- 660 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Hamdolsun Kriz Teğet Geçti! … Hamdolsun Kriz Deldi Geçti! …
Dün bir arkadaşımla sohbetteydim. Bir işadamıydı. İşlerin nasıl gidiyor, krizden ne derece etkilendin dedim.
Nasıl olsun ağzımızın ne tadı nede tuzu kaldı. Bu hafta sürekli bankalar arası koşuşturma…
Ya bu nasıl bir iş, böyle bir aksilik olmaz! ...
Yaşamın en kötü yılları… Yüz de yüz yetmişlerle kredi ödüyoruz. Yüklü bir yekûn ve dört senedir. Anapara şöyle dursun, sadece faiz ödüyorum…
Bazen soruyorum kendime, peki ne yapacağız. Bddk’ya da yazdım tık yok, tık yokkkk…
Bu ne demek biliyor musun? Bu bir bitiş demektir.
Ekonomik kriz mi, ülkeyi teğet geçti…
Evet, maalesef öyle… Bende tek maaşlıyım iki çocuk okulda okuyor.
Biri üniversitede diğeri de lise sonda. Ben ve eşim üstümüze başımıza hiçbir şey almadan seneyi tamamlıyoruz. Sadece aldıklarımız karnımızı doyurmak için mutfak masrafı birde çocukların okul masrafları.
Kendimizi başkalarına bakarak avutmaya çalışıyoruz, ama nereye kadar. Ülkede iflaslar var, sessiz sedasız basına yansımıyor, işten çıkarmalar var, işsizler ordusu 500 bini geçti. Ülkeyi yönetenlerin ülkeyle hiçbir alakaları kalmadı desek yeridir. Onlar Davos’dalar, Suudi Arabistan’dalar, Katardalar, Bahreyn’deler… Açıkçası Arap dostlarının yanındalar.
Hem de oğulları ile birlikte…
Hamdolsun kriz teğet geçti! …
Halk çaresiz, birikimler bitiyor… Yatırım amaçlı yapılan yastık altı altınlar.
Ne zamana kadar?
Yarın zor, çok zor! ... Yıkıma ramak kala, çırpınan insanlar ve parçalanan aileler…
Şakağına dayamış tabancayı tetikte bekleyen parmaklar, bir yerlerde, bir yerlere ilmek yapılıp asılmış ipler…
Yıkılan bedenler ve solan hayatlar…
Hamdolsun kriz teğet geçti! …
Bakma biz avunuyoruz, avutuyoruz kendimizi, içimize ata ata… Toplum sorunlarına eğiliyoruz her fırsatta. Ama bizim sorunlarımıza eğilen yok.
Sırf oy pazarlıkları için Tunceli’de yapılan pislik işe bak. Her eve bir çamaşır makinesi, bir buzdolabı, Elektrik süpürgesi, halı vb eşyalar.
Bu ne denildiğinde sosyal devlet deniliyor. Sosyal devlet olman secim döneminde mi aklına geldi. Neredeydin şimdiye kadar?
Ben bunları istemiyorum, öncelikle bana ekmek ver, iş ver, aş ver, çocuğuma ücretsiz eğitim ver…
Dün İzmir’deydim; şehrin her tarafında kapanmış, kapılarına kilit vurulmuş, Boş dükkânlar ve iş yerleri.
Kiralık dükkân, devren satılık dükkân, vb gibi.
Hamdolsun kriz deldi geçti! …
AKP bu ülkede korkunç bir siyaset yürütüyor, çıldıracak gibi oluyorum. Tüylerim diken diken oluyor.
Basından takip ettiğimiz gibi işsizlik fonunda 50 katrilyon vardı, 7 ye inmiş. Bu ne demek?
Deniz feneri olayının üzerine hala gidilmiş değil, Türkiyedeki ucu açık hala bekliyor, buda şüphe uyandırıyor… Acaba, kasa…. ?
Bundan öncede kayıp trilyonlar vardı. Ne oldu, Erbakan hocaya evinde hapis cezası, ama diğer yandaşlar yok meydanda. Dokunulmazlık kisvesi altında…
Hamdolsun soyuluyoruz, soyulduk, soyan soyana…
İşte Türkiye bir hayli süreçlerden geçti ve hala geçmekte…
İnsanlar şaşırmışlar, ne yapacaklarını bilemiyorlar.
Türkiye gündemini meşgul eden bir sürü sorun varken, hükümet bu sorunlarla boğuşması gerekirken, hep dışarıdan gelen sorunlar gündeme oturuyor.
Batı dünyasının kafasında oluşan sorulara bir bakın…
Batının kafasında Erdoğan, Erbakanlaşıyor mu kaygısı?
Davos süreci, Türkiye için bir yol ayrımına mı girdi?
Türkiye Ortadoğu’ya batıdan daha fazla önem ve ağırlık vermeye başladı. Sebepleri nelerdir?
Amerikan ve Yahudi lobisi AKP’yi destekliyordu ne oldu?
Hamas’ın üst yönetimi ile AKP arasında bir ilişki mi var?
İçeride de bakın nasıl düşünülüyor;
Başbakanın bazı sözleri anti semitizim içeriyor ve körüklüyor.
AKP’nin üst yöneticileri 2006’dan beri Hamas’la bir ilişki içerisindeler.
Türkiye son dönemlerde Milliyetçilik, Emperyalist çıkarlar için kullanılmıştır.
Hamdolsun sorunlar bitti sorun yok…
Has çocuklar iş görüşmesinde…
Anadolu’nun çocukları da iş, aş, yaşam derdinde…
YORUMLAR
Başka bir not daha AB sevdalılarının örnek gösterdiği bu yollu kalıkınmada model olarak anılan Yunnaistan'ın durumu hakkında şu yeni gbilgilei paylaşalım sizlerle
Dergiye göre Yunanistan iflasın eşiğine gelmiş durumda. Finansal sorunlarla boğuşan Yunanistan ekonomisine en büyük darbeyi hiç bitmeyen işçi grevleri ve milli para birimi olarak avronun kullanımı vuruyor.
Ekonomik kriz derin bir şekilde vuruyor bu bir gerçek ikini gerçek te
emekli Yargıtay Başkanı Sami Selçuk’un dediği gibi, gözaltı ve tutuklamalar, aleyhlerinde tutarlı, delillendirilmiş iddiada bulunulamayan hükümet ya da rejim muhalifleri için bir ceza yöntemi olarak görülen derin soruşturma
Ama günü kurtardık diyelim yaına ne olacak?
1-UMUMİ BİR MUSİBET BU SEFER Kİ KRİZ
2-DAVOS SEÇİME ANLAŞMALI İNCE AYAR MALUM BAŞÖRTÜSÜ YOK ARTIK.
3- NE YAMA YAPSALAR TUTMAYACAK MİLLET GIRTLAKTAN YAKALANDI.
4-ABD-İSRAİL-AKP-YİNE BİRLİKTELER, KENDİLERİNİ KÜÇÜK DÜŞÜRMEK PAHASINA KATLANIYORLAR YANDAŞALRINA SEÇİM KAZANDIRMALILAR, ÇÜNKİ MÜCADELE İÇİNDELER.
YAZI BANA BUNLARI DÜŞÜNDÜRDÜ
SAYGILAR
Makale de teğet geçip giden o müthiş krizin krizzedelerinden biri olarak kendimi buldum.Gözlerim doldu babamdan bana müreffeh bir yaşam sürdürmem için bırakılan büyük servet/kendi çalışmalarım ve de ailemin kazançları ile hatırı sayılır bir birikimin sahibi olan ben...ne yazık ki şu an da tüm mal/gayrimenkul varlığım bankalar arası ipotekler de.Biz al gülüm/ver gülüm yapıp ta kazanamadık 14 yaşından bu yana iş dünyasındayım amma ilk kez..birdaha asla sahip olamayacağım müthiş rakamlar kaybettim.Kaybetmekle kalsam iyi faizler ömrümü bitirdi.Bankalara yalvarıyorsun alın malımı 1/4 fiatına yeterki beni rahat bırakın yooo ....sat getir diyorlar.Eeee kim alacak Borsamızdan katrilyonları alıp gittiler İtalyanlar/Almanlar/Abd liler /Dubai'liler vs...
-İşin en kötüsü artık alım/satım durdu.İşsizlik had safhada ve de halen saklanıyor sadece Bursa da otomativ sanayinin tamamen durmuş olması sanayi sistemini yıktı.Biz hala makara sarıyoruz.
-Cari açıkta toparlanamaz rakamlar/ihracatta korkunç gerileme/enflasyonda hızlı yükseliş/evlerde ocaklar sönmüş dahası BİLİNDİĞİ ÜZERE İNTİHAR ve KÖPRÜDEN ATLAMA haberleri yasak..intihar vakalarında son durum ne ? hiç bilmiyoruz. Kayıp trilyon davası asla tatminkar sonuçlanmadı/hatta hiç sonuçlanmadı ki o da zaman aşımı ..
Deniz feneri Almanya' nın ilk özel vurgunu en büyük yolsuzluk felaketi olarak açıklanmasına rağmen;Türkiye ayağı SUS.Benim Savcım sen daha nereye kadar susacaksın ki...
-Yerel seçimler kapı da el etek öpmeler başladı umarım bu kez kimse aldanmaz en azından parti değil de kişilerin/kişiliği ön planda tutulur.
-Pembe tablo/kulağa ne hoş geliyor...içimizi ağlatan gerçeklerden daha ne kadar ve nereye kadar kaçacağız.
Sevgili üstadım yorgunum ve sıkıntılı çünkü ben de haftayı bankalararası geçirdim yoksa sabaha kadar yazardım ahhhhh inanan olsa da sayfalar dolusu yazsam.
Kalemin/yüreğin/cesaretin ve sen daim ol.
Yarın zor, çok zor! ... Yıkıma ramak kala, çırpınan insanlar ve parçalanan aileler…
Şakağına dayamış tabancayı tetikte bekleyen parmaklar, bir yerlerde, bir yerlere ilmek yapılıp asılmış ipler…
Yıkılan bedenler ve solan hayatlar…
Hamdolsun kriz teğet geçti! …
HAKLISIN TEYET GEÇTİ BUZDOLABI ÇAMAŞIR MAKİNALARI SU AKMAYAN KÖYLERE DE DAĞITINCA KRİZ MRİZ KALMAZ .
DAVOS SOVUYLA BAŞBAKAN ZATEN İSTEDİĞİ DÜZENLENMİŞ
ARAP RİDERLİĞİNİ ELDE ETTİ. İSRAİLİN İŞİNE DE GELİR.
O ZAMAN TAYYİP NE DERSE ONLARDA İLETİRLER İSRAİLDE İSTEKLERİNİ ONUN ARACILIĞIYLA YAPTIRIR.
OH NE GÜZEL AL GÜLÜM VER GÜLÜM.
DENİZ FENERİ YOLSUZLUĞUNU ERGENEKON VE İSRAİL VAHŞETİ UNUTTURDU.
İFATURASI İŞÇİLERE ÇIKARILAN KRİZ.
İŞSİZLER ORDUSU YAKINDA ÇOOK BÜYÜK OLAYLARA NEDEN OLACAK.
AÇ İNSANIN ÖNÜNDE NE DAVOS ŞOVU NE DE ERGENEKON PALAVRASI DURABİLİR.
SEÇİMLERDE YAPILAN OY YOLSUZLUĞU AYUKA ÇIKTI. BAKALIM ŞİMDİKİ BELEDİYE SEÇİMLERİNDE DE KAÇ ÖLÜ MEZARINDAN KALKIP OY KULANACAK. VE BİZ BUNA SEYİRCİ KALACAZ.
NEYSE ELLERİNE SAĞLIK. DUYARLI SORGULAYAN BİR YÜREKTİ. TEŞEKKÜRLER.TAM PUAN VERDİM FAKAT BU TÜR YAZILAR SEÇİLMEZ .
AŞK MEŞK HAVADAN SUDAN YAZILAR YAZARSANIZ HEMEN SEÇİLİR:)OKUYUCU SEÇMİYOR BİLİYORSUNUZ.
necva kıyak tarafından 2/8/2009 6:48:10 AM zamanında düzenlenmiştir.