HEMŞEHRİM BENİM!
Bugün oğlumla birlikte pazar alışverişinden dönüyordum.Bir kalabalık gördüm ilgimi çekti ister istemez.Yanaştım "Kars Ardahanlılar Derneği" sözde bir toplantı yaparak Bornova’ nın CHP Belediye Başkan adayını sıkıştırmışlar ondan taleplerini dile getirmekteler.Toplantıyı düzenleyeni sordum tanıdık bir şahıs.Belediye başkanlığına soyunmuş ancak havasını almış.Şimdiyse meclis üyeliğine fit yani.Kendi de Kars’lı olduğundan ne kadar çok inşaat işçisi ,köylüsü,akrabası varsa toplayıp getirmiş orada kendini meclise kapağı atacak.Oradakilerin çoğu da tanıdık yüzler.Bir dönem benim muhtar adaylığımda benim etrafımda birikenler benden medet bulamayınca AKP etrafında toplanmışlar, akrabalarından birini Bornova meclisine sokmuşlardı.O şahısı da tanırım.İnşaat malzemeleri satan altında 4x4 jeepi olan ve de yolda yürümesini dahi beceremeyen artı iki lafı bir araya getiremeyen birisi anlıyacağınız.
Aday şahısı tanımam bile.Tanımadığım kişiye de oyumu emanet edip de vermem.Öyle bir huyum vardır.Bir oy çok kutsaldır benim için.
Geçen dönem CHP Bornova meclis üyeleri ne kadar lokantacı,büfeci,barcı,müteahhit varsa doldurmuş tüm aydınlıkçı,emekçi oyları sömürmüşlerdi.Bu dönemde aynısı olacağından hiç kuşkum yok.İnşaatçılar takımı güzelim Bornova’ yı Kars’tan,Erzurum’dan,Ağrı’dan gelerek taşeron olmuşlar tanıdık hemşehrilerden imar çıkartmışlar sonra da ne kadar verimli topraklar varsa bu maganda sürüleri ve rantçızadelerin üç beş kuruş kazanması uğruna heryeri yerle bir etmiş,betonlaştırmışlardır..Ardahan’lı hemşehrim uyanıktır bizim işe yaramaz aydından .Ne yapar? örgütlenir.Yeşil gördüğü yeşili betonlar hemen.Birisi biter berisine yer arar hemen.Evde çoluk çocuk açtır.mecburdur ağaç kesmeye,betonlaştırmaya.İzmir’i,bitirip sahileri betonladılar.Şimdi sıra dağ evlerinde.Bornova belediye başkanımız boş durur mu? Kemalpaşa’da bizim kekolara dağ evi yaptırmış.
Dikkat edin . Belediyeye alınanlar Tunceli ve Tokatlı.Anlayın işte dürüstlük simgesini. Hemşehri olmanın avantajını.Siz oy verirsiniz,onlar emanet ettiğiniz oyları bir güzel kendi lehine çevirip değerleniriler.Siz seçim biter sırtınızı çevirirsiniz.Onlarsa gece tilkisi gibi uykularında hesaplar yapar,güz sancısı yaşarlar ta ki istedikleini elde edinceye kadar.
Bu seçimin de diğer seçimlerden farkı yok.Hepsi avanta peşinde.Hepsi aynı kaba pisletirler.Koskoca yıllarımın tecrübesiyle bunu gördüm.Kendinizi boşyere kullandırmayın derim.Yeni bir seçim,partiler,dernekler yasası olmadığı müddetçe bu tür köylü kurnazlarının oyuncağı olur geleceğinizi kabusa dönüştürürsünüz.Torunlarınız ağacı,hayvanı ,tabiatı ancak tabloda görür.Tepki gösterin geçersiz oy kullanın benim gibi.
Şimdilerde memleketlerine dönmeyen bu magandalar dernek kurmuş,hısım akrabalarını üye yapmış,şimdilerdese istedikleri gibi pazarlık yapıp bizleri ve geleceğimizi satın alacaklar.Çünkü güç sizde değil onlarda.Her ailenin on çocuğu var ya sizin?Aynı anda partilere,derneklere üye olur sizden baskın çıkarlar.Ama sizin oyunuz olmasa gelip de rantı tepenize kuramazlar.Bu oyunu bir şekilde bozmanız gerekir.Temiz masum bir yüz lider olarak seçilir ve siz bu masumiyete aldanırsınız.Çünkü siz dürüst insanlar çıkar peşinde değilsiniz.Ama onlar farklı.
Dikkat ettiniz mi ?her taraf hemşehri dernekleri dolu.Hemen hemen hepsi de inşaatçı.
Bir karış toprak gördüler mi hemen betonlayacaklar bizse seyredeğiz.Neden? Onlar örgütlü oldukları için.İhaleleri onlar kapacak,altlarına jeep çekecekler.Oh ne güzel nane şekeri!,
Peki bizim aydınımız ne yapıyor?Ben söyleyeyim.Adam profesör. Bizim sitede oturur.Elinde boş bira şişeleri bakkalın yolunu tutar sabah akşam.Diğer bir aydınımz sa farklı birşey yapar.Cins bir köpeği elinde tasmasıyla parkta dolaştırır.Köpek sıçarken de hemen cebindeki poşeti çıkartıp köpek bokunu alır çöpe atar.İşte muazzam fark burada yatıyor.
Akşam olunca da aydımız mangaldaki cızırtılar arasında pişen ete rakı kokusunu da adapte ederek,hele birde yanındaki manitası varsa eline alır gitar(,Ardahanlıysa malayı) başlarlar güzel bir putboriye.Bir yandan etler pişerken bir yandan ağaçlar kesilir,araba lastikleri için yollar açılr.Durmadan araba üretilerek havaya karbonmonoksit ve kurşundioksit boca edilir,Arap sermayesi zengin edilir putbori eşiliğinde yapılır bu hep."Akdeniz akşamları bir başka oluyor !" Hele birdeaylardan Temmuz ise.Pardon yani 29 Mart ise.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.