- 811 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Irazın Hatce'si
Aman dostlar geliverin helem bi diyceklerim var sizlere.Duydunuzmu ırazın hatcesinin eddiğini,aman düşman başına.Geçenlerde demirci ustası eminin oğlu pısırık ireceplen ,iştem onlan samanlıkta basılıvermişlerya.Aman bunu hatcenin bubası bi duyayo,daha hatcede gırılmadık gemik komamış,az kellim öldürüvereyomuşya,zor alıvermişler elinden.Aman bövlesi irezillik düşman başına.Zaten belliydi bövlem olaca,gız gısmısı her daim fellik fellik o düğün senin, bu düğün benim geziverirmi ,dinleyivermezdide zati kimseyi.Şincik görüvereyonmu ne işler açıverdi bubasının başına,adam her yerde eminin oğlu irecebi arayomuş ya bulursa çifteliylen vuruverecekmiş.Zavallım ırazda diz döveyo napsın gadın başına ,eee biz zamanında ıraza bu gıza saap çık bak çok fingirdiyo diyiverdiğimiz zaman size ne olayo demişdiya ,şincik uğraşıversin diyiverecem olmayacek, nede olsa gomşu ya .Gızın yapdığı ayıp yetmeyomuş gibin birde geceylen gaçıpta emin usdalara gidivermişya.Anası garı gısmısı bubasına belli etmim diyene gomşuya gidivereyom demişde emin usdalardan gızı saçından sürüye sürüye getirivermiş eve ya işde bövlem gomşular siz siz olun gızlarınıza saap çıkıverin.
Hah az galsın unutu vereyodum bu eminin oğluda garşı kövde tebergillerden mustafanın evine sığını vermiş ,gorgusundan pencereye bilem çıkamayomuş.Öyle çalını verdi gulama,birde bu olayın üsdüne demirci emin usda hatcenin bubasına benim oğlumda suç yok hep senin gızın ayarttı benim oğlanı demezmi,vay başıma gelen...İşte bunun üsdüne hatcenin bubası çifteliyi gaptığı gibin eminin bağrına dayayıvermiş,araya muhdarlan kövün halkı girivermişde elinden tüfeği alıvermişler,sonram muhdar demişki bu iş bövlem olmaz ayıpdır yazıkdır belliki gençler bir birini seveyo ,size düşen anlı şanlı düğün yapmaktır demiş demesinede hatcenin bubası illede vuracam diye dudduru vermiş,muhdarda eğer az daha üsdelersen jandarmayı arıyıverecem sizi içeri alıverirler bak demiş .Hatcenin bubası jandarma adını duyunca birden’ eeehh madem öyle oluversin gari ama isdediğim her şeyi yapıverecekler’ diyivermiş .Muhdar sormuş emine ’ne deyon ’diye, emin de’ oluverir gari ’demiş gabul diyivermiş böyleliklen anlaşı vermişlerde ,irecepde gelivermiş kövem hafdaya düğün varmış anlayacanız .Duyduk duymadık demeyin Irazın sümüklü hatcesiylen demirci usdası eminin oğlu pısırık irecebin dügünü varmış ,ahali hazırlıklara şimdiden başlayak köv dügün görüverecek ya.