- 809 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARŞILAŞTIRMALAR
>Japonya’da insanlar daha anasınıfındayken deprem tatbikatlarına ciddiyetle katılıyor ve deprem konusunu çok iyi öğreniyorlar
>Bizim çocuklarımıza yılda bir iki kere tatbikat yaptırılıyor ve yapılan tatbikatlarda hiçbir işe yaramıyor,ciddiye alınmıyor
SONUÇ:Zaten ölüme elverişli olan binalarımıza eğitimle yardım etmiş oluyoruz.Böylece bir binada ölecek insan sayısı katlanıyor.Olan insanlarımıza oluyor.
>Avrupa,ABD,Japonya ve diğer gelişmiş ülkelerde gençler bilim ve teknoloji üzerine derin araştırmalar yapılıyor.
>Bizde ise gençlerimiz siyaset,kız meselesi,futbol konularında yüksek ihtisas yapıyor.
SONUÇ:Bu nedenle hergün devleti ve bizi yönetenleri suçluyoruz.Hiçbir gün çuvaldızı kendimize batırmıyoruz.Elimizdeki olanakları ve zamanı boşa harcıyor ve nihayetinde de istediğimiz gelişimi bir türlü gerçekleştiremiyoruz.
>Gelişmiş ülkelerin halkları ülke menfaatleri için bilinçli seçmenlik yapıyorlar ve başlarına geçeni çok iyi denetliyorlar.
>Biz ise şu seçim bitse de eve gidip yatsam diyoruz.Kişisel çıkarlarımızı ülke menfaatlerinin üstünde tutuyoruz.Başımızdakilerden bıktığımızda da hemen protesto ediyor,miting düzenliyoruz.
>Avrupa ve Amerika’da insanlar herhangi bir kazaya ehemmiyet vermemek için trafik kurallarına aşırı önem veriyor.
>Oysaki bizde insanlar 5 metre ilerideki üstgeçide gitmeye üşeniyorlar.Dengesizce karşıdan karşıya geçiyorlar.Ayrıca yollarda taşıtlara kırmızı ışık yanarken taşıtlarımız süratle yoldan geçiyor;yayalara kırmızı yanarken de 2 dk erken gitmek için acele ediyoruz.
SONUÇ:Her yıl yüzlerce vatandaşımız kazalar neticesinde ya sakat kalıyor ya da ölüyor.Kaybeden TÜRKİYE oluyor.
>Batılı gazeteler ve diğer yayın ve yayım kolları kendi ülkelerini eleştirmekten sakınırlar ve ellerinden geldiğince ülkelerini överler.Yaptıkları yanlışları gizlerler ya da gizlemeye çalışırlar.
>Bizim ulusal ve yerel tüm yayın ve yayım kuruluşlarımız ise ilk fırsatta ülkenin yanlışını hemen -abartarak- millete ve dünyaya duyururlar ve "objektif" olduklarını söylerler.Kendi kendini bu derece eleştiren bir başka ülkenin daha olduğunu sanmıyorum.Ayrıca belirteyim ki biz eleştiriden de öte kendimizi aşağılıyoruz.
SONUÇ:Kendini aşağılık kompleksine kaptırmış bir millet olduk çıktık.Televizyonlarımızda sürekli "Sayın seyirciler bu izleyeceğiniz haberi izlediğinizde sadece T ürkiye’de olur vdiyeceksiniz" tarzı haberler bunun en açık kanıtıdır.
Devam edecek...