- 8789 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YEŞİLAY...♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yeşilay, Geleceğe sağlıklı nesiller bırakmak için çalışır.
Yeşilay (Hilâl-i Ahdar)
5 Mart 1920’de kurulmuş, sigara, içki ve diğer uyuşturucu maddelerin tüketimini devlet organları ile işbirliği yaparak en aza indirerek sağlıklı bir neslin ve toplumun oluşmasına zemin hazırlamak için kurulmuş bir sivil toplum kuruluşudur. Din, ırk, cinsiyet farkı gözetmeyen ve 2006’dan beri ad olarak sadece kısaltması olan IOGT’yi kullanan "International Organization of Good Templars ’e üyedir.
Tarihsel gelişimi
Birinci Dünya Savaşı sonunda, bütün yurdun işgâl edilmiş olmasına rağmen, milletimizde istiklal ve mücadele azminin sönmediğini gören düşman; top ve tüfekle yenemediği Türk varlığını içten çökertmek için alkol ve uyuşturucu maddelere başvurmuştu.
Limanlarımıza uğrayan düşman gemileri, beraberinde getirdiği yığın yığın içkileri indiriyor ve bunlar el altından halkımıza ve bilhassa yurt savunmasının en önemli unsuru olan gençlerimize ulaştırılıyordu.
Kısa zamanda içki ve uyuşturucu madde alışkanlığı bir salgın halini almaya yüz tutmuştu. İşte bu faciayı görüp, işin önemini kavrayan vatansever aydınlar (Ord.Prof.Dr.Mazhar Osman Bey ve arkadaşları) Şeyh’ül-İslam Haydarizâde İbrahim Efendi’nin teşvik ve himayesinde halkı ve gençliği uyarmak ve bu yolda mücadele etmek için 5 Mart 1920 tarihinde merkezi İstanbul’da olmak üzere "Hilâl-i Ahdar" adıyla cemiyetin temellerini attılar.
Daha sonraları, cemiyet ilkönce "Yeşil Hilal" ve sonra da "Yeşilay" isimlerini kullanmıştır. Cemiyetin şimdiki yasal adı ise "Türkiye Yeşilay Cemiyeti" dir.
Amblemi
Amblemi Kızılay’ın amblemine benzemekte, fakat farklı bir özelliğe sahip olmaktadır. Yeşilay’ın amblemi, beyaz zemin üzerinde yeşil hilâldir. Adı olan yeşil-ay’dan veya hilâl-i(hilal) ahdar(yeşil)’dan gelmektedir.Bu yüzden de amblemi yeşil bir ay şeklindedir.
***
Yeşilay Afetten önce, Afetten sonra Kızılay yardıma koşar. Bu nedenle Yeşilay Kızılay kadar güçlü olmak zorundadır. Bu tıp doktorlarının insanlar HİJYEN (koruma) dedikleri hastalıklardan korunma yöntemiyle eş değerdedir.
A.Miller; "önceden öğrenen indirimli tarifeden öğrenir..." diyor.
Bazı tehlikeleri yaşamadan öğrenmek en ucuz tarifedir. Günümüzde bir teknolojik bağımlılık türü olan "ekran bağımlılığı" benzer tehlikelerden biridir.
Cep telefonu, TV ve Bilgisayar ekranını kullanan çocuk ve ergenler için; düşünmeyi, hayal kurmayı, üreticiliği önlediği için geleceğin en tehlikeli bağımlılıklarından biridir. Bunun yanısıra çok tehlikeli olan EMA (elektromanyetik) kirlilik çevrecilerin bile göremediği buzul dağının alt kısmıdır.
İyiler; en az kötüler kadar cesur olmak zorundadır.
Hem paramızı hem de sağlığımızı alanlara karşı mücadele eder.
Ama Düşmana karşı silahlarımız eşit değil.
Sigara, Alkol, Madde üreticileri kadar güçlü olmak, onlarla mücadele için desteğinizi bekliyoruz.
Kültürümüz, mazlumlar (ezilenler) yanında olmayı gerektirir.
Kötülere karşı bir kurşun da siz atmak istiyorsanız, Yeşilay’ın yanında olun ve ona yardım edin.
1-7 Mart Yeşilay haftası
AFETTEN ÖNCE YEŞİLAY, AFETTEN SONRA KIZILAY
Yeşilay; hiçbir devlet katkısı olmadan, yalnızca gönüllülük esasına göre yıllık üye başına 6 (altı lira)TL. dışında geliri yoktur. Kamu yarararına hizmet veren bir dernektir.
[email protected]
[email protected]
tel: 0222 2341815 ESKİŞEHİR
SİZE YARDIM İÇİN BİZE TELEFON EDİN-0212-5271683
YORUMLAR
YEŞİLAY DENİNCE AKLA SADECE YEŞİLAY GELMELİ, GÖNÜLLÜLÜK ESASINA DAYALI OLAN BU SİSTEM ARTIK DAHA PROFESYONELCE DEVLET YARDIMIYLA YAPILMALIDIR.
KONFERANSLARA GİTTİĞİMİZDE YEŞİLAYDAN GELDİĞİMİZİ SÖYLEDİĞİMİZDE; DANIŞMA MEMURLARI İLGİLİ YERLERİ ARARKEN "KIZILAYDAN GELMİŞLER" DEMESİ VE EN İLGİNCİ KONFERANS VEYA GÖRÜŞMEDEN SONRA UĞURLARKEN; "KIZILAYCI" OLARAK YOLCU EDİLMESİ DÜŞÜNDÜRÜCÜDÜR...
TÜM İLAÇ FİRMALARININ ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİNE SPONSOR OLDUKLARI GİBİ, SİGARA, UYUŞTURUCU VE EKRAN BAĞIMLILIĞI ARAŞTIRMALARINA DA CEP TELEFON ŞİRKETLERİ VE SİGARA FİRMALARI SPONSOR OLMAKTADIRLAR.
SONUÇ İTİBARİYLE; "HALKIMIZA MÜJDE, SİGARANIN, CEP TELEFONUNUN, EMA ZARARI KORKULDUĞU KADAR YOKMUŞ" ŞEKLİNDE BEYANATLARLA KARŞILAŞABİLİRSİNİZ...
sanaltrafikci tarafından 5/16/2010 9:59:28 AM zamanında düzenlenmiştir.