- 576 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HOCALI'YI UNUTMADIK
Abdülov Yelmar Enveroğlu:1949 doğumlu,Hocalı’nın yerlisidir.Nahçivanik yolunda öldürülmüştür.Kafa derisi yüzülmüştür...
Aliekberov Tevekkül İskenderoğlu:1956 doğumlu.Aslen Hocalılı olan Tevekkül Nahçivanik yolunda kurşun yarası almış ve öldürülmüş.Cesedi üstünde 10 bıçak darbesi var.
Hasanova Fitat Ehedkızı:Büyük vatan muharebesinden bir yıl evvel 1940’da Hocalı’da doğmuş.Cesedi üzrinde zorlama izlri var.Gözleri çıkarılmış...
Hasanaova Gülçöhre Yakupkızı:1968 doğumludur.Hocalı’nın yerlisidir.Göğüs kafesinden ve karnından kurşun yarası almıştır.Sol eli bilekten kesilmiştir.
Hasanov Şöhlet Usuboğlu:1944 doğumlu,Hocalılı.Göğüs kafesinden kurşun yarası,üst tarafının kesilmiş olduğu görülmüştür
Selimov Bahadır Mikayiloğlu:1928 doğumlu Nahçivanik yolunda yakılmış,cinsiyet uzvu kesilmiş,gözleri çıkarılmıştır.
Nuraliyeva Dilara Oruçkızı:Doğum tarihi belli değil.Hocalı saldırısı sırasında öldürülmüş.Göğüs kafesinden kurşun yarası var.Gözleri ve göğüsleri kesilerek götürülmüş.
Abışova Meruze Muhammedkızı:1932 doğumlu.Nahçivanik yolunda öldürülmüştür.Gözleri çıkarılmış,göğüs uçöları ve burnu kesilmiştir...
Recepov Cebrayil Mehdioğlu:1961 doğumlu.Tankla ezilmiş gözleri çıkarılmış,kulakları kesilmiştir.Cesedin üstünde yanık izleri mevcuttur...
Tarih:25 şubat 1992
Yer:Hocalı
1992 yılının 25 şubat’ını 26 ya bağlayan gece Hocalı’da insanlık dramı olarak tarihe geçen bir soykırım yasandı...Soykırım neticesinde 613 Azerbaycan Türk vatandaşı şehit oldu..Azerbaycan Türkleri’ne karşı yapılan bu saldırı neticesinde Ermeniler dünyaya meydan okurcasına Rus işbirlikçiler ile birlikte kadın,yaşlı,çocuk demeden katlediyor esir ve yaralılara çeşitli insanlık dışı uygulamalarda bulunuyorlardı...Yapılan vahşi uygulamaların yanı sıra eski SSCB’den kalma kimyasal ve savaşta kullanılması yasaklanmıs olan dünyevi bombalar kullanılıyor yaralı veya esirlerin uzuvları kesilerek işkenceler yapılıyordu...Ermenilerin gaddar,vahşi ve canice tavırları bembeyaz karlı kaplı Hocalı’yı kana buluyordu.55 Rus subayının, Ermeni çetecilerin başı olan KOÇARYAN ile yapmış oldukları gayri-resmi muahede ve ardına yapılan saldırılar sonucunda şehitlerin yanına çoğu kadın,yaşlı,çocuk olmak üzere 1300’de yaralı ekleniyordu..Yaralı ve esirlerin insanlık dışı ve vahşice uzuvları kesilerek tıbbi deneyler için resmen bir kobay niteliğinde kullanılmasının en büyük ispatı, 1988 senesinde Ermeniler tarafından Hankenti’nde yapılan mitingde katil bir doktorun(UKASYAN EDİP) kendi yaptığı açıklamalar ile ağzından dökülüyordu..Katliamdan 4 sene önce yapılan bu açıklama aynen şu şekildedir:"Yapmış olduğum ameliyatların bir çoğunda yüzlerce Azerbaycanlıyı bilinçli bir şekilde sakat bıraktım...Türklere karşı ben cerrah bıçağım ile vurmuşum..."
Yaşanan olayların nihayetinde dönemin Azerbaycan devlet başkanı A.MUTTALİBOV bir bildiri yayınlıyor ve Rus yanlısı politikalarını resmen yayınlanan bildiride gözler önüne seriyordu...Yayınlanan bildiride dikkate alınması gereken kısım yaşanan olayların yani (Ermenilerin saldırılarının) menfi şekilde sonuçlanmış olarak lanse edilmesidir...O dönem meclisde muhalefet sıralarında bulunan ve daha sonra devlet başkanı olacak olan ELÇİBEY’in tepkileri,MUTTALİBOV’u çaresiz bırakacak ve gerçekleri kamuoyuyla paylaşmak zorunda kalacaktır..Elçibey’in milli tutumu soykırıma sebebiyet veren bir katliamın yaşandığını bütün dünyaya gösterecektir...Çünkü olay münferit bir olay değildir...Büyük Ermenistan hayali güden katil Ermenilerin soykırımcı alışkanlıklarını 20,yüzyıldada dünyaya göstermeleri için farklı maskeler adı altında tasarlanmıştır...VANDALİZM yanlısı Koçaryan ve işbirlikçi Rus subayların gayri-resmi muahedesi sonucu ortaya çıkmıştır...
Bugün o soykırımın üzerinden tam 17 yıl geçti..8 milyon nüfusa sahip olan AZERBAYCAN TÜRK CUMHURİYETİ daha sistemli ve teçhizatlı bir orduya sahip ancak Karabağ ve onun nihayetinde Hocalı kasabası Ermeni işgali altında...İki devlet bir millet anlayışına mensup olan bizlerin aynı milletin evlatları olmamız hasabiyle Karabağ’ı tekrar Türk topraklarına katmamız hususunda propaganda faaliyetlerimizde teşkilatlı davranmamız gerekiyor...Diasporacı ve etnik ırkçıların yurtdışından fonladıkları bizdeki sözde aydınların ses çıkarma cesareti, bizlerin bu konularda suskun kalmamız ile orantılıdır...
saygılarımla...
ozan korhan
YORUMLAR
Yüreğine sağlık kardeşim.Bir insanlık ayıbın alatmışsınız ma kim anlar.Şu bir gerçekki"Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur"BU vesile ile Türk dünyasının büyük şair B.vahapzadenin ölümünden dyduğum üzüntüyü anlatamam.Bütün Türk Milletinin başı sağ olsun
"O kaynakyan içenin yürekleri TUNÇ olur
Türke kefen biçenin ölümü KORKUNÇ olur"İnşallah.Selamlarımla.
Bir kaç hatırlayandan başka pek de hatırlayan olmamış maalesef.Geçen yıl bugünlerde de ben bir HOcalı yazısı eklemiştim.
ERmeni soykırımı şaklabanlığı için sayfalarca döktirenlerden, Hocalı için tek satır bulmak zordur zaten.
Bulduğunuzda da ne yazıldığı aşikar."Aman sus, şimdi, Hocalıyı hatırlatmanın sırası mı"
:)
"Kardeşlik, insanlık, ermeni düşmanlığı yapmayalım vs."
İbretlik değil mi?
Kutlarım hatırlattıklarınız için...