- 4551 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MAVİ BERE
BIRAKIPTA GİTTİN
Bırakıp da sevdiğin her şeyi ardında, gittin birden bire. Gökten ateştin, yerden ölümün yağdığı sırlara. Ne el sallamaya fırsatın oldu geride bıraktıklarına. Nede selam söylemek için vakit bulabildin anana. Sevgiyle kalbini dolduranlara veda bile etmedin.
Sen gittin. Bir kez dönüp bakmadan ardına. Yaşın henüz on sekiz idi. Aklın bir şeye ermezdi. Senin yüzün hasret, yüreğin acı nedir bilmezdi. Daha hiç tanışmamıştın ızdırabın sancısı ile. Umutların vardı pembe pembe, gök kuşağının renklerini kıskandıran. Genç kızların altından geçmek, içinde olmak için can attığı arzuların ve hayallerin vardı.
Komşu kızını sevmiştin seninle aynı tende, aynı yaşta. Hissetmiştin sanki başına gelecekleri aylar önce. Başına bir kurşun değeceğini ve ağlamıştın sessizce. Yüreğin olacakları fısıldarken ruhuna, sen kendini bu Dünya’dan ayrılığa hazırlamıştın. O zor günlerde kutsal değerler için ölmeyi ve şehit olmayı düşlemiştin. Zayıf bünyeliydin ama iman yüklüydün şehidim.
Önce silahların soğuğuna alıştı ellerin. Düşman ve ölüm bile ürperiyordu karşında. O sabah birlikte namaz kıldınız. Sende katıldın ve iştirak ettin kutlu anda. Kendi cenaze namazınızı kılıyordunuz. Kendi cenaze namazınızı kılıyordunuz. On binler saf tuttu, yüz binlerce melekle. Koydunuz başınızı secdeye. Ak alnınız öptü meleklerden önce kara toprakları.
Hazırlandı süngüler, sancaklar ve melekler. Korkuyu unuttun geride bıraktıklarını da. Süngü oldu bedenin ve yardımcıydı meleklerin. Dilinde dualar vardı. Sürekli salavat getirdin. Düştün kızıla boyanmış toprak üstüne. Bedeninin ağırlığından kurtulmak hoşuna gitmişti. Yeniden denemek istedin. Lakin açıldı perde, nura boğuldun. Peygamberdi bekleyen, dediler şehidim hoş geldin!
MAVİ BERE
Komandoyuz, gururumuz mavi beredir.
Sorarsanız sevdamızı o Türkiye’dir.
Şehit olmak için sıra beklerken
Mavi bere takmak bizde töredir.
Vurgunuz beremizin mavi rengine
Nasılda yakışıyor bu hür engine
Şahidimiz odur gülüp giderken
Vatan millet için ölüm cengine
Taşıdıkça başımızda mavi bereyi
Hapsederiz avucumuza mavi küreyi
Yürürüz hainin şah damarına
Yıkarız başına şu gök kubbeyi
Mavi bere takınca nice sözleri
Anlatır Ata’mızın mavi gözleri
Esaret ve zulmün kara bağrında
Yeniden yeşerir Türk Filizleri
Aşılmaz dağlar bana düz olur
Bora, tipi, zemheri sanki yaz olur
Komando demişler bir kez adıma
Başka isim vermek boşa söz olur
Bayrak gibi kuşanıp mavi bereyi
Korkusuzca aşarız dağı ovayı
Hainler gelişimi duymasın bir kez
Bulamazlar kaçacak kıyı köşeyi
Necip Milletimin şerefi şanı
Yüce ordumuzun gurur nişanı
Tarihe nam olmuş akıncı ruhum
Efsanem kaplamış bütün cihanı
Savaşarak ölenler bir defa, kaçarak yaşayanlar her gün ölür