- 2757 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GÜL VERİN
Bir Gül Verin,
Gülünüz Yoksa
Gülüverin...
Sizce sevginin mevsimi varmıdır? Çiçekler meyveler gibi, sonbahar yada kış, nedense hep duygu rüzgarı ilk bahara yakıştırılır. Sevinçler, coşkular, tutkular hep baharı hatırlatır. Gürül gürül akan sel sularına yakıştırsanız da, bir mevsimle sınırlayamazsınız duygularınızı. Ne zamanı nede yeri vardır sevgilerimizin, nede kuralı, yeri gelir ılık bir rüzgar olur, yeri gelir savurup götüren bir fırtına. Buz gibi yalnızlıkları da yaşarsınız, sıcacık özlemleri de. Gün ışığı olur süzülür yüreğinize. Isıtır kavurur beklide yakar, içinizde sessiz fırtınalara yol açar. Yinede onu arar, ona koşar insanoğlu şikayet etse de, yakarsa da ya yüreğinin en derin yerine saklar, yada tutamaz kaçırır parmaklarının arasından.
Bu gün 14 şubat SEVGİLİLER GÜNÜ, daha doğrusu sevgile-rinizi bir güne sığdırdığınız o özel sanılan bir gün. Hiç düşündünüz mü? sadece bir günle sınırlı olan bir sevgiyi yada sadece bir gün yani bu gün ispat etmeniz gerek sevginizi sevdiğinize, günler aylar öncesinden kampanyalar başlatılmış, bu anlamsız çarkın içine çekilmeye çalışılmıştı halk. Hediyeniz ne olursa olsun içinizde ki sevgiyi anlatmaya sınırlı zaman yeter mi peki?. Zaten gün boyu çalışıyorsunuz akşam iş çıkışı yorgun yoraz çarşıya çıkacaksınız. Paranız yetse vaktiniz yetmeyecek, vaktiniz yetse paranız yetmeyecek sevginizi alel acele alacağınız bir hediyeyle geçiştireceksiniz. Paket ne kadar büyük olursa sanki sevginiz o kadar büyük olacak, bunun tam akside olabilir tabi ki. Ya da sade bir gül alacaksınız. Hepimizin bildiği dikenli bir gül. Genelde seçilen renkte kırmızı olacak. KIRMIZI DİKENLİ BİR GÜL.
14 şubat 2008’de sevginizi sığdırabildiğiniz o bir günde ne kadar ispatlarsanız o kadar sizin için iyi değil mi? Götürdüğünüz bir dal dikenli gülü ele alalım. Diğer pahalı hediyelerle ilgilenmiyorum ben. Neden mi sevginin taksite bölündüğünü günümüzde ne acımasızdır ki karşı taraf nasıl bir düşünceyle kabul eder anlamış değilim tabi. Sizi çok zora sokacak bile olsa ki ,öyle her bütçe bir pırlantayı alacak kadar müsait olmayabilir. Peki sevginin ölçüsü yada gösterme şekli PIRLANTA mıdır? hani 12 eşit taksite bölerek alacağınız sevgiyi pardon yüzüğü (taksit öderken zorlanacaksınız sevginiz yeniden sıkıntı yaşayacak) gerek var mı sizce, siz nasıl kabul edersiniz bilmiyorum, bilmekte istemiyorum. Aslında biraz düşünürseniz bana hak vereceğinizden eminim.
GÜL’ü DİKENİYLE AVUÇLAYACAKSINIZ, AKAN KANIN HESABINI GÜLDEN SORMAYACAKSINIZ.
Peki var mısınız? böyle yapmaya, biraz düşünmeye, sevdiğinizde yada her insan narin bir GÜL DALIDIR. Dikenleride olacak ,kendine has bir kokusu da, rengi de duruşu da. Her türlü güle ve o gönlün dikenlerine katlanmaya hazır mısınız? Hiç düşündünüz mü sevdiğinize götürdüğünüz bir gül dalı dikeniyle satılıyor ve ayırmak mümkün değil. Ayırmaya çalışırken bile elinize batıyor inatla diken dalın üzerinde durmak istiyor sanki değil mi? İşte siz ne yaparsanız yapınız gülü yani sevdiğinizi dikeniyle alıyorsunuz ve bir ömür boyu kabul ediyorsunuz. Gün gelecek o diken canınızı çok acıtacak, canınız yanacak belki bir süre kanayacak ama siz katlanacaksınız ve o akan kanın hesabını gülden sormayacaksınız. Tabiî ki eşler ve sevenler için karşılıklıdır bu duygular, sakın ola bu ayrıntıyı unut-mayalım ki, kadın için neyse kural, erkek içinde odur bilginiz olsun.
Sizlerin fikirlerini etkilemek yada değiştirmek değil amacım ama bir gerçek var ki sevgilerimizi az sürelere sığdırmaya çalışmayalım. Zira sevgi de serbestiyet saygıda mecburiyet vardır. Severseniz sevilirsiniz. Sevginizi göstermek için belli bir zaman dilimine muhtaç değilsiniz. Yeter ki bunu biliniz, ona göre davranınız. Mutluluklar sizinle olsun. İstekleriniz gölünüzce gerçekleşsin. Sevdiklerinize bir GÜL verin her zaman, GÜL’ünüz yoksa eğer çok kolay sadece GÜLÜVERİN.
REFİKA ERTEKİN TİRE-İZMİR
YORUMLAR
-cok doyurucu ve akici bir yazi olmus, tebrik ediyorum yazan kalemi...
-sevdiginize sevdiginizi söleyin ve söylerkende gülün yeter, en azindan ben böyle olsun isterdim/isterim...
-ama aslolan bunu karsindakine, sevdigin kisiye hissettirmektir, egerki bunu yapamiyorsa sevgi gösterisi olarak katta alsa yatta alsa nafiledir...
-nasilki sevgi gösterileri farkliysa sevgi beklentileride farkli olacaktir ama sonucda severken dürüstse kisi 'sevgisi' sevilen kisiye ulasacaktir...
-sayet sevgiyi hissettirmek yerine bolca sevgi gösterisi icin bir seyler aliyorsa kisi, zamanla sevgisi icin aldigi her neyse aralarinda bosluklara yabancilasmalara sebep olacaktir cünkü sevgi 'göz ve kulak ile' kalbe hitap eder esya ise sadece gözde takilir kalir...
*
-SEVGi: bir alsi verisden ziyade bir veris alistir... verdikce cogalir cogaldikca tüm evreni kusatir ve birde bakarsinizki; DÜNYA adini SEVGiye birakir...
-cümlemize sevgi ile ici ice bir hayat diliyorum ve yazan yürege sevgi dolu uzun ömür...
sevgiyle kal...
...
Severseniz sevilirsiniz. Sevginizi göstermek için belli bir zaman dilimine muhtaç değilsiniz. Yeter ki bunu biliniz, ona göre davranınız. Mutluluklar sizinle olsun. İstekleriniz gölünüzce gerçekleşsin. Sevdiklerinize bir GÜL verin her zaman, GÜL’ünüz yoksa eğer çok kolay sadece GÜLÜVERİN.
...
Sevgi üzerine neler söylsek az olur. Rabbim sevgilerimizi daim eylesin. Yunus diliyle "Sevelim, sevilelim dünya kimseye kalmaz..."
Gönülden akan bal damlaları... Yüreğe işlenmiş duygular... Gönül gözüyle okunan dizeler...
İyi ki varsınız. Allah sizden razı olsun.
Kalbinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm, dilinizden güzel sözler eksik olmasın efendim.
Yüreklerde sevgi damlaları olsun yeter.. İnsan olduğuna dair en güzel mücevherdir gülümsemek gülmek..
Karşındaki kişiye sevgini belirtmenin yolları değerli hediyeler almak değildir ...bir yanağına konan buse iki satır sevgi sözcükleri içten gelen sevgiyle yazılmış yeterde artar.. kişiler artık maddeleşti herşey koca kutularda alınan hediyelerden daha güzel ve incedir bence...Sevgililer günündemi hatırlanılır sevdiği insanın hergün sevdiğini söyleyemezmi yürekten ne kadar zordur seni seviyorum demek..
Çok güzeldi yazınız yürekten gelen güzelliklerle dökülmüş kaleminizden ...
Sevdiklerinizle bir ömür mutluluk diliyorum.. sevgili şairem
Sevgi gününüz kutlu olsun şimdiden
Sevgi ve saygılarımla,
N.ALTIN tarafından 2/12/2009 10:49:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
N.ALTIN tarafından 2/12/2009 10:50:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğinizdeki sevgiyi o kadar güzel anlatmıssınız ki bu kadar harika olur evet sevgi bir günde kalırsa o sevgi olmaz bütün hayatın boyunva acı ve tatlı gunlerde de sevgı vardır hayatın en büyük parcası degılmı sevgi ve mutluluk tüm mutluluklar ve sevgiler tüm dostluklar her daim yureklerde yasaması dilegıyle sakaryadan selam ve saygılar şiir dostum
Aziz SOYLU