- 672 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bekçi Mahmut
Bekçi Mahmut
Bekçi Mahmut erken kalkar alelacele üstünü giyinip kahvaltısını yapar sonrada işinin yolunu tutardı.
İlk o açardı okulun kapısını en son o kapardı okulun kapısını.Bir bekçi maaşı ile iki çocuk büyütüyordu biri gurbette üniversite okuyor diğeri ilk okula gidiyordu aman okusunlar da ben yirmi dört saat çalışırım diyordu.Biliyordu ki mühendisin bekçiden daha saygın olduğunu.
Her şeyin fiyatına zam yapıldığı bu dönemlerde bir tek bekçi Mahmut’un maaşına zam yapılmıyordu. Artık çocuklarını okutamayacak hale gelmişti üniversitedeki çocuğuna her ay gönderdiği paralar yavaş yavaş azalıyor elektrik, su, kira ise aksine artıyordu.
Artık karısı da temizliklere gidiyordu evlere oda mecburdu aile bütçesine katkıda bulunmaya.Bir gün yine en erkenden kalktı Mahmut işinin yolunu tuttu yine en erken o açtı okulun kapısını.Ama o gün değişik bir gün oldu Mahmut işten çıkarılmıştı.Artık her şeyin fiyatının arttığı ancak o artmayan aylığı da yoktu.
Eve nasıl gidecekti nasıl söyleyecekti. Bunu ailesine nasıl okutacaktı çocuklarını. Eve gittiğin de karısıyla arasında büyük bir kavga oldu sanki işten çıkarılmasının suçlusu Mahmut muş gibi...
Mahmut çıktı o gün evden bir daha dönmedi daha doğrusu dönemedi. Yolda ağlayarak karşıdan karşıya geçerken araba çarpış ve ölmüştü Mahmut.
Ne olacaktı şimdi ailesinin hali diye düşünürken Mahmut’un cebinde bir kağıt buldular. Bu kâğıt ailesinin hayatını kurtaran kağıdı Mahmut her maaşını aldığı zaman şans oyunu oynardı. Son oynayışında tutturmuştu büyük ikramiyeyi ama o yararlanamadı bu ikramiyeden. Sabah gazeteye baksaydın ya tuttu mu diye Mahmut Olmazdı belki de bunların hiç biri.
Kadir İSKENDEROĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.