Matruşka
Deniz kenarın da bulunan kadın;Yüzünü esmekte olan rüzgara teslim etmiştir.Rüzgar hoyratça yaklaşımlar da bulunmadığı için,kadın mutludur.Kadın omuzun da bulunan şalına,sıkıca sarılarak gözlerini denizin mavi rengine,balık misali daldırmıştır.
Kızıl saçlarının rengi,güneşin battığı an da ki kızıllığa benzemektedir.Kadın güneş’in her batışın da,yüreğine batan her şeyin de sonunun gelmesini istemektedir.Kadının hayat denizin de kıyı kısmına vuran her dalga,hayattan beklentilerini de geri almaktadır.
Kadın;Hayat denizin de ısrarla,lodos rüzgarının esmesini beklemektedir.Hayat denizin de esecek olan her lodos,kadına beklentilerini geri getirecektir.Kimbilir belki de her geri gelen beklenti,hayatının bundan sonra yaşanacak olan kısmın da güzellikleri de beraberin de getirecektir.Kadın her daim içinde yaşatmış olduğu inancından vazgeçmeyen birisidir.İnancı sayesin de denizin kıyısın da durmaktadır.İnancının köreldiği anlar da bile,yüzüne kondurmuş
olduğu gülümsemesi ile birlikte,körelenin inancı değil,etrafın da bulunan insanlar olduğunu da
öğrenmiştir.Umut’un;Her sabah fırından çıkan,sıcak ekmek kokusu olduğunu unutmamıştır.
Denizin üzerin de gezinmekte olan martıların çığlıkları,kadını kendisine getirmiştir.Kadın omuz kısmın da bulunan şalına iyice sarınır.Omuzun da duran şalına,elleri ile dokunduğu her an da şefkat perilerinin de yanın da olduğunu hissetmektedir.Uzun zamandır hasret kalmış olduğu şefkat ise,esmekte olan rüzgar gibi olmayıp karşısına defalarca hoyrat şekil de çıkmıştır.
Kadın;Şefkat’in karşısına hoyratça çıkmış olduğu her sefer de,gözlerin de biriken gözyaşlarına
engel olamamıştır.Gözlerinden akan her damla gözyaşın da,kendisine şefkati hoyratça sunan,
asi ruhlara isyan etmiştir.Asi ruhlara olan bir diğer isyanını da,siyah renk elbise giymeyerek göstermektedir.
Deniz kenarın da duran kadın,ağır adımlarla kumsala doğru ilerlemektedir.Kumsala ulaştığın da kumsalın yalnızlığının da kendi yalnızlığı olduğunu fark etmiştir.Kadın yalnızlığın kumsalın da gezinmektedir.Kumsalın üzerinde bulunan,sarı kumlara her adım atışın da,yalnızlığına neden olan her şeyi kum taneciklerine benzetmektedir.Kum tanecikleri kadar olan ufak tefek şeyler kadının hayatın da karşısına kumdan yapılmış kaleler olarak çıkmıştır.Oysa kumdan kaleler yerine,kumun sarı renkte olan güzelliğinin kendisine gösterilmesini istemiştir.Kadın sarı rengin sıcaklığını,iç dünyasın da soğuk rüzgarlar estiren,aç duygulara sahip bedenler karşısın da kalkan olarak kullanmak istemiştir.Her defasın da bunu denemeye kalktığın da ise yalnızlığına bir kaç adım daha yaklaşmıştır.Bu düşünceleri aklından geçirmekte olan kadın,çantasın da duran poşeti bırakacağı,kumsala çekilmiş olan sandalın yanına doğru gelmiştir.
Yaz mevsimin de deniz ile içli dışlı olan sandal,sonbahar mevsimin de denizden ayrı kalmaya mecbur edilerek,kumsalın ve kadının yalnızlığına da ortak olmuştur.Kadın;Çantasını açarak içinde bulunan poşeti çıkartmış ve yüzüne tebessümler kondurmayı da ihmal etmemiştir.Kadın
poşetin içerisinden çıkartmış olduğu,matruşka’yı sandalın içine bıraktığın da veda havasın da olan bir kadına benzemektedir.Veda anların da insanı sarıp sarmalayan hüzün dalgası denizin dalgaları ile boy ölçüşemeyeceğini anladığından,esmekte olan rüzgara kapılıp gitmiştir.Kadın
kumsaldan uzaklaşıp evine doğru yol alırken,sandalın içine bırakmış olduğu matruşka’da ise;
Kadın yıllarca iç içe geçirip yüreğinde saklamış olduğu,insanların ukalalıklarını,hor gören tavırlarını,şımarıklıklarını,düşüncesizliklerini,k ıskançlıklarını ve kendisini üzen aslında kum taneciklerine benzeyip,kum kaleleri şeklinde kendisine sunulan saçmalıkları bırakıp gitmiştir.
Kadın,matruşka’sına acılar yerine,sevinçlerle dolduracağı güzel günleri de özlemle,hasretle beklemeye devam edecektir.Bir gün kadının yaşamış olduğu deniz kenarın da ki şehir de,lodos rüzgarları da illa ki esecektir.
Yaşadığı hayatta güzellikleri hakeden herkese....
*Matruşka, Rus yapımı bir oyuncak bebek türüdür. Ahşap el yapımı olan bebekler ortasından açıldığında başka bir bebek çıkar, onu açtığınızda yine başka bir bebek çıkar. Tek anne figürünün içerisinende iç içe yerleştirilmiş beş veya yedi bebekten oluşur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.