- 1522 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Muskanın Faydası
Uzun zamandır çocuğu olmayan İsmail, köydeki komşusu Kelkör’e dert yanar:
- Ah üstadım ah! Şu dünyada bir çocuğum olsaydı başka hiç bir şey istemezdim!
- Kederlenme hemen İsmail! Doktorlara git eşinle beraber, ilerlemiş tıbbın bir faydası olur mutlaka!
- Doktora verecek para mı var sanki üstadım! Ama geçen gün camide Hoca Efendi’ye söyledim gel bir muska yapayım dediydi, ona gideyim bir!
İki gün sonra iki komşu tekrar karşılaşırlar. İsmail, muskasını gösterir Kelkör’e:
- Allah razı olsun Hoca Efendi’den, yapıverdi hemen bir muska! Bir seneye kalmaz çocuğum olurmuş! Çok bir şey de almadı sağolsun!
- İnşallah İsmail inşallah!
Muskanın üzerinden üç uzun yıl geçer ama İsmail’in çocuğu olmaz. Arada yine Hoca Efendi’ye uğramış birkaç tane daha muska yaptırmıştır; lakin onların da bir faydası olmamıştır. Umudunu kesen İsmail, Kelkör’e döker içini:
- Yok Üstadım yok! Allah kısmetimizi bağlamış! Kader işte ne yapalım!
- Yahu İsmail ineğin doğurmazsa ne yapıyorsun?
- Baytar çağırıyorum!
- Niye ona da muska yaptırmıyorsun da baytara para veriyorsun?
- Üstadım muskanın ineğe faydası olmaz ki!
- Hay Allah nasıl bilemedim! İneğe faydası olamayan muskanın sana faydası olacak demek?
Antalya 11.02.2009
Aşık Kosani
YORUMLAR
Bence muskanın sadece ineklere faydası olmaz yine de...Hani o yazıdaki kahraman gibi ineklere, demek geldi içimden..
Din adına muska yazan ya da yazdıran inek örnekleri, bunun islâm dini ile hiç ilgisinin olmadığını ve hatta lânetlendiğini ne zaman öğrenecekler acaba ?