- 1658 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Kısa Anlatımla MUTLULUK ANAHTARI !...
Merhaba gönül dostları...
Bu yazımda; eşimizin bizden beklentilerini ve onu mutlu etmenin yollarını sizlerle paylaşmak istiyorum.Belki hemcinslerim bana kızacak yada öfke bile duyacaklardır.Çünkü; şimdiki birlikteliklere bakıyorum,gözlemliyorumda, biz hanımlarda hiç alttan alma veya özveri ile yaklaştıklarını göremiyorum.Hatta; ayakları üzerine basan kadınlarımız, erkekten daha erkek kesiliyor en küçük bir tartışmada! O zaman ne oluyor? Evdeki huzur mekanizması bir anda çatırdamaya başlıyor. Aslında mutluluğun anahtarı biz kadınların elinde... Gönülden sevgi ve saygıyı istediğimizde o mutluluk kapısını sonuna kadar açarız, esimizin yüreğini güzelliklerle donatırız.İstediğimizde de (huzursuzlugun son raddesinde)o mutluluk kapısını bir çırpıda kapatır, ardımıza bakmadan gideriz! Şayet biz kadınlar yuvamızın ömrünü uzatmak,mutlu olmak istiyorsak, eşimizle aynı yastığa bir ömür baş koyacaksak; buyrun mutluluk sofrasına...
1- ÖNCE KOCANIZ
Evlilik hayatında bir kadının yapacağı en güzel şeylerden biri,kocasını,kendinden ve hatta ailesinden üstün tutması,kocasına her konuda ÖNCELİK tanımasıdır.Kendini ve kendi ailesini kocasından üstün tutan bir kadın,kocasını çarçabuk yıpratır,ömrünü kolaylıkla kısaltır.Bunları söylerken aileyi de hiç bir zaman ihmal etmeyeceğiz o ayrı bir konu her şeyi zamanında ve yerinde uygulayacağız...
2-TENKİTLERİMİZDE DİKKATLİ OLACAĞIZ
Kocasının ömrünü uzatmak isteyen bir kadın,her zaman her konuda eşini tenkit ederken çok dikkatli olmalı,yapıcı davranmalı, kırıcı üzücü olmaktan kesinlikle kaçınmalıdır!
3-SURAT ASMAYINIZ
İstediğiniz her şeyin en mükemmel şekilde gerçekleşmesi imkansızdır.Kocanız zaman zaman maddi güçlüklerle karşılaşabilir.Her şeyiniz istediğiniz zamanda yerine gelmedi diye asla surat asmayınız.Geç olsun güç olmasın, zaman her şeyin ilacıdır.Bazı şeyleri zamana bırakmasını biliniz!
4-EMİR VERMEKTEN KAÇININ
Bir erkek; eşinin sürekli olarak kendisine sert bir şekilde emir vermesinden hem çabuk yorulur,hem de vücutça sağlık yönünden yıpranır.’Dediğim gibi yapmasaydın böyle olmazdı’ şeklinde konuşmaktan kesinlikle kaçının ve cesaretini kırmayın.Hep yapıcı olmaya bakın...
5-ONA DİNLENMEYİ ÖĞRETİN
Kocanızı sık sık dinlenmeye teşvik edin ve imkan buldukça kısa tatiller yapın imkanlarınız oldğu sürece...Kocanızın ara sıra arkadaşları ile beraber olmasını,eğlenceye, tiyatroya, sinamaya veya maça gitmelerini sağlayınız...
6-İYİ BİR BABA OLMASINI ÖĞRETİN
Bir erkek işi ile uğraşırken eşide çocuklarla meşgul olur.Ancak, akşama eve gelince pek çok anne çocukların yaptıkları yaramazlıklar dolayı çocukların cezalandırılmasını babadan ister.Oysa eşiniz yorgundur.Onunda çocuklarla başbaşa oturup eğlenmeye aile havasının güzelliğine ihtiyacı vardır.Baba bir ’Cezalandırma makinesi değildir’...Gerekirse anne, babaya bazı durumları hissettirmeden kendi çözebilir çocuklarla problemleri konuşarak sabırla...
7-AŞIRI ÇALIŞMASINI ÖNLEYİN
Kocanızın normalin üzerinde ve fazla gerek olmadığı halde,aşırı derecede çalışmasını önlemeye çalışınız.Diyeceksiniz ki ’çalışmasa para yetmiyor geçinemiyoruz’ tamam haklısınız ama peki adamcağız aşırı çalışmaktan sağlığını kaybederse ne olacak? İşte bunlarıda düşüneceğiz.Aşırı çalışmak belki maddi bakımdan daha geniş imkanlar sağlar ama bu taraftanda da bir erkeği çok çabuk yıpratır, unutmayın!
8-KOCANIZIN İHTİYAÇLARINI ÖĞRENİN
Her erkeğin kendine göre özel zevkleri (hobileri), önem verdiği ihtiyaçları vardır.Bunları iyice öğrenmek hem eşinizin ömrünü uzatmak hem de daha mutlu bir hayat yaşayabilmek isteyen bir kadın için şarttır.Kendi yaşantımızı mümkün olduğu kadar kocanızın zevk ve ihtiyaçlarına göre ayarlarsanız bundan her bakımdan kendiniz yani biz kadınlar karlı çıkarız...
9-YEMEKLERİNE DİKKAT EDİNİZ
Bazı erkekler sabahları işlerine gitmeden kahvaltı etmezler.Bazıları öğle veya akşamları aşırı derecede yemek yerler,üstelik yağlı fazla şekerli yemekleri tercih ederler.Belkide eşimizin sağlığı ömrünün uzun veya kısa olması için yapabileceğiniz aşırı dikkat ve titizliğe bağlıdır.Yemeklerini kesinlikle dikkate almalısınız....
10-YORGUNLUĞUNA SAYGI GÖSTERİN
Erkekler bazı zamanlar aşırı derecede yorulabilirler.Eve yorgun argın gelmiş bir erkeği alelacele ayaküstü bir yemekten sonra yeni baştan giyinip sinemaya, gezmeye,tiyatroya v.s veya bir toplantıya gitmeye zorlamayınız! Bırakın kendi istesin! Kendisi istediği zaman durum başka bir güzelliktedir, unutmayalım!
11-KOCANIZI LÜTFEN DİNLEMEYİ ÖĞRENİNİZ
Bir erkek için eşi en mükemmel dayanışma ve danışma uzmanıdır.Her erkek eşine; işinden, özel olaylara kadar her şeyi anlatmak eğilimi vardır.Bu eğilimi değerlendirin.Konuşmasını asla kesmeyin,iyice dinleyin,gerektiği zaman akıl verin.Yumuşak bir dille konuşur ve dinlemek suretiyle,kocanınızın problemlerini daha iyi değerlendirirsiniz.Tatlı dille,güler yüzle halledemeyeceğimiz hiç bir şey yoktur..Yeter ki; sabır, özveri, saygı, sevgi her şeyin başı olduğunu bilelim.
Bu yazım erkeklerimiz içindi yakında kadınlarımıza nasıl davranılmasını beyler için yazacağım. Terazimizi dengeleyelim değil mi değerli dostlarım?... Zaman buldukça eğitimci, faydalı yazılarımı sizlerle paylaşacağım. Hepinize sağlıklı, mutlu, sevgi dolu birliktelikler diliyorum değerli gönül dostları.Bir başka yazımda buluşmak dileğimle hepinize derin hürmetlerimi sunuyorum.
Allah’a emanet olun!
Saygılarımla...
Bahar Tülay Kıran