- 1081 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANADOLU AŞIKLARI-öNSÖZ
DİLE GEL HEY ANADOLU
Rahmetle andığım Yetikozan’ın “El emeği alın teri göz nuru, Bu kilimde üç çilenin yünü var” dediği kilim şiirini hatırlıyorum. Gerçekten de bu kitapta kırk şairin çilesi, kara sevdası, umutları ve haykırışları mevcut.
Türk Milleti başta asker bir millet, sonra şair bir millet. Çobanından devlet adamına kadar… Yüce milletim var oldukça da bu değerlerini koruyacağına inanıyorum.
Her yayladan kopup gelmiş birer kır çiçeği misali şairlerimizin şiirlerine bakarken, zaman zaman tüylerimin diken diken olduğunu fark ettim. Kurban olduğum Rabbim bu millete neler bahşetmiş, ne yürekler vermiş.
Bu çalışmada Anadolu’muzun dile gelişini, Anadolu’muzun yüreğini, şairlerimizin haykırışını buldum. Bu kitapta el birliğini, yürek birliğini gördüm. Bu yaprakları karıştıran herkesin de bu sevdaya mazhar olacağına inanıyorum. Şair dostum Sayın Barış Doğan ile birlikte hazırlamaktan mutluluk duyduğum bu antoloji ile, bir demet şairimizi bir araya getirerek Türk kültürüne faydalı olmayı umuyoruz. Bir demet şairimizi, hatta halk şairimizi bir araya getirmeye gayret ettik. Çünkü biliyoruz ki; halk şiiri bu toprakların öz malı, milletimizin milli kültürüdür, milli mirasıdır. İşte bu inançla antolojimizin birinci bölümde halk şiirimizin ölümsüz ustalarından birkaçına yer verebildik. İkinci bölümde milli mirasımıza sahip çıkmış günümüz şairlerine yer verdik.
İşte; milli mirasla, bu kültürle mayalanarak bir araya gelmiş Anadolu Âşıkları, Anadolu sevdalıları….
Güzel vatanımızın dört bir köşesinden koşup gelen, Anadolu’muzun kara sevdalısı şairlerimizi, bu çalışmamızın ilk filizlendiği yer olan Türk Dilinin Başkenti Karaman’da kucaklamaktan büyük mutluluk duydum.
Diliniz Türkçe, düşünceniz Türk’çe olsun.
Hikmet ELİTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.