ZİRA BENİMKİSİ DENEMEDEN İBARET...
En karışık cümlelerin, en anlaşılır kelimesi olmaktır benim için edebiyat... Dünden bugüne yazılanlardan farkı yoktur aslında söylediklerimin... Temayüz etmiş konuların her zaman geçerliliğini korumasını anlatmaya çalışmamdır özgünlüğüm... Zira benimkisi denemeden ibarettir. Okuyana pek bir şey kazandırmayacağı gibi, pek bir şey kaybettirmeyecektir. Ama her kış ortamı ısıtacak görüşler, her yaz gönüllere serpilecek bir serinlik vardır, cümlelerimde... Kaybedilmişlerin arkasından yakılacak ağıtların toplu ödentisini oluşturur, hiç beklemediğiniz bir anda... Hiç kimsenin anlamayacağı kadar ağır, ama edebiyata hafif gelecek en hakiki ifadeler içinde olurum. Her harfe, her kelimeye, her cümleye tahakküm ederim kendimce. Düşük bütçeli kelimelerden oluşur paragraflarım. Ve bir sonraki cümleyi takip etmeyecek kadar itaatsiz... Mütereddit bir kişi psikolojisinde yazılmış en sade, en bedbaht, en içli ama bir o kadar muktedirdir söylediklerim... Her yanı eleştirilebilecek, eleştirildikçe özgünlüğü daha da görülecek kelimeler topluluğudur yazdıklarım... Bir o kadar kendisine hayran, bir o kadar da mütevazı... Aman yanlış anlaşılmasın retorikçi hiç değilimdir. Okuyan insana bahşedilmiş yazma isteğini tamamen gerçekleştirmemden kaynaklıdır bu zımbırtılar. Ve bu yazının hiç bir ana fikri yoktur; ki ana fikri sorgulayanlardan çok nefret ederim. Zira kim ne anlıyorsa onu anlasın... Zira benimkisi denemeden ibaret...
Taner YAPKU
ZİRA BENİMKİSİ DENEMEDEN İBARET... Yazısına Yorum Yap
"ZİRA BENİMKİSİ DENEMEDEN İBARET..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.