- 519 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ciddi İş Anlayışına Sahip İşverenleri Tenzih Ediyorum
Gazeteci geçmişi olan birisi olarak ülkemizdeki iş anlayışının geldiği noktayı sadece içler acısı ve büyük bir kayıp olarak değerlendiriyorum.Bugüne kadar edindiğim bilgiler (bana yansıtılanlar,birebir yaşayıp anlatanlar )dahilinde işte bu acı tablo.
Bir iş görüşmesinden alınmış iki cümle;
*İşverenler kırkın üzerinde eleman almaz
*İşveren evli olan bayanı da işe almaz.
Bu sözler sözde bir işverenin ağzından dökülen cümlelerdi.Gayrı ciddi iş anlayışı içinde olan işverenlere bir yenisi daha eklendi anlayacağınız.Aklı selim bir işveren yada gerçekten iş yapmak isteyen bir işveren elemanının evli olduğu ile ya da yaşının kırk üstü olduğu ile ilgilenmez.Zira onun için önemli olan elemanın sergileyeceği iş performansıdır.İşte ülkemizdeki iş anlayışının yozlaşmasına sebep olan işveren örneği.Ha bir de ;daha fiziki kritere takılan sözde iş verenleri söylemedim.Zannedersiniz adam mankenlik ajansı işletiyor.Boşuna demiyorum "aynası iştir kişinin fiziğe,yaşa,evliliğe" bakılmaz" diye.Asılında bu atasözünün böyle olması daha doğru olurdu.Tam ülkemizdeki gayrı ciddi sektörlere ve sahiplerine göre bir söz olurdu herhalde.
Aklıma bu konuyla bağlantılı ilk gelen de şu Avrupa ülkelerinin nerde gayrı ahlaki yanları var alır onu ülkemize getirir bir de bir marifetmiş gibi o halleriyle hallenmek için elimizden geleni da yaparız.Adamların çalışma sitemi ki en başı bu çeker bu yönünü almayız.Adamlar her yaştan insanı değerlendiriyorlar çünkü.Bizim ülkemizdeki gibi "senin yaşın 40,50,60" deyip de insanı tüketici bir birey olmaya itmezler.Bugün kalkınma sebeplerinin başını da yine bu özellikleri çeker.
Biz de yerimizde sayarız böyle işte.
Ha orda bir de orada işverenler;
*Yanında çalıştırdıkları bayan elemana göz koymazlar
*Taciz etmezler
*Elde edemeyeceğini anlayınca bir sebeple işten çıkarmazlar
vs vs.Yani adamlar her elemanı sadece ve sadece iş için değerlendirirler.Bu nedenle de ekonomi ve kalkınma çıtalarının seviyesi hepimizce malumdur.
En çok İstanbul’da rastladığım ilanlardan bir örnek size:
"fiziği düzgün,diksiyonu düzgün,bakımlı,bilgisayar bilen,seyehat engeli olmayan bayan sekreter aranmaktadır" Sayın sözde işverenler dış kriterler düzeltilebilir özelliklerdir zaten.Bu ilan " diksiyonu düzgün,bakımlı,bilgisayar bilen ,büro işlerine hakim ..." gibi şekilde yazaılsaydı işin ciddiyeti konusunda bir yeise düşülmezdi ama...ah bu amalar işte.Ha bir de şu " seyehat engeli olmayan .." cümlesi var tabi.Bu cümle bizim ülkemizde kullanılıyorsa ,sebebi zaten malumdur.
Sonuç olarak bugün benim ülkemde cebine parasını koyup ,bir iş yeri açıp da bu iki durumunu kötüye kullanan öyle çok işveren var ki...Hal böyle olunca iş anlayışı varabileceği en çirkin boyuta ulaşıyor.
İşte bu ve buna benzer sebeplerle ekonomik ve buna bağlı kalkınma adına da bulunduğumuz nokta ortada.
Ben tüm bu bilgilerin ışığında çalışma hayatının içinde olan ve olacak bayanları çok dikkatli olmaya çağırıyorum.Zira siz ekmeğinizin peşindeyken o görüşmeye gittiğiniz ve masasına oturup da kendini patron sayan ve parasıyla kendini adamdan sayan sözde işveren de eğer sizi beğendiyse (fiziki özelliğinizi baz alıp) sizi elde etmenin planlarını yapmaya başlamıştır bile.
Ne üzücüdür ki bugün benim ülkemde tacize uğrayan bir çok kadınımız,kızımız vardır ama sektörleri varlıklarıyla ve niyetleriyle kirleten işverenleri şikayet edecek ne bir mercii ne de bir cezalandırıcı yasa vardır.
Olan yasaların yetersizliği yüzündense tacizler alır başını gider.Zira şikayet etseniz bile sizden şahit istenir ki bu da traji komik bir haldir.Yaşayandan daha iyi kim bilebilir ki yaşadıklarını.Bu da yetmez parayı veren düdüğü çalarda bir de şikayet eden suçlu ,edilense suçsuz olarak çıkar adliyenin kapısından.E benim ülkemde parayla yalancı şahitlik yapan o kadar çok insan maskeli canavarlar vardır ki..
İşte benim ülkemdeki iş anlayışının geldiği,getirildiği çirkin ötesi nokta budur.Elbetteki şu gerçek tablodan gerçek anlamda ciddi iş anlayışına sahip işverenleri tenzih ediyorum.Onlar bu konunun her zaman dışındalar ki çizdikleri başarı tablosundan da bu bellidir zaten....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.