- 881 Okunma
- 29 Yorum
- 0 Beğeni
Filistin’e kısa bakış
Filistin’e kısa bakış
Filistinliler zulme uğramış masum insanlar, başka bir açıdan bakınca ise Ortadoğu’da İsrail’e karşı canlı kalkan, tampon.
Bölgede hakim olmak isteyen liderler genellikle iç politikalarında etkin olmak ve bölge üzerindeki politikalarını güçlendirmek için bu toplumu destekler. Yakın tarih incelendiğinde görülen bu. Bölge ülkeleri İsrail’le zamanında savaştı ve yenildi. Şimdiki politikaları tampon bölgeyi desteklemek üzerine.
İsrail’e her bakımdan bağımlı (Gözlem altında)yaşayan bu toplum, dış yardımlarla hayatını sürdürmek zorunda, hatta hizmet sektöründe İsrail’de çok çalışan var.
Bu da Filistin halkını bambaşka bir boyuta taşıyor…
İsrail’in yayılma politikasını engellemeye gücü yetmeyen komşu ülkeler bu topluma destek vermeyi tercih ediyor. Bu durumda İsrail açısından bu toplum bütün civar ülkeleri temsil ediyor. Onların yönlendirmesiyle hareket eden etnik grupların varlığı bunu destekliyor.
Masum çocukların, kadınların öldüğü, evlerin yıkıldığı bu savaşı lanetlerken; bu toplumun başka amaçlara alet edilmesini de hoş görmemeli.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Sevgili Başçı
Her doruyu her yerde söylemek doğru değildir.
Her imalı soruya cevap verilmez.
Açıkça olursa cevap gerekir.
İmaya cevap ise üstüne alınmadır.
Şöyle anlatayım; cahiller şu soruya cevap versin, bakalım hangi cahil bilecek.Soru şu: 2+2= kaç eder.
Buyurun cevaplayın.
İşte ben bu soruyu cevapsız bırakırım.
Değerli arkadaşlar , gerçekten ortada nahoş bir durum yok.
Erol beyi eskilerden bilirim, değerli bir dosttur,eylul1900 rumuzlu arkadaş eğitimli ve yetişkin birisi.
Sanırım görüş ayrılıkları ve daha önceden yapılmış tartışmaların etkisi var.
Yorumlarınız benim için çok değerlidir.
Bilginize.
erol bascı, ben 38 yaşında bir öğretmenim. önce bunu belirteyim, o "çocuğum yaşında" sözünüden sonra. neden bağırarak hitap ettiğimi de gayet iyi biliyorsun, ve zaten senin de bana yaptırmaya çalıştığın buydu. neyin ne olduğunu anlayacak yaşta ve yetenekteyim. hem artık ahmet beyi de rahat bırakın. eminim bu konuya karışmak istemiyordur o da. insanları yanıt vermeye zorluyorsunuz. ne yapmaya çalıştığınızı biliyorum. size yanıt yazmayacağım artık ve biraz daha ısrarlı olursanız, şikayet etmek zorunda kalacağım. lütfen kapatın artık bu konuyu.
ahmet bey, erolbascıyla önceki tartışmalarımız vardı, kendisi beni hiç okumadan, aynı şeylerle suçlayıp duruyordu. ben de en sonunda yazmanın anlamsızlığını belirtip, çıkmıştım konudan. buradan da ona gönderme yaptım, terbiye sınırları içinde. şaka yaptığımı da özellikle belirttim ayrıca. herneyse, çok da ciddiye alınacak biri olduğunu düşünmüyorum.( en azından sinirlerimi bozmamak için böyle düşünmeye çalışıyorum :) )
sayın ivo, size tamamen katılıyorum. benim de demek istediğim buydu zaten. şimdi düşündüm de, benim ailemde de 70li yıllarda filistine destek eylemlerinde polis dayağı yemiş insanlar var.
eylul1900 tarafından 2/6/2009 8:18:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Başçı,
eylül 1900 rumuzlu arkadaş size hakaret etmiyor ki, sadece takılmış veya sataşmış diyelim.
Cevabınız aşırı tepkisel olmuş bunu söyledim.
"Buna ahkam kesmek mi denir başka bir şey mi bilemiyorum (belki de terbiyem müsaade etmiyordur şimdilik ne dendiğini söylemeye)ama hakettiğin cevapları alıyorsun sadece." erolbasci
Burada bir ima var. Terbiyenizin müsade etmediği şeyi muhatabınız hak etti mi ki. En azından buradaki yazılarında bu görünmüyor.
--
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş tarafından 2/6/2009 8:05:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
1980'li yılların "intifada" direnişi karşısında sol kesimin(öğrenciler,sendikalar vd.)destek eylemleri, bizim polisimiz tarafından yerlerde sürükleyerek,tekmeler/joplar/gözaltılar eşliğinde sürüyordu.
Filistin destekçilerinin attığı slogan şuydu:"Burası Türkiye,İsrail değil!"
Tartışmalar nedense aklıma bu sloganı düşürdü.Türkiye insanı, sağlı/sollu Filistin "Halkı" na desteğini bir biçimde mutlaka gösterdi.Bu,bugünde böyle.
Ya resmi politika???Gerçekten burası Türkiye'mi,İsrail mi? dedirtmiyor mu?
BOP'un (ABD nedeniyle)asbaşkanı İsrail/Eşbaşkanı Türkiye.ABD güdümlü Irak politikalarımız,ticari,siyasi ilişkiler malum...
Halkımızın tutumuyla, devletin gerçek tutumu örtüşmediğinden,sn.Eylül 1900'ün sözünü ettiği "Göstermek istediklerini gösteriyorlar." tespitine katılıyorum.Çünkü perde arkasında "göstermek istemedikleri siyasi/ticari" anlaşmaları var.Soru şu:Kimin?
Yoksa Filistin Halkının haklı ve meşru mücadelesine hiç bir kesim şüphe götürmüyor.
Sn.Ahmet Bektaş'ın işaret ettiği,perde arkasındaki resmi politikaların samimiyetsizliği olsa gerek.
Selam ve saygıyla...
"Buna ahkam kesmek mi denir başka bir şey mi bilemiyorum (belki de terbiyem müsaade etmiyordur şimdilik ne dendiğini söylemeye)ama hakettiğin cevapları alıyorsun sadece." erolbasci
Sayın Başçı
Parantez içinde yazdıklarınız hiç hoş değil. Terbiye ile ilgili nahoş bir durum mevcut değilken bu şekilde yazmanız gereksiz.
Yorumlara teşekkürler.
EROLBASCİ BUNU BÜTÜN TARTIŞMALARDA YAPIYORSUN! KARŞI TARAFA, YAZDIKLARININ TAM TERSİNİ SÖYLEYEREK SALDIRIYORSUN. TARTIŞMA ÜSLÛBUNU ÖĞREN ÖNCE, SONRA TARTIŞMAYA KATIL!
NE DEDİĞİMİ OKUYAMADIN MI??? KATLİAMLARI YOK FARZETMEDİĞİMİ BURADA YAZDIKLARIMDAN BİR ÇOCUK BİLE ANLAYABİLİR! SANA ISRARLA HİÇBİRYERDE YANIT VERMİYORUM VE SEN DE ISRARLA BANA YAZIYORSUN.
SORUN NEDİR? YOKSA BİR KADININ POLİTİKA KONUSUNDA "AHKAM KESMESİ" Mİ SENİ ÇILDIRTIYOR?
İsrail herhagi bir ülke değildir.. Ve bu yüzden de Filistin direnişi herhangi bir direniş değildir. Yorum yapanlar hangi dünyada yaşıyor. 100 yıllık 1000yılık hesaplarla Osmanlıyı yıkarak kurulmuş bir devletten bahsediyoruz. Dünyanın hertarafına kök salmış masonlar.. Ve arzı mevud zihniyeti.. pes diyorum, saygılar..
nedeni şu sayın snyılmaz: çünkü biz sadece bize gösterilenleri görebiliyoruz. şu sıralar da gösterilmesi gereken filistin... şu aralar kâr getiren, ne yazık ki, filistinli çocuklar...
sudan ya da ırak dönemindeki (ayrıca neden sadece müslüman katliamlarından bahsediyoruz ki?) politika başka türlüydü. ırakta, bırakın savaşı falan, yıllar süren amerikan amborgosu yüzünden her gün onlarca çocuk hayatını kaybediyordu. evet, yıllarca ve hergün...
bu da bilinen bir gerçekti, ama devlet ve medya buna ilgi göstermiyordu.
aslında bu durum sadece türkiyenin politikasıyla sınırlı da değil. herşey büyük bir planın parçası. israil, amerika, iran, hamas, davosun fethi...
ama hala bütünü göremiyor ve bize gösterilen yahudi-müslüman karşıtlığı ve yumruğunu masaya vuran başbakanımızla gözlerimizin kamaşmasına izin veriyoruz.
eylul1900 tarafından 2/6/2009 3:23:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Diğer yorumlardan çok "büyükharman"nickli arkadaşın yorumu oldukca ilgimi çekti.
Hani başbakanımız bile,İsrail cumhurbaşkanına"Yalan söylüyorsunuz"demişti ya,bu arkadaş yalan söylediği gibi,olayları ve tarihi öyle çevirmişki,sanki araplar orayı işgal etmiş,araplar antisimitisim taraftarı'Hatda bölge ülkelerinide katıyor)bunun için israil,filistin arasındaki(onun tabiriyle tepişme)
Bir,bu bir tepişme değil,düpedüz,işgalci israilin,işgal ettiği topraklarda vahşettir.
"araplar musacıları, musacıların kullandığı yöntemlerle yenmek, dünyadaki etkinliklerinin yerini almak istiyor.
hatta büyük bir çoğunluk, cihad, mihad diye yok etmek istiyor musacı kuzenlerini.
dünyayı saran sinsi ve korkunç bir arap yayılmacılığı var."
diyor,büyükharman.
Evet arkadaş oraları çok iyi biliyor ve galibada sık sık israil e gidip,onlardan Türkiyede nasıl yazacağını öğreniyor-belkide bir israil vatandaşı-
dünyanın gözü önündeki yok etme politikasının tam tersini anlatarak,güya araplarcihad,mihad(harmanın yazıdaki tabi)diyerek musacı kuzenleri(yahudiler)i yok etmek istiyormuş.
buda arap yayılmacılığı imiş.
Takdiri,aklıselim insanlara bırakıyorum.
Ya biz müslümanlar bu kadar safmıyız,birader.
büyükharman-"dünyayı saran sinsi ve korkunç bir arap yayılmacılığı var.
bunun Türkiye uzantısı da etkili.
"
kimmiş bu arap yayılmacılığının türkiye uzantısı?
Kurtuluş savaşında filistinliler biz Türkleri nasıl düşünüp,kollarındaki altınları,silah alalım diye gönderdilerse,Türkiyede onlara yardım etmek istiyen müslümanlarda onlardır.
Bu milletmi arap yayılmacılığı Türkiye uzantısı.
yine büyükharman soruyor"düşünmek lazım, Türkiye onca aç-açık, ölen -sürünen insanını hiç görmezken, neden insanlar ayağa kaldırılmaya çalışılıyor filistinli mağdurlar için."
sayın harman bunu siz anlıyamassınız.
çatlak ses susturulmuyor,bakın burada açıkca yazabiliyorsunuz.
Saygılarım müslüman Türk milletine.
Sanki orda bir katliam ve masum insanlar katledilmemiş gibi .
İsrail bağımsız devlet.Biz onu tanıyan ülkelerden biriyiz.
Filistin halkının haklı mücadelesinde her dönem devlet desteği görmüş.Kısa bir dönem hariç diye yazar kaynaklar.
Bu sorunun günü birlik tezlerle değerlendirilmesi doğru değil.
HEle hele gözyaşı üzerinden devlet politikası yürütülemez.
Gelelim asıl konuya bana göre :
Filistinde insanların alçakça saldırılarla öldürülmesi konusunda insani tepkileimizi ortaktır.Nefretle lanetle şiddetle kınıyoruz.Bu insanlık dışı vahşet uzun yıllardır süegliyor.Kolu kırılan filistinli görüntüleri hafızamda saklıdır hala.
Ama aynı toplumsal refllekslerimizi 1,5 milyon ıraklı öldürülürken gösteremedik.
Sudanda katliam veya etnik temizlik yapılırken gösteremedik
Bizim samimiyetimizi sorgulkanmalı değil mi?
Başka bir örnek Arap birliğinin aldığı kararlarad geçen bir cümle çok dikkat çekici Arapların sorunlarına arap olmayanların karışması konusunda
Başka bir örnek Filistin devlet başkanı altı aylık ateşkesin bitmesinden haması sorumlu tutuyor.Bu cinayetlerin asıl sorumlularından birinin de yine bu örgüt olduğunu söylüyor.
Başka bir örnek Filistinli iki örgüt arasında şiddetli çatışmalarda da insanlar doğanıyor.Aynı şiddetli tepikiler bu durumda gösterilmiyor .NEDEN?
farklı bir bakış ahmet bey... teşekkür ederiz. biraz daha açarak anlatabilirseniz, sanırım daha aydınlatıcı olacak.
bu arada, aman dikkat sayın büyükharman, şimdi erol bey yine "bebek katillerini savunuyorsunuz" ezberini okumaya başlar ve siz ne derseniz deyin, ezberden okumaya devam eder. :) şaka bir yana, söylediklerinize katılıyorum, haklısınız... bir tek yere takıldım; dünyanın neresinde olursa olsun, elbette tüm mağdurlar bizim de sorunumuz. hele de şu an filistinin durumu gibi korkunç bir durumdaysa.
ama bunun dediğiniz şekilde kullanılması, insanın midesini bulandırıyor. birileri katledilen bebeklerin üzerinden, politika yapıyor, ya da rant peşinde koşuyor.
bakış ve bilgiler oldukça sağlıklı.
bölgeyi bilen biri olarak kutluyorum.
iki noktada ufak düzeltme yapayım izninle.
*bölgeye hakim olmak isteyen liderler* yerine;
antisimitizm önde geliyor.
bölge öyle mattah bir yer değil. yaşanacak yer de değil.
tarihe ve inançlara dayalıdır tepişmeler. etki-tepki veya aksiyon reaksiyon.
taa Musa peygambere dayanıyor.
araplar musacıları, musacıların kullandığı yöntemlerle yenmek, dünyadaki etkinliklerinin yerini almak istiyor.
hatta büyük bir çoğunluk, cihad, mihad diye yok etmek istiyor musacı kuzenlerini.
dünyayı saran sinsi ve korkunç bir arap yayılmacılığı var.
bunun Türkiye uzantısı da etkili.
Atatürk'ün araplarca düşman sayılmasının nedeni de bu.
arap asimilasyonuna, yayılmacılığına engel oldu diye.
Cezayir'de de duyum aynı.
Afrika içlerinde de.
bir başka ilave ;
İsrail vatandaş nüfusunun önemli bir kısmı filistinli araptır.
bir başka ilave;
düşünmek lazım, Türkiye onca aç-açık, ölen -sürünen insanını hiç görmezken, neden insanlar ayağa kaldırılmaya çalışılıyor filistinli mağdurlar için.
bunu kim hangi amaçlarla finanse ve istismar ediyor.
neden son zamanlarda medya dahil ülkemiz insanı korkunç bir reklam ve yönlendirme bombardımanına tutuldu.
belediyelerimizin bile reklam giderleri ayyuka çıktı.
işi hizmet olan belediye neyin reklamını yapar ki?
kimin paralarıyla.
neden çatlak sesler susturuluyor?
saygılar.