- 458 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIKMAZ
Bir çıkmazın içerisinde modern insan .çıkmazın içerisinde olan yalnızca modern insan değil.aynı zamanda bizlerde bu modern rahatsızlıklardan nasibimiz alıyoruz.çünkü bu hayat dediğimiz fenomeni birlikte soluyoruz.her ne kadar kendimizi moderniteyle mesafeli ilişkiler kuranlar güruhuna katsak ta bu durum böyle.bundan dolayıdır ki;kıyısından köşesinden biz de bu kaosun, stresin,yılgınlığın ez cümle çıkmazın içerisindeyiz.
Uluslar arası ilişkiler düzleminden tutun da en basit ve yalın insani ilişkiler ağına kadar bir yığın problemle karşı karşıyayız.eğer cevap aramaya kalkarsanız sorulacak çok soru var ya da;cevap aranılacak çok soru var modern hayata dair.problemler dizgesi yapabiliriz yada;piramidik bir yapı örneği sergileyebilir modern hayatın açmazları noktasında.insan teki olarak varoluş problemi, düşünme problemi düşünememe problemlerini sıralayabiliriz.bir toplumda yaşıyoruz.toplumu toplum yapan;değerler hiyerarşisi yeniden tanımlanmaya muhtaç.Bahtımız mı demesi geliyor insanın içinden.Her insaf sahibi kafasını iki eli arasına alıp düşünmeli.Ve herkes kendi bulunduğu konumdan,kendi problemlerinden hareketle kafa yormalı,tahlil etmeli çözüm üretmeli.Doğru teşhis edilmeyen hiçbir problem çözüme kavuşturulamaz.Ünlü Fransız düşünürü Malerme’nin dediği gibi düşünmeyi kendimize iş yapmayı başkalarına havale edecek olursak bu yokoluş girdabından kendimizi kurtaramayız.
Bir dünya kurmalıyız yeniden sil baştan.insana ait olan bize ait olan. Doğallığı bozmadan…