- 2149 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Ahmet Kaya'ya
"Sakin göllerin buğusuyduk
Salınarak suyun yanağında
Yarılan ekmeğin buğusuyduk
Gözlerim yaşarıyor
Yüreğim yanıyor
Olmasaydı sonumuz böyle"
Kim isterdi ki sonunun öyle olmasını, kim isterdi ki gidişinle
gözlerimiz yaşarsın, kim isterdi ki susturulsun şarkıların. Ama susturuldu şarkıların. Senin şarkılarını bize çok gördüler. Tam on sene önce bugün 10 şubat 1999’da o dağ gibi duruşunu iki üç tane çatalla yıkacaklarını sandılar. Yıkmadılar, tam tersi oldu. İşte o gün senin için dönüm noktası oldu, sen kuzey yıldızı olmuştun artık gözümüzde. Bize yönümüzü gösteriyordun. Cesaret yönüydün sen artık.
"Nazlı ırmak boylarından ılık rüzgarlarla geldim
Çiçek istediler verdim, şarkı dediler söyledim
Ömrümün yarısı kavgayla geçti
Ben böyle yalnızlık görmedim"
Acaba başına gelecekleri bilipte mi bu şarkıyı besteledin?Haklısın sen ılık rüzgarlarla, dilinde o muhteşem şarkılarınla geldin, oysa biz seni her zaman o "kavga"nda yalnız bıraktık. Biliyorum ne kadar yalnız kalsan da bize darılmazsın sen, ki senin şarkılarını sevgililerin ortak şarkısı yaptığımız için de gülümsersin.
"Cevap veriyorum:
Eli böğründe analardan
Mahpuslardan ve acılardan
Çokça bahsediyorum, çünkü;
Başını kuma saklayanlardan
Tiksindim, başkaldırıyorum"
İnsanların o garip huyu işte, sanki mahpuslardan, acılardan bahsetmeseler, o acı yada o durum ortadan kalkacak. Herkes durumun önemini biliyordu o zaman. Birilerinin kalkıp bir şeyler demesi lazımdı. Ama cesaret yoktu, başkaldırı yoktu. İyi ettin "iki gözüm" iyi ki başkaldırdın. Varsın başını kuma saklayanlar sana çatal, kaşık fırlatsınlar.
"Sen yangınlar içinde ben mazlumun türküsünde
Aydınlığı aradık karanlıklar içinde
Sen dünün hasretinde ben yarınların derdinde"
İşte senin farkında burda. Karanlıklar içinde olman, yarınların derdinde olman. O olay olduğunda ben bir 12 yaşında bir çocuktum. İyi ki bizim yarınlarımızın derdine düştün. eğer o derdin peşinde olmasaydın ben bugün bu yazıyı yazamazdım. Bu yazı aynı zamanda bir vefa borcumdur sana. Bana cesareti, dik duruşu gösterdiğin için minnettarım sana. Aslında 10 şubat bu ülkenin turnusol kağıdıdır.
Ama ne olursa olsun, gidişin hiç hoş değildi. Özellikle başka bir ülkede ve sürgünde. Ne diyeyim "iki gözüm" gitmekle hiç iyi etmedin. Bizi şarkılarından mahrum bırakman hiç hoş olmadı "iki gözüm"
10 şubatta aldığın"yılın en iyi sanatçısı" ödülü için şu cümle herşeyin sonu, aynı zamanda başlangıcı oldu. "“Ben bu ödül için İnsan Hakları Derneği’ne, Cumartesi Anneleri’ne, tüm basın emekçileri ve tüm Türkiye halkına teşekkür ediyorum. Bir de bir açıklamam var: Şu anda hazırladığım ve önümüzdeki günlerde yayımlayacağım albümde bir KÜRTÇE şarkı söyleyeceğim ve bu şarkıya bir klip çekeceğim. Aramızda bu klibi yayımlayacak yürekli televizyoncular olduğunu biliyorum, yayımlamazlarsa Türkiye halkıyla nasıl hesaplaşacaklarını bilmiyorum.”
Bu cümle yüzünden sürgünde ailenden, o çok sevdiğin vatanından ayrı gözlerin yumman sence de yeteri kadar komik değil mi"iki gözüm".
YORUMLAR
türkiye yanlışı affetmez.halen daha türkiyenin içinde şerefsizler olsada onlarda bu topraklardan sürülecek.Yılardır bu topraklarda kardeşçe yaşadık şimdimi adı ayrımcılık oldu hani bir söz vardır bir ağaçtan bir kibrit çıkar bir kibrit bir milyon ağacı yakar.
Maviye
Maviye çalar gözlerin,
Yangın mavisine
Rüzgarda asi,
Körsem,
Senden gayrısına yoksam,
Bozuksam,
Can benim, düş benim,
Ellere nesi?
Hadi gel,
Ay karanlık...
İtten aç,
Yılandan çıplak,
Vurgun ve bela
Gelip durmuşsam kapına
Var mı ki doymazlığım?
İlle de ille
Sevmelerim,
Sevmelerim gibisi?
Oturmuş yazıcılar
Fermanım yazar
N'olur gel,
Ay karanlık...
İşte bu benim ondan dinlemeye doyamadığım şarkılarından sadece birisi.Şiir Ahmet Arif indir ama okuyan Ahmet Kaya.
Güzel bir yazı olmuş teşekkürler.....
Hangi farklılık.... İnsan suretinin üstüne neden brozluk, zencilik gelitiriliyor hala...
Ulan belli bir zaman dilimini, belirlenmiş yerlerde geçiriyor ve göçüyoruz işte.
Hala sen beyaz ben broz kavgası.
Bırakın herkez gülsün, istediği dilde.
Sadık_Tiryaki tarafından 3/6/2009 5:06:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
çıkan tüm kasetlerini almışımdır..hala saklarım..ara sıra da teypte çalarım..devir cd devri oldu..Ahmet Kaya'da unutturuldu..Nazım Hikmet gibi bir gün onu da aklarlar nasılsa..iş işten geçtikten sonra !..derdi bölücülük değildi ;sadece farklılığın farkına varılmasını istemesiydi..
ananne tarafından 2/16/2009 1:30:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Kaya hayranı olarak kutluyorum yüreğinize sağlık..dün kürtçe şarkısına klip çekip tv kanallarında yayınlanmasını istediği için suçlanan sanatçımız bugün kürtçe yayın yapan bir kanal olduğunu görseydi kim bilir ne derdi ...
Türk milleti bölünmez bütündür bunu Türk kürt alevi sünni olarak bölmeye çalışanları kınıyorum...
gayri gider oldum gardaslar
ve de kizkardaslar
gayri haram bu can bana
bu toprak damlar bu yollar bana
bu sevdalar bu agaçlar haram bana
oğul uşak bir de karım
kurt bana hastir ceker
yılan bana çıyan bana
hastir çeker yılan bana
lan gardaş bu nasıl yara
lan gardaş bu nasıl yara
kanar her yerinden
dövülmüşüm sövülmüşüm kovulmuşum ben
hastir çekilmişim yani kendi öz yurdumdan
çeker giderim.
bu kadar mükemmel bir insandı ahmet kaya...
kürt değilim
ama evrenseldir müzik ve hiç bir sanatçı beni ahmet kaya kadar duygulandırıp etkileyemedi hayatımda
hiç bir şarkı onunkiler kadar belleğime kazınmadı
ve hiç bir ses hiç bir yorum onunki kadar içime işlemedi...
ahmet kaya sevmek bir ayrıcalıktır
hayatı tüm perspektiflerinden algılayıp insanca yaşamaktır
ahmet kaya türk müziğinin özgün türünde gelmiş geçmiş en büyük sanatçısıdır...
yazından ötürü kutluyorum ve onu da saygıyla anıyorum
Öncelikle seni bu yazından dolayı kutluyorum .
bütün türkiyede yaşayan insanlar için aslında çok değerli bir insandı ama bizler kıymetini bilemedik
Ahmet kayayı anmak çok çok güzeldi
Sakin göllerin buğusuyduk
Salınarak suyun yanağında
Yarılan ekmeğin buğusuyduk
Gözlerim yaşarıyor
Yüreğim yanıyor
Olmasaydı sonumuz böyle"
olmamalıydı sonumuz böyle