,yaşanması çekilmez depresyanik durumlarda bile ,ütopik sevgililrle yarınki doğacak güne kelebek ömrü kadarda olsa umut besledim..kimi zaman duyulması gerekenlerin ağzından duyduğum sözcükler,kimi zaman birilerinde anlam kazanan jest ve mimikler,yüzler..hasta ruhumda ölü duygulara can suyu oldu..yitik yaşanmışlığımı bulduğum ,aydınlığa çıkma adına karanlıklarda elimi tutanlarda ,(…geçmiş adı verilen maziyi yarın ve gelecekte yaşanabilir hale getirecek ) belgeler başkalarının tam tersine bende yarını ve hayatı yaşanır hale getirdi..ve utanılır şairliğim dostluk pazarında dahada itibar buldu.. “ şairler ölür ama şiirler yaşar “ cümlesinde ki teselliden hareketle diyorum ki,.şiirlerim ve şiirlerimdeki sevgililer,”AMENTÜ” ye olan inancım oldu….tipki sana olan inan ve güvenim vede sevgim gibi..
Kaşif Kani ERTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.