- 1293 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Düşlerimize Bomba Düştü !
Çok mu zor İnsan olabilmek ?
Görüntüden ziyade içten olabilmek çok mu zor ?
Bir insanın diğerinden ne farkı var, ne ayrıcalığı olabilir ?.
Neden bütün bu sınıflandırmalar ?
Çocukluğumuzda ki saflık , duruluk neden yok yetişkin dünyalarımızda ?
Bu kadar katı ve duyarsız olmayı nasıl başardık acaba ?.. Nasıl ?
Hepimiz özlüyoruz değil mi , o masum çağlarımızı , o çok soru soran, aldığı cevaba yalan şüphesizliğiyle inanan !..
Hayata binbir renk katan o çocuk gözlerimize o düşlerimize ne oldu ?
Nereye kayboldu bize masal anlatan çocuk seven büyükler ?
Onlar mı kirli bıraktı bize bu dünyayı , yoksa biz dünkü çocuklar mı kirlettik o masum düşlerimizi , duygularımızı , yaşadığımız hayatlarımızı ?..
Nasıl bir dengedir bu ? Yumurta kabuğundan çıkıp , tavuğa kibir yapmak , özü küçümsemek ? ..
Başarılı olmak için emek , azim , güç , inanç gereklidir başarılı olmak için bunca özveri gerekirken, iyi bir İNSAN nasıl olunur demeyi neden düşünmeyiz biz yetişkinler ?
Eğitim şart derken , eğitilmişler neden bu kadar mutsuz ve yalnız ?
Yok mu eksik olan bir şeyler ?
Varsa neden tamamlamıyoruz ?
Neden iyimserliği , hoş görüyü , mütevazılığı önemsemiyoruz ?
Birilerine karalama yaparken , aslında insanı karaladığımızın farkına neden varmıyoruz ?
Ne çok sorularım var değil mi , cevabını bekleyen çocukca sorularım ?
Büyümek kirlenmek mi ?
Çocuk kalmak mümkün değil mi ? Temiz , saf ve masum kalmak zor mu ?
Düşlerimize bombalar düştü ?
İnsan yapımı bombalar !
YORUMLAR
Hayır; sorularınızın hiç biri çocukça değil. Aksine illaki sorulması gereken sorular.
İşiniz gereği daha önce hiç konuşmadığınız birine telefon edeceksiniz örneğin;
Bulunduğunuz bir makam var ama siz nezaketinizden dolayı,
ben şuradan arıyorum diyorsunuz sadece mevkidaşınızdır da aynı zamanda aradığınız şahıs, sizi sekreter hanım biraz bekletir, izin alacaktır mevkidaşınızdan. Bu olağan bir durum olur ya belki de müsait değildir ancak, yine sekreter hanım sizi bir memura yada ast görevde birine yönlerdirmeye çalışır. Oysa ki siz ast memurla yara görevliyle de konuşup söz konusu işi hal yoluna koyacağınızı bilirsiniz. Mütevazı olunca neler oluyor yada olabilir bu çok sıradan bir örnekti.
Aslında insan küçüldükçe büyür, engin hoşgörü sahibi olabilmek her babayiğidin harcı değil elbette. Riyakarlıktan kim şikayet eder bilirmisiniz riyakar olmayanlar. Ama onlarında bu haklı düşünceleri serzeniş gibi algılanır.
Vel hasıl sorularınız çok doğru ve mutlaka sorgulanması gereken olgular.
Sanırım bu da kültürel yozlaşmanın etkileri...
Kucak dolusu sevgilerimle...
Çok mu zor İnsan olabilmek ?
Görüntüden ziyade , içten olabilmek çok mu zor ?
Bir insanın diğerinden ne farkı var, ne ayrıcalığı olabilir ?.
Neden bütün bu sınıflandırmalar ?
Çocukluğumuzda ki saflık , duruluk , neden yok yetişkin dünyalarımızda ?
Bu kadar katı ve duyarsız olmayı nasıl başardık acaba ?.. Nasıl ?
Hepimiz özlüyoruz değil mi , o , masum çağlarımızı , o , çok soru soran, aldığı cevaba yalan şüphesizliğiyle inanan !..
ZOR OLAN İNSAN OLMAK DEĞİL ASLINDA...
ZOR OLAN İNSAN YANIMIZI İNSANI TAKLİT EDEN MASKELİLERDEN KORUMAKTIR...
YÜREĞİMİZ BİR BUĞULANDI MI KURUMAZ ARTIK...
ÇOK GÜZELDİ....
İMAN İNSANI İNSAN EDER BELKİDE İNSANI SULTAN EDER DER BEDİÜZZAMAN hz
İNSAN OLABİLMEK İÇİN İMANLI OLMAK LAZIM
HİÇBİR İNSANIN DİĞER BİR İNSANA ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR ÜSTÜNLÜK ANCAK TAKVADADIR
NEFSİEMMARESİNDEN KURTULAMAYAN BİR İNSAN İYİLİĞİ ,HOŞGÖRÜYÜ ALÇAK GÖNÜLLÜ OLMAYI BENİMSEMEZ
HER İNSANIN KAFASINDA BİNLERCE SORU BULUNUR YANITSIZ KALDIĞINI ZANNETTİĞİ AMA HİÇBİR SORU YANITSIZ DEĞİLDİR
GERÇEĞİ BİLEN YANİ ALLAH (cc) BİLEN İNSAN HER SORUNUN DA CEVABINI BİLİR
BÜTÜN DÜŞÜNCELERE SAYGILARIMI SUNARIM
TEBRİKLER SAYGILAR
-dogrulari ne güzelde siralamissin ama maalesef herkes ayni veya benzerinden yakiniyor ama cogu zaman yanliz söylemek vede istemek arasi kaliyor, kayboluyor...
*
-aslinda herbirimizin icinde cocuksu dürtüler halen mevcut ama ya bastirilmistirtir ve utaniriz disariya belli edemeyiz yada unutmusuzdur cocuksu duygularimizi, derinlere hapsedilmistir yasayamayiz...
*
-cocuksu düsünemiyenler zaten cocuklarin düsüncelerine önem vermezler, önemsemezler...
-neymis, dünkü cocuk sendenmi ögrenecegim düsüncesiyle cocugun özgüvenide zedelenir böylece ve sonradan bu cocuktan hareket ve verimli olmasi beklenir...
*
-cocuklar hayati yasayarak ve birazda oyunla icice ögrenir... hep susturulmus ve engellenmis bir cocuk zaten cocuklugunu yasayip ögrenmemistir... cocuktan birde yetiskin birey olarak nasil bir fayda beklenebilinir...
*
-insan sosyal bir varliktir, önce aile ve sonrasi cevre... sürekli verip almaktadir... anne baba ilk taklit edilecek modellerdir, tipki aynadaki yüzün yansimasi gibi cocukta gördüklerini aynen tekrarliyacaktir...
*
-ama veripde aldiklari ne kadar dogrudur ve faydalidir bunu gelecekte yasadiklariyla ispatlayacaktir... güzeli yasadiysa etrefina güzellikler sunacaktir ama cirkinliklere sahit olduysa cevresindeki güzelliklere zarar verecektir...
*
-yinede ümit her zaman vardir, hic bir zaman gec sayilmaz... -cocukken önemli olan duygu ve maneviyat büyüyüncede önemlidir, bu yüzden cocuklarimizi özgür düsünce ve duygularina önemseyelim derim...
-bizlerinde icimizdeki cocuk kalan yanimizi bastirmayalim, hayatimizda 'cocuk adina' güzel ve iyi olan ne varsa yasayalim ve yasatalim...
*
-aslinda bu konu hakkinda yaz yaz bitmez... bizimle paylastigin duygu ve düsüncelerinden dolayi yüregini takdir ediyorum...
sevgiyle kal...
büyümek kirlenmekse büyümemek gerek.bence kirlenmeyi başka yerde aramak gerek.biz hem büyüyeceğiz ve hemde kirlenmeyeceğiz.çok mu iddialı oldu? tebrikler. masumiyetimizi ve sadeliğimizi korumak ve korunmak dileğiyle.
sefa yılmaz tarafından 2/6/2009 3:41:21 PM zamanında düzenlenmiştir.