- 449 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ERMENİ’LER ŞAHA KALKTI
Evet, Davos’un arkasından günlerdir konuşulan ve beklenen sonunda oldu…
Aman dikkat diyoruz. ABD Temsilciler Meclisinde dört kongre üyesinin, 1915 Ermeni soykırımı iddialarını destekleyen, Ermeni tasarısını hazırlayarak imzalı destek arayışlarını başlattılar.
Tabi ki bu konuyla ilgili olarak Washington’da farklı görüşlerinde olduğu biliniyor. Bazı Gruplar Tasarı meclise “Getirilirse geçer” bazıları da “ kolay değil” şeklinde yorumlara neden oluyor.
Bu hafta ABD’de bunlar konuşulurken bizde ise;
Sayın Dışişleri Bakanımız, Sayın Başbakanımız ve Sayın Cumhurbaşkanımız bu konuyu önemsemeden ne yaptıkları nerelere gittikleri, kimlerle ilişki kurdukları, ( Basından öğrendiğimiz kadarıyla.) bariz bir şekilde görülmekte.
Ermeni soykırım tasarısı konusunda Hükümetin yapamadığını bakın internet ortamında ki bir sivil toplum kuruluşu olan Turkısh Forum’un ( Amerika’da kurulan 300.000 bin üyesi bulunan bir kuruluş.) başkanı Dr Kayaalp Büyükataman ABD’nin Ankara siyasi işler Müsteşari Daniel O’Grady’e bir mektup vererek Obama’ya verilmesini istedi.
Mektubun içeriğinde bakın neler var:
1- Ermeni konusunda şimdiye kadar ortaya çıkarılmamış, Amerikan arşivlerinde olan belgelerin kopyaları eklendi.
2- Mektupta Ermeni lobisinin artan baskılarına işaret edilirken, Obama’dan 24 Nisanda Türkiye’yi kıracak bir söylemde bulunmaması çağrısı yapıldı.
3- Adaylığı sırasında Ermenilere verilen sözlere atıfta bulunulan mektupta, Obama’nın artık aday değil başkan olduğuna dikkat çekilerek, iç politikanın ABD’nin en büyük müttefiklerinden biri olan Türkiye’nin desteğini kaybetmeye değmeyeceği vurgulandı.
4- Obama’nın kutuplaşma ya da çatışmanın değil, diyalog ve barışın yanında olmasının beklendiği ifade edilen mektupta, böylesine karışık tarihi olaylarla ilgili daha çok araştırma ve çalışmaya destek verilmesi istendi.
Ayrıca Büyükataman’ın AA’ya yaptığı açıklamada:
ABD yetkililerinin Kendilerine “Obama’yı durduracak tek şey hakikatlerdir. Bu hakikatler de ABD arşivlerinde olan hakikatlerdir" diye konuştu.
Büyükataman, 1937’de Türkiye ile ABD arasındaki anlaşmayla ilgili olarak Amerikan Ermeni vatandaşların Türkiye’den bütün alacaklarının bittiğine dair varılan anlaşmaya göre Türkiye’nin 1 milyon 400 bin dolar ödediğini, böylelikle hiçbir Amerikan vatandaşı Ermeni’nin Türkiye’den beş kuruş tazminat alamayacağını kaydetti.
İşte has milliyetçilik bu! …
Vatanı savunmak bu derim.
Bizi yönetenler neler yapıyor, yandaşlarını ve aile fertlerini zengin yapmanın yollarını açarlarken bu konularda sessiz kalmayı tercih ediyorlar.
Türk milleti adına soruyorum, Dış İşleri Bakanlığına ABD’de Hazırlanan bu yasayla ilgili olarak haberiniz var mı?
Eğer varsa neler yapıldı?
Türk kamuoyunda her şeyden haberimiz olduğuna göre bu konuda da bilgi sahibi olmak hakkımız değil mi?
Sorularımın cevabını verecek bir yetkili arıyorum…
YORUMLAR
Dr Kayaalp Büyükataman ABD’nin Ankara siyasi işler Müsteşari Daniel O’Grady’e bir mektup vererek Obama’ya iletilmesini istedi... aslında biz duyarlı vatandaşlar ve kalemler birer Bakanlık görevlisinden çok daha elzemiz.Hükümetin başı uyuya dursun bizler hep ayık olmalıyız.Hühümetler gelir/geçer amma vatan/daş...ebedidir.Sevgili Ziya hassasiyetlerini biliyorum bu konular sana dokunur öyle ya biz M.Kemal'in çocuklarıyız.Onurlu olmalıyız.İçimde kötü bir his Obama i le istediklerini elde edecekler ermeniler.
-Zaten C.Başkanının Ermenistan ziyareti de tekbaşına taviz değilmi .
-Dün dışiş.bakanı açıklama yapıyor ermenistan yetkililerle yaptığımız görşmeler çok olumlu geçti...
-Olumluluk;Ermenistan ın 1915 diye diretmesi
-24 nisan ın tescilini istemesi
-tazmin yoluna gidilmesi
-ardından su/toprak vs....
neden se bu yıl daha bi ümitsizim.Duyarlı kalemi ve makaleyi herkez okumalı........
Böyle çok sorular sorduk, o kadar çok bağırdık o kadar çok seslendik ki...
Umarım sizin sorunuza cevap gelir, ama siz bunu direk muhatabına dahi sorsanız emin olun sorduğunuz soruyu verdiği cevap karmaşasın da unutursunuz...
Adına siyaset denen şey bu artık, sözde şefaflık sözde her sorunun cevabı var!
Susmasın kaleminiz..