Hayatım
Seçme şansım olmadığı halde , varolma yarışımın başlangıcında , katrilyonda bir ihtimalin gerçekleşmesi sonucu seçme şansım olmadan bulduğum hayatım . Gelişme sürecim içersinde yaşadığım ortamdan etkilenimlerim ve verdiğim tepkilerle varoluşumu devam ettirme çabam . Zorunlu üretim ilişkilerinin temel teşkil ettiği sosyal yaşam içersinde hiçbir zaman saldırgan olmadım .
Gözlerimden içime girip baktığımda gördüklerim ; yozlaşmanın içinde kaybolmuş yitik bir beyin . Yitik şehrimde yitik beynimin labirentlerinde dolanıyorum . Rastladığım her nöron topluluğu kendi içinde dayanışma gösteriyor. Herbiri akson ve dentritleriyle özgürce uzanım yapmakta olduğu halde ;
Ayağımdan bağlı sesi duyulmayan , görünmeyen ve uzatabildiğim kadar uzattığım ,uzattığım kadar beni özgür kılan üretim ilişkileri ile olan bağım .Ve bu üretim ilişkilerinin belirlediği sosyal yaşamdaki yerim . Bu bağa olan çelişkimin bende yarattığı yabancılaşmayı yaşıyorum . Bu mudur katrilyonda bir şans ? Başka bir defa yok .
Bu yabancılaşma karşısındaki mücadelem aslında varolmayı devam ettirme çabam . Fırtına öncesi sessizliği yaşıyorum . Varolmayı devam ettirmemle varolan alternatifsizliğimde yaşadığım kendimce doğrularım ve yanlışlarım .
Son birkaç yıla kadar , hayatı ne kadar ciddiye aldığımı düşünüyorum . Neden birkaç yıla kadar diyorum ? Hayatın benimle dalga geçtiğini anlama sürecimin getirdiği bir şey . Benimle dalga geçen hayatı ti ye almamış olmamın ağırlığı hala üzerimde . İnanın , üzerime geleni iki kere bozar takarım . Hayatım boyunca kimsenin üzerine gitmedim . Yaşadığım her olay kendimi savunma mekanizmam .
Hayatın ağırlığını sırtlandığınızda hayat size bir soluklanma fırsatı vermiyor . Biraz yükümü hafifleteyim deseniz sizden kötüsü olmaz . Köpek gibi kimseye saldırmamış olmam . Başkalarının saldırılarına karşı kendimi savunmam esnasında insanların eridiklerine tanık oldum .
YORUMLAR
Hayat bir mücadele ve bitmek, tükenmek bilmeyen savunma mekanizmalarımızla benzer adla zırhlarımızla hayatımızı varolma mücadelemizi sürdürüyoruz. Yorgun savaşçılarız ve de yazınız köpek gibi kimseye saldırmadığınız için bu kadar duyarlı ve içten... Sizin ruhunuzu seviyorum... Yazdıklarınızı da...
Tebrik ederim.
emi tarafından 6/15/2007 2:31:36 PM zamanında düzenlenmiştir.