Neden Hep Erkek Haklı!
İlk yaratılan insan Hz.Ademdi.Sonra onun kaburga kemiklerinden Hz.Havva yaratıldı.Yani ilk insan erkekti ve kadın onun kaburga kemiklerinden yaratılmıştı.Üstünlük burdan mıydı acaba...
Erkek, güçtü; kadın,zerafet...Biri her şeyi elde etmek için kuvvetini kullanabilirdi,biriyse yalnızca duygularını.Erkek bir kadına aşık olup onu elde etmek için her türlü davranışı ortaya koyabilir, yine de elde edemezse zorluğa başvurur ve istediğini elde eder!Neden buna müsaade eder kadınlar ya da neden buna tepkisiz kalır bir toplum?
Kadın bir erkeğe aşık olduğunda onu elde edemezse, yapacağı şey sadece ağlamaktır...Her göz yaşıyla artan bir sevgi ile aşka müptela olur küçücük yüreği.Göz pınarlarından su yerine inci düşse dört bir yana savrulsa birine nazar etmez...Kadın maddede değildir...Ruhtur onun için sevgi ve ruhun ölümsüzlüğü gibidir sevgisi...
Günümüze gelen zaman diliminde kadın hep görüldü,insan yerine konmadı.Alınıp satılan bir maldan farksızdı.O sadece cinsel arzuları karşılayacak ,işi gücü halledecek ve istenildiğinde çocuk doğuracak bir robottan farksızdı.
Arap yarımadasında insan kız çocuğu olunda toplum içine çıkamaz başı yerde gezerdi ve o kız çocuklarını acımasızca toprağa gömerdi, üstelik diri diri!Vicdanını kaybetmiş hayvandan da aşağı olmuş bu yaratık erkekti!
İslam’ın gelişi ile kadının gerçek değeri ortaya çıkmaya başlasa da baskıcı, despot , hasta ruhlu mantığın etkisini tam olarak kıramadı.İslam’ı özümseyememiş bir grup zavallı idi bunlar.
Erkek her türlü haltı yer.Yedikten sonra ne mi olur?Toplum içinde çapkın, aslan, helal olsun denilecek vasfa bürünür.Sanki iyi bir şey yapmış gibi toplumumuz onu onure edecek şeyleri düşünmeden söyler.
Peki efendim kadın, erkeğin yaptıklarının aynısını erkeklere yaparsa ne olur?Tabii ki o... olur.Adı çıkar ve cezası vicdansız vicdanların mahkemesinde hükme bağlanır.Adına töre denir ,adet denir, gelenek denir ve hükme bağlanan ölüm infaz edilir!
Yüzlerce belki de binlerce yıldır süregelen erkek hakimiyetinin altında ki sebeb; kaba kuvvete sahip olmasından değildir,kadını kandırabilmesidir...Aslında kadını değil de kendini kandırdığının farkına varmadan.Halbuki her şey’i gözeten Biri vardır her an yanında.
Erkek adelet’i önce nefsinde sonra sinsi şeytanın yanında hükme bağlar peki burda bir adeletin varlığından söz edilebilir mi?
Nefsine köle şeytana kul olmuş görünüşte ’üstün’ vasıflı zavallı erkek!Gerçekleri kendine anlatmaktan o kadar korkuyorsun ki!Aslan yüreklisin sözde gücün sadece kadına yeter.
Toplum olarak özeleştiri yapmalıyız.Erkeğin sahip olduğu bu adelesiz tartıyı kırıp parçalamalı kadını hakettiği yere getirmeliyiz.Bunu yaparken de ’eşitlik’ denilen varlığı muphem mefhumu yürürlüğe koymalı ve erkeğin cezasını ahirete kalmadan kesmeliyiz.
YORUMLAR
mustafa bey, bu yorum bilimsel değil, tamamen sizin inançlarınızla ilgili bir yorum. buna saygı duyarım. fakat ikisini karıştırmayın lütfen. ben kutsal kitapları okumuş, dahası işim gereği kökenlerini de araştırmış biri olarak "bilimsel bakış açısıyla" bir tespitte bulundum. isterseniz tekrar okuyun, dini bir içeriği yok benim yazdığımın.
BU KONUDA OYLAMA YAPILSA BİR MİLYON OY HAKKIM OLSA HEPSİNİ KADINLARDAN YANA KULLANIRDIM.
"elbette eşitlikten de bahsedilemez kutsal kitaplar söz konusuysa. o yıllarda "eşitlik"in ne olduğu bile bilinmiyordu. "
DİYE YAZMIŞ KARDEŞİMİZ TABİ BÜTÜN BİR KAİNATI YARATAN EŞİTLİĞİ NEREDEN BİLE BİLSİN...?
bütün kutsal kitaplar erkeklere yazılmıştır. yazıldıkları yüzyılların ataerkil, feodal toplumlarında normaldi elbette bu. kur'an ve tevrat sümer mitolojisinden etkilenmiştir. ve ilk ortaya çıktığı önasyadan da çok fazla uzaklaşmadığı için, büyük değişikliklere uğramadan, kendi bölgesini, yazıldığı yüzyılını iyi yansıtır. incil, daha çok, anadolu üzerinden, avrupayı etkilemiştir. zaten ilk yazıldığı dil de yunancadır ve yunan mitolojisinden esintiler taşır. ama her iki son kitap da -incil ve kur'an- tek, tektanrılı dinin kitabı olan tevratı örnek almışlardır kendilerine. bu yüzden tevrattaki adem-havva, cennet bahçesi, kaburga kemiğinden yaratılma, vb. onlarda da geçer. elbette eşitlikten de bahsedilemez kutsal kitaplar söz konusuysa. o yıllarda "eşitlik"in ne olduğu bile bilinmiyordu.
Nefsine köle şeytana kul olmuş görünüşte ’üstün’ vasıflı zavallı erkek!Gerçekleri kendine anlatmaktan o kadar korkuyorsun ki!Aslan yüreklisin sözde gücün sadece kadına yeter.
Toplum olarak özeleştiri yapmalıyız.Erkeği sahip oldugu bu adelesiz tartıyı kırıp parçalamalı kadını hakettiği yere getirmeliyiz.Bunu yaparken de ’eşitlik’ denilen varlığı muphem mefhumu yürürlüğe koymalı ve erkeğin cezasını ahirete kalmadan kesmeliyiz.
erkek de
kadın da eşit olmalı her konuda
...